انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: پیام سلامتي
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه ایالت لوئیزیانا دریافتند نوشیدن دو وعده آب‌آلبالو در روز برای مدت دو هفته مدت زمان خواب افراد مسن مبتلا به بی‌خوابی را تا 90 دقیقه در هر شبانه روز افزایش می‌دهد. بی‌خوابی مشکل شایعی در میان افراد بزرگسال است که حدود 23 تا 34 درصد از جمعیت افراد 65 و مسن‌تر را درگیر می‌کند. بی‌خوابی می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد اما بی‌خوابی‌های طولانی‌مدت تاثیر منفی و جدی بر سلامت بدن می‌گذارد.

همچنین بی‌خوابی با شیوع بیشتر دردهای مزمن،‌ ابتلا به فشارخون بالا و دیابت نوع 2 و افت عملکرد شناختی یا زوال عقلی مرتبط است.

«فرانک ال گرینوی» یکی از محققان این مطالعه گفت: افراد جوان مبتلا به بی‌خوابی برای رفع این مشکل به قرص‌های خواب روی می‌آورند اما برای افراد مسن این داروها خطر زمین خوردن را در آنان چهار برابر می‌سازد که به شکستگی لگن و مرگ زودرس منجر می‌شود.

در این بررسی از هفت فرد بزرگسال با متوسط سن 68 سال که از بی‌خوابی رنج می‌بردند درخواست شد مدت دو هفته و روزی دو بار آب‌آلبالو بنوشند. پس از آن از آنان درخواست شد از نوشیدنی مشابه مصرف کنند. این متخصصان دریافتند شرکت‌کنندگان هنگامی‌ که از آب‌آلبالو مصرف کرده بودند هر شب یک ساعت بیشتر از مواقع دیگر می‌توانستند بخوابند.

آلبالوی ترش منبع طبیعی از هورمون ملاتونین است که به تنظیم چرخه خواب - بیداری کمک می‌کند.

سلامت نیوز

دکتر منصور ریسمانچی، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: عسل یک ماده غذایی طبیعی، شیرین و پر خاصیت است که قند‌های اصلی تشکیل دهنده آن فروکتوز و گلوکز بوده و حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و نیز عناصر کمیاب است که مواد غذایی کمتر از آنها در بر دارد.

وی افزود: طبق تحقیقات یک گروه محقق انگلیسی، در یک برنامه غذایی کاهش وزن می‌توان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسر‌ها که معمولا در رژیم غذایی لاغری تجویز می‌شوند، استفاده کرد، به شرط اینکه به جای شکر از عسل برای شیرین کردن آنها استفاده شده باشد. علاوه بر این با جایگزین کردن عسل به جای شکر در طول روز و افزودن یک قاشق عسل در نوشیدنی گرم و مصرف آن قبل از خواب، مکانیزم‌هایی که در مغز، نیاز بدن به شیرینی را تحریک می‌کند، از کار می‌افتند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر چربی‌ها به عنوان یک منبع مصرف نشده در بدن ذخیره و باعث حجم و وزن می‌شود، گفت: عسل باعث بکار گیری چربی‌های ذخیره شده می‌شود و با سوزاندن آن انرژی فعالیت روزانه را فراهم می‌کند و با کاهش وزن تدریجی، از چاقی پیشگیری می‌کند.

دکتر ریسمانچی خاطرنشان کرد: مصرف یک نوشیدنی شیرین شده با عسل در شب هنگام موجب کاهش استرس شبانه فرد می‌شود و به فرد اجازه می‌دهد تا راحت‌تر بخوابد و در نتیجه بدن فرد فرصت پیدا می‌کند تا به بازیابی و سوخت و ساز بپردازد، نه اینکه فقط ذخیره کند. همین امر موجب سوزاندن چربی بدن می‌شود.

سلامت نیوز
چه بخوریم تا سردرد نگیریم!!!!!!!!!






:وقتی که حمله سردرد، آغاز می شود، شما ممکن است به یاد قرص خوردن و یا دراز کشیدن و خاموش کردن چراغ بیفتید. اما آیا می دانستید که برخی مواد غذایی خاص ممکن است به راحتی از بروز سردرد جلوگیری کند؟




- سیب زمینی پخته: به گفته متخصصان تغذیه خوردن غذاهای غنی از پتاسیم می تواند به کاهش سردرد کمک کند. سیب زمینی پخته ( با پوست ) یکی از منابع قابل توجه پتاسیم است، (721 میلی گرم). در مقایسه، یک موز تا 467 میلی گرم پتاسیم دارد.


