انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: انجمن معتادان گمنام – NA
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 
[تصویر:  1-NA.jpg]
انجمن معتادان گمنام – NA
 
معتادان گمنام، يك انجمن  خود گردان و غير انتفاعى  متشکل از زنان و مردانى است كه مشکل اصلی آن ها اعتياد به مواد مخدر بوده است.  اعضای معتادان گمنام به طور مرتب گردهم می آیند تا با کمک و حمایت یکدیگر از اعتیادشان پاک شده و بهبودی خود را حفظ کنند. ١٢ قدم معتادان گمنام يك برنامه پرهيز كامل از هرگونه ماده مخدر است که تنها شرط عضويت در آن تمايل به ترک اعتیاد است. برنامه بهبودی انجمن معتادان گمنام از اصولی بسیار ساده و عملی تشکیل شده است که هر معتاد می تواند به صورت روزانه، آن ها را در زندگی جدید و بدون اعتیاد خود به کار ببرد.
 
انجمن معتادان گمنام هيچ شرط و شروطى ندارد، به هيچ سازمانى وابسته نیست، هیچ حق عضويتى ندارد و با هيچ سازمان سياسى، مذهبى ويا انتظامى در ارتباط نیست. انجمن معتادان گمنام به هیچ عنوان  تحت نظارت اشخاص یا سازمان های غیر مرتبط نبوده و همه معتادانی که تمایل به پاک شدن از اعتیادشان داشته باشند می توانند بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، جنسیت، و یا اعتقادات مذهبی  به صورت کاملا گمنام و رایگان در آن شرکت کنند. انجمن معتادان گمنام بدون تمرکز بر روی ماده تأثیرگزار برذهن و یا ماده اعتیادآور خاصی، بر بهبودی از اعتیاد تمرکز نموده و بهبودی از اعتیاد را به همه معتادان جهان پیشنهاد می نماید. 
[تصویر:  9w2iava0eph369y8l8o6.jpg]
برنامه های 12 قدم ویژه معتادان به مواد مخدر از ما می خواهند تا از مصرف هرگونه مواد تأثیرگزار برذهن بطور کامل پرهیز کنیم، چون این برنامه ها فقط برای یک نوع خاص از مواد مخدر تدوین نشده بلکه برای بهبودی معتادان از هر نوع بیماری اعتیاد طراحی شده اند. در انجمن معتادان گمنام همانند دیگر انجمن های 12 قدمی گفته می شود که جایگزین کردن یک ماده مخدر با یک ماده دیگر، به منظور بهبودی از اعتیاد، درست مانند این است که مسافر کشتی تایتانیک باشید و برای جلوگیری از غرق شدن صندلی خود را عوض کنید. تجربه به خوبی ثابت کرده است زمانی که بیماری اعتیاد در ما شكل گرفته باشد، مصرف هر گونه مادۀ تأثیرگزار برذهن سبب خواهد شد تا ما مصرف مواد مخدر را از سربگیریم. تنها حربه و وسیله دفاعی که ما معتادان برای مقابله با بیماری اعتیاد داریم خودداری کامل از مصرف مواد مخدر برای بقیه عمر و پاک ماندن روز به روز است. از سرگیری مصرف هر گونه ماده مخدر پس از خودداری از مصرف آن برای یک مدت، سبب خواهد شد تا ویار و وسوسه مصرف دوباره مواد یا انجام رفتار ویرانگر به سراغ ما بیاید. در برنامۀ 12 قدم این جمله نیز همواره شنیده می شود که: “بیماری اعتیاد همیشه در انتظار ما است” اما باید توجه داشت که برنامۀ 12 قدم نیز همواره در کنار ماست و شمار بسیاری زیادی از معتادان درحال بهبودی هستند که سال ها، و حتی چند دهه است که از دام مصرف مواد مخدر آزاد شده اند.
