انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: اساسنامه گروه بانيان بهبودي
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بنام خدا

قسمت اول ( خط مشي و وظايف اعضاي گروه بانيان بهبودي )
گروه بانيان بهبودي ، گروهي مستقل بر اساس 12 قدم و 12 سنت مي باشد که در يک مکان مشخص ( چت روم بانيان بهبودي ) و در ساعاتي مشخص ( هر شب ساعت 21 به وقت ايران ) و همچنين روزهاي زوج داراي جلسات حرکت صبح در ساعت 10 صبح به وقت ايران مي باشد . اين گروه ضمن پايبندي به قوانين اينترنتي کشور ، داراي اساسنامه بوده که تمام اعضاء را ملزم مي کند به قوانين چت روم و سنتهاي 12 گانه پايبند باشند .
بنا بر راي وجدان گروه ، در اين گروه از کلماتي چون مدير ، آدمين و وب مستر استفاده نخواهد شد و به جاي آن از کلماتي چون منشي ، نماينده و ... استفاده مي گردد .
بنا بر راي وجدان گروه ، تمام نصميمات با راي اعضاء انجام خواهد پذيرفت و همه اعضاء داراي حق راي مساوي بوده ، اين گروه ملزم است ، اتحاد خودر ابا گروههاي بهبودي که بر اساس 12قدم و 12 سنت عمل ميکنند حفظ نمايد .
در اين گروه طبق سنت سوم ، اجازه قضاوت کردن در مورد تمايل افراد را نداشته و هر عضوي فارغ از سن ، مذهب ، نژاد و جنسيت که تمايل به بهبودي داشته باشد ، مي تواند در جلسات بهبودي گروه بانيان بهبودي شرکت کند .
از هيچ عضوي  ،براي شرکت در جلسات بهبودي وجهي دريافت نخواهد شد چرا که مامعتقديم قبلا حق عضويت خود را با درد پرداخته ايم .
با آنکه تمايل به بهبودي تنهاشرط عضويت است اما اعضا مي بايستي به اصول سنتها احترام گذاشته ، از مشارکتهاي بي ادبانه و خارج از اصول خودداري نموده و تمام اصول روحان نهفته در سنتها را رعايت کنند چرا که ما آمده ايم شخصيت بهبوديمان را به نمايش بگذاريم نه شخصيت مريضمان .
اعضا مي بایست از هرگونه مزاحمت براي سايرين خصوصا بانوان گروه جدا خودداري نمايند . اين مکان جهت بهبودي اعضا مي باشد نه مسائل خارجي .
اعضاء مي بايست به تصميمات گروه احترام گذاشته ، از تفسير نمودن مشارکت ديگران خودداري نمايند و ضمنا از تبليغ هرگونه فيلتر شکن ، شبکه هاي ماهواره اي ، سايتهاي غاير اخلاقي ، مسایل سياسي ، صحبت در مورد مذاهب و تاييد و رد آنها و يا فرقه ها و آيُين ها خودداري نمايند . اين فقط جهت ياد آوري است چرا که مامطمئن هستيم اعضايمان بهبودي خود را به نمايش مي گذارند نه مسایل خارجي را .
اعضا ء مي بايست با اي دي مناسب وارد چت روم شوند و هنگام مشارکت سايرين ، از زدن نوشته آشکار ( تکست آشکار ) به روي وال جدا خودداري نمايند .چرا که اين کار باعث عدم تمرکز مشارکت کنندگان و اعضاء مي شود و ضمنا بايستي از دادن پيام خصوصي به شخص مشارکت کننده خودداري نمايند .
اين گروه طبق سنت چهارم ، در مورد فرمت جلسات و روش پيام رساني و ساعات جلسات و چگونگي برگزاري مستقل عمل مينمايد اما به هيچ وجه گروه حق ندارند تصميماتي بگيرند که باعث ضربه زدن به ساير گروهها و يا کل پيکره برنامه هاي 12 قدمي شود .
طبق سنت پنجم ، هدف اين گروه رساندن پيام بهبودي به کساني است که از بيماريشان در عذاب هستند و نمي توانند به هر دليلي در جلسات حضوري شرکت داشته باشند .
طبق سنت ششم ، اين گروه نمي تواند نام خود را به عاريت بدهد و به عنوان يک گروه در سازمانهاي انتفاعي سرمايه گذاري کند و ضمنا اين گروه هميشه مي بايست توسط اعضاي در حال بهبودي اداره شود .
طبق سنت هفتم ، اين گروه بايستي مستقل بوده و هرکز نبايد کمکي از خارج دريافت کند ، مخارج گروه شامل اجاره چت روم  ، و پيام رساني از طريق پيامک ، توسط کمکهاي داوطلبانه اعضا انجام مي پذيرد . ( گروه نبايد از اشخاصي که 12 قدمي نيستندوو يا سازمانها و ادارات کمکي دريافت کند . )
طبق سنت هشتم ، اين گروه به صورت غير حرفه اي عمل مي نمايد و از هرگونه تبليغ  در مورد کمپهاي ترک فيزيکي ، خانه هاي ترک جسماني و مراکز سم زدايي و غيره خودداري مي شود . روش ما بهبودي از طريق 12 قدم است .
طبق سنت نهم ، اين گروه به اصول برنامه هاي 12 قدمي وفادار خواهدماند و طبق سنت دهم ، همانطور که گفته شد در مورد موضوعات خارجي نبايد بحث شود و از انجام هرگونه اعمالي که باعث خدشه دار شدن برنامه هاي 12 قدمي مي شود خودداري شود .
طبق سنت يازدهم ، اعضا موظف هستند در چت روم ، از هرگونه تبليغات خارج از مسايل بهبودي خودداري نمايند ، گمنامي خود را حفظ کنند ( البته اعضا ء فقط مي توانند اطلاعيه ساير جلسات بهبودي بر اساس 12 قدم و 12 سنت مي باشد را بدهند . ) در هيچ يک از اتاقهاي چت روم گروه حق تبليغات جهت کسب درآمد را ندارد و تنها مي تواند آدرس و ساعات جلسات و يا پيامهاي بهبودي بگذارد .
طبق سنت دوازدهم ، همه ما خودرا ملزم ميکنيم که اصول را به شخصيتها ترجيح دهيم . ورود به چت روم بانيان بهبودي به معناي قبول قوانين فوق است و اين قوانين به تاييد گروه رسيده است و لازم الاجراست .