- هندوانه: کم آبی یکی از علل عمده از سردرد است. این دفعه به جای استفاده از قرص از هندوانه استفاده کنید. آب طبیعی موجود در هر دو میوه ها و سبزیجات حاوی مواد معدنی ضروری مانند منیزیم است که در پیشگیری از سردرد های کلیدی نقش اساسی دارد. سایر غذاهای با محتوای آب بالا شامل انواع توت، خیار، خربزه، سوپ، جو، گوجه فرنگی و کاهو است.


- قهوه: استفاده از قهوه یک درمان سنتی برای سردرد است که از مدتها پیش تاثیر آن به اثبات رسیده است. از آنجا که کافئین موجود در قهوه سبب انقباض عروق می شود، می تواند به کاهش سردرد و کاهش حجم عروق خونی کمک کند. اما قهوه زیادی هم خوب نیست. چون کافئین زیاد ادرار آور است و می تواند سبب از دست دادن بیش از حد آب بدن شود و مجددا سر درد را برگرداند.

- کربوهیدرات ها: افراد رژیمی کم کربوهیدرات مراقب باشید. چون کمبود این ماده در بدن می تواند سردرد به همراه داشته باشد. در واقع کاهش کربوهیدرات، کاهش گلیکوژن که منبع اصلی انرژی به مغز است را در پی دارد. این حالت می تواند کم آبی و در نهایت سردرد را آغاز کند.

- بادام: با توجه به تحقیقات گذشته، منیزیم، موجود در بادام، از رگهای خونی محافظت کرده و سپری در مقابل سردرد است. حتی افراد مبتلا به میگرن نیز تسکین سردرد را با دنبال کردن یک رژیم غذایی غنی از منیزیم تجربه کرده اند. غذاهای غنی از منیزیم مانند موز، زردآلو خشک شده، آووکادو، بادام، برنج قهوه ای، حبوبات و دانه ها را نباید فراموش کرد.

- ماست: زمانی که در سر خود احساس تپش می کنید، مصرف غذاهای غنی از کلسیم مانند ماست کم چرب یا پروبیوتیک بسیار توصیه می شود.

- دانه کنجد: ریزش نم نم این دانه در سالاد، سوپ و ... در جلوگیری از ابتلا به میگرن موثر است. همچنین دانه کنجد به بهبود گردش خون کمک می کند.

- سالاد اسفناج: مصرف اسفناج کاهش فشار خون و در نتیجه جلوگیری از سردرد را به دنبال دارد. متخصصان تغذیه می گویند سعی کنید به جای کاهو در تهیه سالاد از برگ اسفناج استفاده کنید.

سلامت نیوز


بررسی‌ها نشان می‌دهند که گلودردهای ویروسی ارتباط نزدیکی با کوفتگی عضلات و خستگی داشته و با تشدید آنها، عضلات بدن نیز دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.

گلو درد یکی از شایعترین مشکلات در بین مردم است که به طور عمده به دلیل عفونت مستقیم حلق به وسیله ویروسها یا باکتریها ایجاد می‌شود.

البته دلایل دیگری نیز نظیر رفلاکس اسید معده، ترشحات مزمن پشت حلق، سرفه‌های شدید و مزمن، حساسیت به عوامل خارجی، استعمال سیگار و هوای آلوده نیز می‌تواند موجب بروز گلودرد شود.

اغلب افراد به عوارض و علائم همراه گلودرد توجه نمی‌کنند، گلودرد به ویژه نوع ویروسی آن به طور عمده با علائمی نظیر تب، گلودرد، وجود ترشحات فراوان بر روی لوزه‌ها، بزرگ شدن غده‌های لنفاوی گردن و گاهی بزرگی کبد و طحال و همچنین تهوع، استفراغ، اسهال و دردهای شکمی می‌تواند همراه باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که گلودردهای ویروسی ارتباط نزدیکی با کوفتگی عضلات و خستگی داشته و با تشدید آنها عضلات بدن نیز دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.

علاوه بر موارد فوق، ممکن است عوارض و بثورات پوستی به شکل بروز قرمزی‌های پراکنده بر روی سطح پوست دیده شود.

