انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: انجمن الانان و الاتین
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 
[تصویر:  12-Al-Anon.jpg]
الانان و الاتین – Al-Anon & Al-Ateen
درجلسات گروه های خانوادگی الانان، اطرافیان و اعضای خانوادۀ افرادی که مشکل شراب خواری و الکلیسم دارند، تجارب خود را به اشتراک گذاشته و یاد می گیرند که چطور اصول برنامۀ الانان که همان ١٢ قدم الکلی های گمنام می باشد را برای بهبودی از تاثیرات الکلیسم در زندگی خود به کار ببرند. آن ها با شرکت کردن در چنین جلساتی در می یابند که تنها خودشان نیستند که تحت تاثیر اعتیاد به الکل یکی از عزیزانشان قرار گرفته و زندگیشان در معرض آسیب قرار گرفته است. در آلانان اعضای خانواده متوجه خواهند شد که صرفنظر از این که فرد معتاد به الکل به مصرف خود ادامه بدهد یا نه، خودشان می توانند با کارکرد ١٢ قدم یک زندگی سالم و سرشار از صلح و آرامش را به دست بیاورند.
الاتین یک گروه حمایتی متشکل از نوجوانان می باشد که هریک از آنها با اثرات و عواقب اعتیاد به الکل یکی از نزدیکان خصوصا والدین خود دست به گریبان هستند. بسیاری از جلسات الاتین درهمان زمان و مکان برگزاری جلسات الانان برگزار شده و تنها نوجوانان حق حضور در آن ها را دارند.
چه زیباست انجمنی از کوچکترین اعضای خانواده ی ما درست شده
چه زیبااز درد و دلاشون میگند چه زیبا ازپدرو مادراشون میگند
چقدر همه شون دوست داشتنی هستندبچه هایی که شادی تو خونه فراموش شدند ولی اونا دیگه اهمیت نیمیدند چون همه دیگه رو پیدا کردند یعنی دوستاشون پیدا کردند دوستانی که با هم درد مشترک دارند
با هم از مشکلات مشترکشون میگند از حسرتهایی که در دل دارند
چه جمع صمیمی دارند
چه فرصتی خوبی دارند برای اینکه از همون بچگی خودشون را بسازند
به همه دوستان بزرگ سال دعوت میکنم که از انجمن الاتین حمایت کنند
انجمن الاتین از نوجوانان 10 تا 19 ساله تشکیل شده که از فرزندان الکی هستند
والدینشان حق حضور در این جلسات را ندارند ولی میتونند تو جلسات با زانها شرکت کنند تا ببیند که انها به چی چیزهایی نیاز دارند چه احساساتی دارند
در این انجمن مثل سایر انجمنهای دوازده قدمی، قدم وسنت با بچه ها کار میشود
پشتیبانی دارند که بچه ها میتونند از او راهنمایی بگیرند
بین این بچه ها حضور خدار ا بیشتر احساس میکنی.

اولین آسیبی را که یک فرد معتاد و یا الکلی (چه پدر و یا مادر) در خانواده به پیکره خانواده وارد میکند . (فرزندان) مان که مانند خود معتادان تحت تاثیر ناخوشی و ناهنجاری اعتیادقرار میگیرند . آنان نیز مانند معتادان به دیگران میگویند : من میدانم چه مشکل بزرگی دارم ، اما هیچ کس درد مرا نمی فهمد . معمولا باور میکنند که اقوام . نزدیکان و دوستان .درک نمیکنند و نمی فهمند . آنها خودشان را با دیگران مقایسه میکنند . اعتماد به نفس و عزت نفس شان خدشه دار میشود و آسیب میبیند . احساس خودکم بینی و بی ارزشی و در تنهایی کم کم سلامت عقل شان را از دست میدهند . تعادل شان را از دست میدهند . هر چه درد و فشار درونی بیشتر میشود واکنش از طریق نواقص و خشم و بدرفتاری هم بیشتر میشود . انکار آنها حتی از معتاد هم قویتر و عمیق تر میشود حتی اگر فرد معتاد گاهی حاضر شود به یکی 2 مطلب اعتراف کند و آنها را گردن بگیرد ولی آنها نمیتوانند آنرا بپذیرند . 
آنها اگر کمک نگیرند گلهای پرپرشده و قربانیان بیماری اعتیادند .اگر کمک نگیرند این عزیزان :ما مستاصل ..ناتوان ..احساس گم گشتگی ..و پوچی و بی هدفی ..نا امیدی. خشم . ..سرگردانند و خشم بخاطر واماندن روز بروز در آنها بیشتر میشود .آنها خلاء پیدا میکنند و میواهند که آن خلا ء را میواهند با چیزی پر کنند . و به دنبال شادی و آرامش در بیرون از خودشان میگردند .زیرا از درون آشفته و سردرگم و نگران هستند . برنامه الاتین و ناراتین به آنها کمک میکند تا خود را پیدا کنند .

همین طور که یک فرد الکلی را بیشتر از هرکس یک الکی دیگر درک میکند خانواده یک الکلی را نیز یک خانواده الکلی درک میکند
فرزند الکلی بودن را هم یک فرزند الکلی درک میکند
جلسات الاتین مکانیست برای ارتباط فرزندان الکلی  با هم دیگر 
مکانیست که میتونند از درد های مشترکشان بگند 
از پنهان کاری هایی که مجبور بودند بکنند از رفتارهای ناخواسته ای که در انها ناخواسته دیکته شد 
باهم جمع مشوند و به هم کمک میکنند که مثل پدر یا مادر بیمارشان نشوند زندگیشون جدا از رفتارهای غلط انها بسازند 
هم دیگر را تشویق وتایید میکنند واز همان کودکی به هم یاد میدهند که چطور با اعتماد به نفس کار کنند چیزی که خانواده فرصت یاد دادن ان را به انها نداشت.