 

 
قسمت دوم 

شرح وظايف خدمتگزاران گروه بانيان بهبودي :
منشی جلسات اداری(ماهیانه) يا اصطلاحا منشي فصل اداري :
الف: شرایط
1- حداقل 2سال مداوم وحفظ پاکی در طول خدمت
2-تمایل به خدمت وتوانایی لازم برای انجام وظایف محوله
3-کارکرد12قدم 12سنت
4-مدت خدمت 3ماه از زمان شروع خدمت میباشد

ب:وظایف

1--حضور وشرکت در جلسات اداری گروه(ماهیانه-انتخابات- اضطراری)
2-الویت بندی موضوعات مورد بحث در جلسات اداری ضمن هماهنگی با گرداننده جلسات اداری
3- دخالت نکردن در گردانندگی جلسه مگر در مواردی که مشاهده شود به صورت غیر اصولی جلسه را برگزار میکند
4-اعلام اتمام مدت خدمت خدمتگزاران یا عزل یا انصراف واطلاع رسانی در جلسه بهبودی-- اداری--ماهیانه جهت انتخاب جایگزین
5-ثبت-ضبط - نگهداری ویا بایگانی تمام تصمیمات گرفته شده در جلسات اداری گروه و یاداوری وجدانهای گرفته شده جهت اجراء توسط اعضا و به ثبت رساندن آن در تالار بانيان بهبودي و ارسال آن جهت مطالعه کليه اعضاء ( در وبلاگ بانيان بهبودي نيز مي بايست ثبت و نگهداري شود . )
6- گزارش روز برگزاری جلسات اداری -- اضطراری-- ماهیانه-- انتخابات از طریق اطلاعیه در جلسه بهبودی 3روز بعد از جلسه اداری مربوطه
7-اگاه کردن اعضا از زمان برگزاری جلسات اداری-- ماهیانه-- انتخابات 3 روز قبل از برگزاری جلسه اداری
8- برگزاری جلسات اضطراری گروه از طریق در خواست 6نفر اعضا( 3خدمت گذارو 3نفر غیر خدمت گذار) با اطلاع رسانی 2روز قبل همراه باشد
9-در صورت نبودن منشی اداری علی البدل طبق همین شرایط فرصت خدمت دارد.
10-درصورت غیبت دو جلسه پشت سرهم و3 جلسه بصورت غیر متوالی طبق وجدان گروه عزل میشود.