شناسایی دقیق علایم گلودردها اعم از ویروسی و باکتریایی بسیار مهم است، اگر گلودردها به موقع شناسایی شده و درمان شوند، در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابند.

نباید برای درمان گلودردهای ویروسی از آنتی بیوتیک استفاده کرد، چرا که این نوع داروها تاثیری در درمان بیماری‌های ویروسی نداشته و به جای آن باید از استراحت و همچنین مسکن‌ها و تب‌برها استفاده کرد.

منبع:مجله سلامت
با اجرای پنج توصیه زیر می توانید درد شانه ‌تان را تسکین دهید:


- به محض شروع درد، کیسه یخ را 15 دقیقه روی شانه‌ تان بگذارید. این درمان متناوب با یخ را برای چند ساعت ادامه دهید.
- حتما یخ را در کیسه ای پارچه ای قرار دهید تا پوست تان آسیب نبیند.
- پس از سه روز یخ درمانی، دو روز به شانه ‌تان استراحت دهید.
- در صورت لزوم با یک فیزیوتراپیست مشورت کنید.
- برای کنترل و کاهش التهاب مسکن‌ - استامینوفن یا ایبوپروفن - مصرف کنید.

مجله سلامت
15 غذای مفید برای حفظ سلامت قلب





گیاهان تازه : به جای نمک، شکر و چربی‌های ترانس، سبزیجات تازه را به رژیم غذایی خود بیافزایید. بعضی از آنها که شامل آنتی‌اکسیدان نیز هستند عبارتند از: آویشن، رزماری، پونه‌ی کوهی.






لوبیای سیاه : شامل اسیدفولیک، آنتی‌اکسیدان، منیزیوم همراه با فیبر غذایی است که به کنترل کلسترول و سطح قند خون کمک می‌کند.






ماهی سالمون : شامل امگا3 فراون است. امگا3 خطر بی‌نظمی ضربان قلب و افت فشار خون را کاهش می‌دهد. ماهی سالمون همچنین دارای مقادیر پایین تری گلسیرید است. بهتر است هفته‌ای دو وعده از این غذا استفاده شود.






روغن زیتون فوق بکر : این نوع روغن زیتون فقط با فشردن زیتون بدست می‌آید و عاری از مواد شیمیایی است و سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌باشد که به حفظ رگ‌های خونی کمک می‌کند. همچنین سرشار از چربی‌های اشباع نشده است که بهترین جایگزین برای روغن‌های اشباع شده (مانند کره) می‌باشد. می‌توانید در سالاد یا پختن سبزیجات از آن استفاده کنید.






گردو : یک مشت کوچک مغز گردو در روز سبب پایین آمدن کلسترول خون و کاهش تورم رگ‌های خونی می‌شود. گردو شامل امگا3، چربی‌های اشباع نشده و فیبر است. فواید آن هنگامی به چشم می‌آید که جایگزین چربی‌های بد نظیر چیپس و کیک شود. می‌توانید در سالاد نیز از گردو استفاده کنید.






بادام : خلال بادام را همراه با سبزیجات، ماهی، جوجه و انواع دسرها می‌توانید استفاده کنید. بادام شامل استروئیدهای گیاهی، فیبر و چربی‌های مفید برای قلب است که به کاهش کلسترول بد LDL‌کمک می‌کند، البته در صورتی که جایگزین چربی‌های بد در رژیم غذایی شود. یک مشت کوچک مغز بادام در روز بسیار مفید است.






پنیر توفو : سرشار از پروتئین سویا است و دارای مواد معدنی مفید برای قلب است. در انواع غذاها می‌توان از آن استفاده کرد.






مرکبات : شامل فیبر فراوان، پتاسیم و مواد ضدکلسترول است که به تنظیم فشارخون کمک می‌کند. یک پرتقال متوسط حدود 62 کالری انرژی و 3 گرم فیبر دارد.






برگ چغندر : سرشار از پتاسیم و منیزیوم و مواد معدنی است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند.






هویج : این سبزی ترد و شیرین به کنترل قند خون کمک می‌کند همچنین برای تنظیم کلسترول خون مفید است چون سرشار از فیبرهای محلول در آب است. می‌توانید از پوره‌ی هویج در سس ماکارونی نیز استفاده کنید.






