انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: پمفلت گرداننده جلسات مجازی هم وابستگان گمنام کدا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
گردانندگی جلسات هم وابستگان گمنام (کدا)





پس از چند لحظه سكوت.جلسه را با دعاي آرامش شروع مي كنيم
با عشق و راستی از نیروی برترمان می خواهیم که ما را هدایت کند.باشد که تا تجربه، نیرو و امیدمان را به اشتراک بگذاریم.ما دریچه های قلبمان را به سوی نور خرد، گرمی عشق و لذت پذیرش باز میکنیم.
• سلام دوستان اسم من........است و يك وابسته هستم
• من گرداننده جلسه امروز شما هستم .به جلسات مجازی وابسته هاي گمنام (كودا) گروه بانیان بهبودی خوش آمديد!
هم وابستگان گمنام گروهی از زنان و مردانی هستند که هدف مشترکشان گسترش روابط سالم است.تنها لازمه عضویت تمایل به داشتن روابط سالم بر مبنای عشق است.ما دور هم جمع می شویم تا با حمایت و همراهی یکدیگر در این سفری که برای کشف خود می باشد بیاموزیم که به خود عشق بورزیم اجرای این برنامه به هر یک از ما این امکان را می دهد که به طور روز افزون با خودمان در مورد گذشته مان و رفتار هم وابسته گانه مان بیشتر صادق باشیم.
ما با دوازده قدم و دوازده سنت برای رسیدن به خرد و دانش متکی هستیم.اینها اصول برنامه ما هستند و ما را به سوی برقراری روابط صادقانه و رضایت بخش با خود و دیگران سوق می دهند.هر یک از ما در کودا می آموزیم تا پلی به سوی نیروی برترمان بسازیم،همان نیروی برتری که خودمان او را درک می کنیم و به دیگران نیز اجازه می دهیم که این کار را بکنند.
این فرآیند بازسازی برای ما هدیه ای شفا بخش است.با انجام پیگیرانه برنامه هم وابسته گان گمنام، هر یک از ما می تواند احساس شادی،پذیرش و آرامش جدیدی را تجربه کند.
• حال از دوستي كه دوازده قدم کدا را دارد خواهش ميكنم برايمان بخواند
ما ورود شما به انجمن هم وابستگان گمنام را که برنامه ای برای رهایی از هم وابستگی است را خوش آمد می گوییم.جایی که هر یک از ما تجربه،نیرو و امیدمان را به اشتراک می گذاریم تا رها شدن را جایگزین اسارت کرده و به جای آشفتگی که در رابطه با خودمان و دیگران داشته ایم،آرامش را بیابیم.
بسیاری از ما در جستجوی راه هایی بوده ایم تا بر دشواری ناشی از نادیده گرفتن حد و مرزهایمان و کشمکش هایی که در روابطمان و همچنین دوران کورکی مان موجود بوده غلبه کنیم.بسیاری از ما در خانواده هایی رشد کرده ایم که در آن انواع اعتیادها وجود داشته است و ممکن است برای برخی از ما این گونه نبوده است.در هر دوحالت هر یک از ما در زندگی مان متوجه شدیم که هم وابستگی رفتاری وسواس گونه با ریشه های عمیق است که زاده ی نظام های خانوادگی است که گاهی کم و بیش ناکارامد و گاهی به شدت ناکارامد و نامتعادل هستند.
هر کدام از ما به نوعی ضربه ی عاطفی دردناک احساس خلاء و پوچی را در دوران کودکی و در سراسر روابطی که در دوران زندگی مان داشته ایم تجربه کرده ایم.ما مصرانه از دیگران،همسران،دوستان و حتی فرزندانمان به عنوان تنها منبع هویت،ارزش،حال خوب و همچنین راهی که بتوانیم کمبودهای عاطفی دوران کودکی مان را ترمیم کنیم استفاده می کردیم.تاریخچه زندگی ما ممکن است شامل دیگر اعتیادهای قدرتمندی باشد که به دفعات برای مقابله با هم وابستگی مان از آنها بهره جسته ایم.ما همگی یاد گرفته بودیم که زندگی یعنی فقط زنده بمانیم ولی در کودا می آموزیم که واقعا زندگی کنیم.با اجرای ۱۲ قدم و اصول کودا در زندگی روزانه و در روابط گذشته و حال خود می توانیم آزادی جدید را نسبت به شیوه زندگی محکوم به شکستی که قبلا داشتیم تجربه کنیم.
این یک فرایند رشد شخصی است که هر یک از ما با سرعت خود رشد می کنیم و این روند را با توجه به خواست خداوند برای ما در هر روز ادامه می دهیم.
مشارکت کردن راهی است برای شناسایی هویت خودمان و به ما کمک می کند تا بندهای عاطفی گذشته مان و کنترل های وسواس گونه ی حال حاضرمان رها شویم.
اهمیتی ندارد تا چه اندازه گذشته شما دردناک یا حال حاضرتان مایوس کننده به نظر برسد،در برنامه هموابستگان گمنام امید برای یک زندگی تازه وجود دارد.شما دیگر نیازی ندارید به دیگران به عنوان نیرویی برتر از خودتان تکیه کنید در عوض در اینجا نیرو و توان جدیدی را درون خود پیدا می کنید.همان نیرویی که خواست خداوند است با ارزش و رهایی بخش
• حال از دوستي كه الگوهای هم وابستگی را دارد خواهش ميكنم برايمان بخواند
در پیگیری بهبودی بسیار مهم است که هر مقدار که ممکن است حرف بزنیم.بسیاری از ما صحبت کردن در جمع به ویژه در حضور غریبه ها را سخت می دانیم.ما مردم را به شروعی آرام و با دقت تشویق می کنیم.قصد گروه کدا تمسخر نیست.هر چیزی که درباره آن مشارکت می شود بی اهمیت نیست.
• لطفا برای مشارکت عدد3روبزنید....................................
• حال وقت مشاركت عمومي تمام شد.

• حال از دوستي كه دوازده سنت کدا را دارد خواهش ميكنم برايمان بخواند
• حال از دوستي كه عبارات مثبت را دارد خواهش ميكنم برايمان بخواند
• حال از دوستي كه دوازده وعده کدا را دارد خواهش ميكنم برايمان بخواند
• تولد دوباره در كودا وقتي است كه شما براي رهايي از وابستگي خود به كمك احتياج داشتيد وبه اولين جلسه رهايي امديد روزهاي پاك خود را جشن ميگيريم
• دوستان لطفا عدد 3بزنید و اعلام پاکی کنید..
• از تمام كساني كه امروزخدمت كردن متشكرم باز هم به اين جلسات باز گرديد
از نیروی برترمان سپاسگذاریم برای تمام چیزهایی که از این جلسه برداشت کرده ایم.اکنون که جلسه را به پایان می رسانیم، باشد که خرد و عشق ، پذیرش و امید بهبودی را با خود ببریم.
• اکنون،جلسه را با دعاي ارامش به پايان برسانيم .