انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: سنت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
۸- معتادان‌ گمنام بايد هميشه غير حرفه‌اى باقى بماند، امّا مراكز خدماتى ما مى‌توانند كارمندان مخصوصى استخدام كنند.
سنت هشتم بر مبنای اصل: "به رایگان دریافت نمودیم و به رایگان مي دهيم" بنا گشته است. اگر انجمن های ما سازمان هایی حرفه ای می شدند؛ آن وقت مسائلی ازقبیل پول، کنترل و قدرت وارد بازی می شدند که این درنهایت ما را از هدف اصلی خود منحرف می نمود. دوازده قدم یک برنامۀ روحانی بوده و برای هرکس که به رهایی ازاعتیاد تمایل داشته باشد؛ رایگان می باشد. این قدم ها در ابتدا به واسطۀ تجارب دو الكلي که به طور رایگان به یکدیگر کمک کردند تا هرکدام بتوانند پاک بمانند؛ ایجاد شدند. سنت هشتم رهنمودی است که سعی دارد، همان اصول ابتدایی را زنده نگاه دارد؛ که این به معنی غیر حرفه ای نگاه داشتن جلسات می باشد تا ما در آنجا بتوانیم به طور رایگان و با انگیزۀ کمک به خودمان، به دیگران نیز کمک کنیم. تجربه نشان داده است اگر پیام رسانی های قدم دوازدهم بدون اتکاء بر این اصل انجام شوند، ثمری نخواهد داشت. مثلاً تصور کنید که ما به عنوان یک حرفه ای و فردی که دارای اختیار است یا با انگیزۀ بهره جویی مالی، به یک تازه وارد نزدیک شویم. به احتمال بسیار زیاد نتیجۀ این کار منفی خواهد بود. بنابراین اگر قرارباشد انجمن ما به هدف اصلی خود متعهد بماند باید الزاماً غیر حرفه ای باقی مانده، درپی سود جویی نبوده و هیچ گونه مبنای پولی نداشته باشد.
غیر حرفه ای بودن انجمن با اینکه اعضای آن فعالیت های حرفه ای و مرتبط با کمک به بهبودی معتادان درعذاب داشته باشند؛ فرق می کند. بسیاری از ما ازطریق این برنامه قادر به دستیابی به یک زندگی فوق العاده گشته ایم و اکنون دارای قابلیت های ویژه ای شده ایم که به صورت یک حرفه و برای کمک به دیگران مورد استفاده قرار می دهیم. این کار هیچ مغایرتی با سنت هشتم ندارد چرا که ما به عنوان یک فرد درحال بهبودی می توانیم هرکاری را در زندگی انجام دهیم؛ مشروط براینکه سنت های انجمن را رعایت کرده و گمنامی خود را حفظ نماییم.
سنت هشتم می گوید ما باید غیرحرفه ای باقی بمانیم اما برای اینکه هدف اصلی مان به بیرون از حوزۀ گروه ها فرستاده شود – بخصوص با توجه به رشدی که انجمن ها داشته اند- به کارکنان مخصوصی نیاز خواهیم داشت. این گونه کارکنان حقوق بگیر با فعالیت هایی ازقبیل چاپ و فرستادن نشریات، پاسخگویی به خطوط امداد، کارهای دفتری و غیره درگیر خواهند بود. این گونه فعالیت ها برای ادامۀ کارهای روزمرۀ انجمن الزامی می باشند. در ادامۀ اصل خود اتکایی که در سنت هفتم تشریح شد، منابع مالی لازم برای استخدام چنین نیروهایی توسط سبد های گروه تأمین خواهد گشت.