جو و جودوسر : می‌توان آن را جایگزین برنج کرد یا برای تهیه سوپ از آن استفاده کرد. فیبر موجود در جو به کاهش کلسترول و قند خون کمک می‌کند.






دانه کتان : این دانه‌ی براق شامل سه ماده مفید برای قلب است: فیبر، لیگانان، و امگا3 گیاهی است. برای هضم بهتر دانه کتان، بهتر است آن را آسیاب کنید و به ماست، حبوبات ، غلات یا سالاد بیفزایید.






ماست کم‌چربی : ماست دوبرابر شیر کلسیم و پتاسیم دارد. از محصولات کم‌چربی ماست استفاده کنید. همچنین ماست به کنترل فشار خون کمک می‌کند و برای سلامت استخوان‌ها مفید است.






قهوه : قهوه و چای به سلامت قلب کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که روزی 3 تا 4 فنجان چای یا قهوه می‌نوشند کمتر به دیابت مبتلا می‌شوند. البته اگر مبتلا به فشارخون هستید در مصرف قهوه دقت کنید چون ممکن است اثر منفی بر فشارخون داشته باشد.






گیلاس : شامل آنتوسیانین است که به حفظ سلامتی عروق کمک می‌کند. گیلاس را به شکل تازه، کمپوت یا خشک شده می‌توانید استفاده کنید.
منبع:
fa.parsiteb.com
به طور کلی مصرف غذاهای نمکی و شور موجب پیری سلول‌ها می‌شود چون بر اثر افزایش سن محافظ روی کروموزوم کوتاه، سدیم سرعت این روند را افزایش می‌دهد، پس کودکان افراد چاق بیشتر مبتلا و این اختلال موجب آسیب جدی به قلب و مغز می‌شود.

نتایج نشان می‌دهد که طول محافظ کروموزوم نوجوانی که بیش از حد مجاز نمک مصرف می‌کنند، کوتاهتر است.
مهم‌ترین عامل، افزایش نمک وعده‌های غذایی، مصرف غذاهای آماده، کنسروی و میان وعده‌های ناسالم است.
کودکان مبتلا به اضافه وزن، که زیاد نمک مصرف می‌کنند، علاوه بر فشار خون و مشکلات عصبی از بهره هوشی کمتری برخوردارند که این امر موجب سرخوردگی بیشتر کودکان می‌شود.

شایان ذکر است، متخصصان مصرف دو قاشق چایخوری نمک را برای نوجوانان مجاز دانسته‌اند.

خبرنگاران جوان


مواد غذایی سرشار از کلسیم برای کودکان کلسیم کافی برای رشد صحیح و کامل استخوان‌های بچه‌ها ضروری است. مصرف کلسیم کافی در دوران کودکی، از ریسک پوکی استخوان در آینده کم می‌کند.

به گزارش سالم زی، مقدار کافی کلسیم در بچه‌های ۱ تا ۳ ساله ۷۰۰ میلی‌گرم، بچه‌های ۴ تا ۸ ساله ۱۰۰۰ میلی‌گرم و نوجوانان ۹ تا ۱۸ ساله، ۱۳۰۰ میلی‌گرم -برابر با چهار فنجان- است. اما مشخص شده در بچه‌های ۱۲ ساله، تنها یک دختر از هر ۱۰ تا و یک پسر از هر سه تا مقدار کافی کلسیم روزانه را دریافت می‌کنند.در این مطلب، برخی مواد غذایی جایگزین شیر که منبع کلسیم هستنند را معرفی کرده‌ایم. با کمک آنها می‌توان از دریافت کلسیم کافی در بچه‌ها و داشتن استخوان‌هایی مستحکم تا پایان سن رشدشان مطمئن شد.


استفاده از همه محصولات لبنی در کنار شیر
به جز شیر، سایر لبنیات نیز حاوی کلسیم هستند. هرچند که میزان کلسیم لبنیاتی مانند ماست، پنیر، خامه و … به مراتب از شیر کمتر است، اما شما می‌توانید با اضافه کردن آنها به وعده‌های غذایی مختلف، نقشه‌های خود را عملی کنید. یک لیوان شیر گاه حدود ۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم در خود دارد. در مقابل، یک پیاله ماست و پنجاه گرم پنیر نیز تقریباً به همین میزان کلسیم در خود دارند. به گفته دکتر Krieger، بهتر است بچه‌های بزرگتر از دو سال، لبنیات کم چرب را به جای انواع طعم‌دار آنها (مانند ماست‌های میوه‌ای و …) مصرف کنند. اما مصرف شیرهای طعم‌دار (مانند شیرکاکائو و …) در این سن برای آنها جذاب‌تر و سالم‌تر است.