اعتیادهای رفتاری با اعتیاد به مواد مخدر تفاوت دارد چون برای ترک برخی از این رفتارهای ویرانگر همچون پرخوری، نمی توان غذا خوردن را بطور کامل متوقف کرد. برای این گونه معتادان برنامۀ 12قدم رهنمودهایی متکی بر تعدیل در خوردن غذا را پیشنهاد می کند. اعتیادهای رفتاری همانند مواد مخدر حالت سفید و سیاه یا به زبان دیگر معتاد یا غیر معتاد ندارند؛ چون این رفتارها هم از لحاظ نوع و هم دررابطه با فردی که به این نوع رفتارها اعتیاد متفاوت هستند. برای مثال، یک فرد معتاد به غذا ممکن است برای فرار از یک حس آزار دهنده به پرخوری بپردازد در حالیکه یک معتاد به غذای دیگر، ممکن است برای فرار از احساسات آزار دهنده به خود گرسنگی داده و از غذا خوردن امتناع کند. در مورد معتادان رفتاری باید به ریشه و علت اصلی اعتیاد آنان به چنین رفتارهایی پی برد. عمل کردن صادقانه و دقیق به رهنمودهای قدم اول به ما کمک خواهد کرد تا به دلیل اصلی ابتلا به چنین رفتارهایی پی برده و ابزارهای لازم برای ترک کردن این نوع رفتارها را از طریق کاهش تدریجی آن به دست آوریم. اعتراف و پذیرش این واقعیت که یک اعتیاد رفتاری بر ما غلبه کرده است، راه را برای بهبودی ما هموار می سازد. برای معتادان، تسلیم شدن و اعتراف به عجز در مقابل اعتیاد در واقع سرآغاز سفر در مسیر بهبودی است
انجمن را قدرت برتر خود قرار دهید :
"... شما می توانید ... خود ِ انجمن را قدرت برتر خودتان قرار دهید.
اینجا گروه بسیار بزرگی از مردم هستند که مشکل الکلشان را حل کرده اند. ... بسیاری از اعضا ... خیلی ها به این ترتیب از این راه عبور کردند. ... ایمانشان بیشتر و عمیق تر شد. ... از این رو به آن رو شدند،به قدرتی برتر ایمان آوردند.
(دوازده گام و دوازده سنت)
وقتی مشروب می خوردم،هیچ کس بزرگ تر از من نبود ، حداقل در چشم من. با این حال نمی توانستم در آینه به خودم لبخند بزنم، بنابراین به 
انجمن رفتم،جایی که به همراه دیگران حرف های قدرتی برتر را شنیدم.نمی توانستم مفهوم قدرت برتر را بپذیرم.نمی توانستم مفهوم قدرت برتر را درک کنم،زیرا معتقد بودم که خدا ستمگر و نامهربان است.در ناامیدی میزی پیدا کردم و درختی و بعد هم انجمن را به عنوان قدرت برتر.زمان گذشت،زندگی ام بهتر شد و من از این قدرت برتر در عجب بودم.به تدریج،با صبر ، تواضع و سوالات زیاد ، به خدا اعتقاد پیدا کردم.حالا رابطه ام با قدرت برترم به من قدرت می دهد تا شاد و هشیار زندگی کنم.
آنچه انجمن به ما میدهد رایگان است اما فقط چیزهایی که به سادگی میتوانیم به دست بیاوریم خیلی زیاد هستند . مدتی که گذشت پاداش های ما نه در هر چه به ما داده میشود بلکه در آنچه تقدیم میکنیم قرار میگیرند . حرکتِ واقعی همین جا آغاز می گردد و این توفیق نصیبِ همه ی ما نمی شود . درو کردنِ محصول به این معنی است که ما با اقداماتِ خودمان بذر افشانی کنیم . در بهبودی مسئولیت وجود دارد و آن با قبولِ مسئولیت برای بهبودیِ خودمان آغاز میگردد .
 
 
سلام اشکان هستم عضو  جدید
ما همان انگشت نماهایی هستیم که امروز به انگشت شماران تبدیل شده ایم،پس این هدیه را "قدر"بدانیم چراکه معجزه ای را که دیگران تنها حرفش را میزنند ما خلق کردیم...!