کلسیم شیر سویا
شما از مزایای تغذیه بچه‌ها با شیر آگاه هستید. اما اگر بچه‌تان نتواند شیر بخورد چه باید کرد؟ بسیاری از بچه‌ها -و حتی بزرگسالان- به شیر حساسیت دارند و یا با مصرف آن دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. اما راه حل، استفاده از شیرسویا است. شیر، ماست، پنیر و سایر لبنایت حاوی کلسیم هستند. اما دانه‌های سویا نیز مقدار کافی از این ماده را در خود دارند و هر فنجان شیرسویا حاوی ۱۰ میلی‌گرم کلسیم است. هر چند که جذب این کلسیم کمی برای بدن مشکل است، اما به هر حال سویا و محصولات غذایی که از آن تهیه می‌شوند، پس از شیر و مشتقات آن، از بهترین منابع کلسیم برای ما به حساب می‌آیند.

مکمل‌های کلسیم در آبمیوه‌ها
استفاده از مکمل‌های مخصوص نیز راهی دیگر برای رساندن کلسیم کافی به بچه‌ها یا پیرمردهای(!) بهانه‌گیری است که از مصرف شیر طفره می‌روند. یک مکمل می‌تواند به یک فنجان آبمیوه تا ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم بیافزاید. البته قبل از استفاده، حتماً به طور دقیق راهنمای روی بسته مکمل را بخوانید. توجه داشته باشید که میزان کلسیم مورد نیاز روزانه برای افراد به سن آنها وابسته است. به عنوان مثال، بزرگسالانی تا ۵۰ سال، روزانه به ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند و بچه‌های و نوجوانان ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌گرم. و در صورت دریافت کلسیم اضافه، بدن افراد، آن را دفع می‌کند. به هر حال هیچ‌کس کتمان نمی‌کند که یک لیوان آب پرتقال جذابیت بیشتری نسبت به یک لیوان شیر دارد. همچنین به گفته دکتر کریگر، یک لیوان آب پرتقال تازه، به خودی خود حدود ۵۰ میلی‌گرم کلسیم در خود دارد.

بادام؛ معدنی از کلسیم
یک مشت بادام به اندازه یک سوم یک فنجان شیر، حاوی کلسیم است. این مقدار بادام به صورت خام یا بو داده، حاوی ۱۱۰ میلی‌گرم کلسیم است. استفاده از کره بادام به جای کره بادام‌زمینی، به دریافت کلسیم مورد نیاز بدن کمک می‌کند. اگر بچه‌ها به آجیل‌های زمستانی علاقه دارند، آنها را با مقداری آجیل با میزان زیادی بادام اغوا کنید. البته باید مراقب آکنه و دانه‌های جوش هم باشید.

حبوبات
لوبیا، نخود، عدس و سایر حبوبات حاوی مقدار مطلوبی از کلسیم هستند. حبوبات در حالت معمولی حدود ۱۳۰ میلی‌گرم کلسیم دارند که تقریباً برابر نصف لیوان شیر است. همچنین مصرف یک پیاله از یک کنسرو لوبیا، حدود ۱۹۰ میلی‌گرم کلسیم به بدن می‌رساند. مصرف غذاهایی مانند لوبیاگرم، عدسی و خوردنی‌های حاوی حبوبات، می‌تواند به تامین کلسیم بدن بچه‌ها کمک کند.

ترکیب کلم بروکلی و ماست
کلم بروکلی از منابع کلسیم به شمار می‌رود. دو پیاله کلم بروکلی پخته شده یا پنج ساقه خام از آن، به اندازه یک لیوان شیر در تامین کلسیم بدن کارساز است. اما ترغیب کودکان به مصرف آن کار ساده‌ای نیست. اما چنانچه از ماست برای ترغیب کودک استفاده کنید، موضوع فرق می‌کند. یک پیاله ماست یا ماست و خیار و ادویه (مانند پودر سبزیجات و …) بسیار لذیذ است. و کلم بروکلی هم به همراه چنین معجونی برای بچه‌ها خوشمزه و جذاب خواهد بود.

نخود سبز
هر پیاله نخودسبز حاوی ۴۵ میلی‌گرم کلسیم است. اما این ماده غذایی علاوه بر تامین کلسیم بدن به تامین ویتامین کا نیز کمک می‌کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند مکمل‌های ویتامین کا، منجر به تراکم استخوان‌ها و افزایش استحکام آنها می‌شود. به علاوه نخودسبز، منبعی عالی از پروتئین و ویتامین‌های آ و ث نیز به شمار می‌رود. علاوه بر موارد ذکر شده، خوردنی‌های دیگری نیز حاوی کلسیم هستند. توفو، استخوان ماهی‌های آزاد، سیب زمینی شیرین و موادغذایی غنی شده، از دیگر خوردنی‌های مورد علاقه کودکان هستند که می‌توانند جایگزین‌هایی کارساز برای تامین کلسیم کودکان باشند.
گاهی وقتی دردی به سراغتان می آید بدون توجه به عواقب خطرناک آن را جدی نمی‌گیرد و با بهانه‌های مختلف مانند مشغله یا سرسری انگاری به دنبال معالجه‌اش نمی‌روید غافل از این که...

به گزارش باشگاه خبرنگاران برخی از درد‌ها می‌توانند خطرساز شوند پس با این دردها آشنا شوید:

درد شدید بین تیغه شانه که می تواند منجر به حملات قلبی شود:

حدود 30 درصد از افرادی که دچار حملات قلبی می‌شوند دردی بین تیغه شانه شان احساس می‌کنند این درد درمیان زنان شایع است.

درد عضلانی یک درد مبهم:
حمله قلبی بیشتر شبیه به یک شروع ناگهانی و تیز می‌باشد آن را شوخی نگیرید.

صاعقه‌ی سر درد:
در صورت بروز سردرد های متوالی آن را با مسکن درمان نکنید مسکن تنها درد را از بین می‌برد و سر درد می‌تواند با ریشه بیمارگونه بسیار شدید تر از قبل برگردد. حتی ممکن است سردرد شما ناشی از یک خونریزی داخلی باشد در این مواقع مصرف آسپرین می‌تواند خونریزی را افزایش دهد پس به پزشک مراجعه کنید.

درد معده مبهم به سمت راست و پایین شکم: آپاندیس

درد معمولا در مرکز معده شما شروع می‌شود و به تدریج به سمت راست حرکت می کند .
که می تواند نشانه صدمه یا پارگی در آپاندیس باشد.

درد دندانی که شما را از خواب بیدار می‌کند
احتمالا عصب دندانتان تحریک شده و در صورت عدم مراجعه به دندان پزشک می تواند موجب شکستن ریشه و از بین رفتن دندان به طور کامل شود.

درد پشت با تب: عفونت کلیه
این درد می تواند به دلیل عفونت دستگاه ادرار باشد و فقط پزشک می تواند آن را تشخیص دهد. زنان بیشتر دچار این درد می‌شوند و در صورت عدم معالجه کلیه ها از بین می‌روند

یک نقطه حساس به لمس در ساق پا:

ممکن است نشانه‌ی لخته خون در وریدهای عمقی باشد. نقطه درد ممکن است قرمز و گرم و حساس به لمس باشد. این لخته می تواند به قلب یا ریه شما حمله ور شود. این اتفاق می تواند در پرواز ها یا ماشین سواری طولانی مدت رخ دهد پس از تکان دادن پا های خود در صورت ساکن بودن غافل نشوید و هم چنین نوشیدنی میل کنید.

منبع:مجله سلامت
نوبرانه سم زدایی بهاره را بشناسید

با این میوه‌های نوبرانه، کبد خود را از مواد شیمیایی خطرناک پاک کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برخی از میوه‌های نوبرانه بهاره می‌‌توانند نقش مهمی در درمان عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا در بین افراد داشته باشند و مصرف آنها به ویژه در فصل بهار که به دلیل تغییرات آب و هوایی بدن افراد مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها و آلودگی‌ها است توصیه می‌شود.

گفتنی است، از جمله میوه‌های بسیار ضروری برای حفظ سلامت بدن، کلم است که به دلیل دارا بودن ۹۲ درصد از حجم آن از آب یک ادرار آور طبیعی است و می‌تواند سبب دفع سموم و عوامل بیماری‌‍زا از بدن شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در میوهٔ کلم همین‌طور انواع ویتامین‌های ضروری برای بدن همانند ویتامین C، K، E، A انواع فیبر‌ها، مواد معدنی و اسیدفولیک وجود دارد.

علاوه بر کلم سایر میوه‌های بهاره تازه همانند آناناس و لیمو نیز ضدعفونی کننده‌های طبیعی به حساب می‌آیند.

بر اساس تحقیقات در میوه‌ آناناس یک آنزیم گوارشی قدرتمند به نام bromelian وجود دارد که سبب هضم پروتئین، شستن چربی‌ها و کاهش التهاب در بدن می‌شود. لیمو ترش نیز دارای خواص ضد باکتری است که سبب تصفیه خون و تعادل بخشیدن به سطح phرودهٔ بزرگ می‌شود.

مصرف این میوه‌ها می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تضمین نماید.


منبع:باشگاه خبرنگاران


بخوانید تا فشار خون‌تان کاهش یابد
یکی از بیماری هایی که از جمله مشکلات قلبی نیز محسوب می شود فشار خون بالاست. این بیماری عواقب بسیار بدی برای بدن دارد و گاهی ممکن است باعث مرگ نیز بشود.
تا به حال قرص ها و آمپول های متفاوتی برای کنترل فشار خون و یا کاهش آن ساخته شده است که البته هر کدام عواقب مخصوص خودشان را دارند. این درحالی است که تنها با چند راه بسیار آسان می توانید فشار خون بالا را از بین ببرید.


- اولین و البته راحت ترین راه قدم زدن است. یکی از مهمترین نکاتی که در این مورد باید رعایت کنید این است که فدم زدن برای کاهش فشار خون باید قدرتی باشد و میزان آن باید تقریبا یک ساعت در روز باشد.


- کشیدن نفس عمیق می تواند کمک به سزایی به کاهش فشار خون شما کند. صبح بعد از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از رفتن به رخت خواب به 5 دقیقه نفس عمیق بکشید تا اکسیژن کافی وارد رگ های شما شده و فشار خون شما تنظیم شود.

- سیب زمینی یکی از بهترین راه های درمان فشار خون است. افرادی که فشار خون بالایی دارند باید روزانه به مقدار 2 هزار تا 4 هزار میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. بهترین منبع برای بدست آوردن این پتاسیم سیب زمینی و یا گوجه فرنگی است.



- نمک بزرگترین دشمن تمام بیماران فشار خون است. یکی از بزرگترین عاملان به وجود آمدن این بیماری نمک است پس باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید و همچنین سعی کنید کمتر از آن استفاده کنید.



- شکلات های تلخ منابع خوبی از ویتامین ها و همچنین مکمل های بدن هستند. محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که بیشتر از شکلات تلخ استفاده می کنند رگ های خونی بسیار منعطف تری دارند و همچنین جریان خون در بدن آن ها روان تر است.


- یکی از روش های بسیار آسان و البته کاربردی برای کاهش فشار خون نوشیدن چای در طول روز است. دانشمندان پی برده اند افرادی که روزانه از سه لیوان چای استفاده می کنند کمتر دچار بیماری فشار خون می شوند و رگ های بازتری دارند.


- یکی دیگر از راههای کاهش فشار خون کاهش استرس است. کار و مشغله های روزانه خودتان را کمتر کنید تا دچار استرس نشوید. یکی از دلایل به وجود آمدن فشار خون استرس است و البته کمتر کردن کار می تواند از این استرس نیز بکاهد و شما دیگر به فشار خون دچار نخواهید شد.



- شاید بسیار عجیب به نظر برسد اما افرادی که در خواب خروپف می کنند بیشتر دچار فشار خون می شوند. این افراد باید سریع تر به پزشک مراجعه کنند. خروپف باعث می شود تا راه نفس شما تنگ شده و سپس فشار خون شما بالا می رود.


- سویا یکی از موادی است که می تواند به شما در کاهش فشار خون کمک به سزایی کند. خوردن شیر سویا و یا استفاده از آن در غذا از جمله راه های استفاده از سویا است.

- در انتها نیز مانند درمان هر بیماری دیگر ورزش را فراموش نکنید و البته توجه خاصی به میزان فشار خون تان همیشه داشته باشید.

منبع : yjc.ir
صفحه‌ها: 1 2 3