گرداننده جلسات اداری ( گرداننده اداري حق راي دادن دارد اما آخرين نفر ) 
گرداننده جلسه اداري ، توسط منشي اداري مي بايست انتخاب گردد و در صورتي که گرداننده به هر دليلي حضور نيافت خود منشي اداري مي بايست شخصا گردانندگي جلسه اداري را به عهده بگيرد . 
الف: شرایط
1- حداقل 2سال مداوم وحفظ پاکی در طول خدمت
2-تمایل وتوانایی لازم برای انجام وظایف محوله
3-کارکرد12قدم 12سنت
4-مدت خدمت 3ماه زمان شروع خدمت می باشد

ب:وظایف
1-حضور وشرکت در جلسات اداری گروه(ماهیانه-انتخابات- اضطراری)
2-برگزاری کلیه ی جلسات گروه(ماهیانه-انتخابات- اضطراری) در چارچوب اصول قدمها وسنتها براساس فرمت تایید شده از طرف گروه
3-عدم تاثیر پذیری از اعضا و برگزاری جلسات و بر اساس اولویت بندی موضوعات بدونه انکه جلسه از بحث اصلی خارج شود
4-مطرح کردن موضوعات طبق الویت بندی که توسط منشی اداری انجام شده است
5- هماهنگی با منشی اداری جهت مطرح کردن والویت بندی وروند برگزاری جلسات
6-پیشنهاد ندادن به گروه-- دخالت نکردن در نظرات و پیشنهادات مگردر مواردغیر اصولی و خارج از بحث
7- انتخاب کردن یک بازو در نبود خود خدمتگزار و معرفی کردن ان در جلسات اداری گروه به اعضا به شرط اینکه جواب گو خود گرداننده باشد وبه این منظور بودن بازو دیگر غیبتی برای گرداننده محسوب نمی شود فقط در جلسات اداری ماهیانه حضور گرداننده الزامی است
8-درصورت غیبت دو جلسه پشت سرهم و3 جلسه بصورت غیر متوالی طبق وجدان گروه عزل میشود

نماينده ی خدماتي گروه

الف: شرایط

1- حداقل 5سال پاکی مداوم وحفظ پاکی در طول خدمت
2--تمایل وتوانایی لازم برای انجام وظایف محوله
3اشنایی با 12 قدم و 12 سنت و 12 مفهوم خدماتی
4-تجربه 1دور خدمت در جلسات مجازي ( تجربه يک دوره خدمتي در گروه بانيان بهبودي ) 
5-مدت خدمت 3ماه از زمان شروع خدمت می باشد
6-نماينده  به هيچ عنوان نمي تواند در ساير چت رومهاي بهبودي هم زمان ، خدمت ديگري داشته باشد . همچنین منشی اداری و خزانه دار اما منشی ها از این شرط مستثنا هستند . ( لازم به ذکر است که اين بند شامل خدمتگزاران فعلي که راي وجدان گروه دارند نمي باشد ، اما در مورد خدمتگزاران بعدي لازم الاجرا خواهد بود . ) 

ب:وظایف
1-حضور وشرکت در جلسات اداری گروه
2-تلاش براي شکل گيري وجدان اگاه و موثر در جلسات اداري
3-درخواست راهنمایی ومشورت از نمایندگان گروههای دیگر وانتقال تجربه به گروه
4-اگاه کردن گروه در مورد نیازهاو درخواست ها - مشکلات
5-هماهنگي با بقيه خدمت گزاران
6-در صورت عدم حضور موثر در چت روم ، بدون اطلاع به  منشي اداري و يا عدم انجام وظايف محوله در صورت تقاضاي گروه عزل مي گردد . 
7-حضور حداقل سه روز در هفته در جلسات و عزل و نصب آرمهاي خدمتگزاران که بر اساس راي وجدان گروه انتخاب شده اند . 

منشی جلسات بهبودی

الف:شرایط
1- حداقل پاکی يکسال  مداوم وحفظ پاکی در طول خدمت
2-تمایل وتوانایی لازم برای انجام وظایف محوله
3-آشنايي با قدمها و سنتها ( پيشنهاد ميشود مفاهيم را بعد از گرفتن خدمت مطالعه نمايند  . ) 
4-مدت خدمت3 ماه

ب:وظایف
1-حضور برگزاری جلسات بهبودی راس ساعت مقرر
2-حضور وشرکت در جلسات اداری (ماهیانه) وارائه گزارشات  روند برگزاری جلسه بهبودی روز خدمتی(خزانه_تعداد تازه وادان-مشکلات وپیشنهادات)
3-انتخاب خدمت گزار(گرداننده- خوش امدگو-موضوع زن)به نحوی که از روند خدمت خود اگاه و توجیه شده باشد
4-انتخاب موضوع جلسه براساس نیاز گروه وبرگزاری جلسه طبق فرمت تعیبن شده از طرف گروه
5-درصورت غیبت دو جلسه پشت سرهم و3 جلسه بصورت غیر متوالی طبق وجدان گروه عزل میشود
6- انتخاب خوشامدگو و گرداننده و در صورت نیاز سخنران و موضوع زن در صورت عدم حضور خدمتگزار گرداننده،خوشامدگوويا موضوع زن منشي ها موظف هستند شخصا خدمات را بعهده بگيرند
7-منشی نمیتواند دو دوره پشت سر هم در همان پست خدمتي ، خدمت کند مگر در مواردیکه کاندیدایی برای این خدمت نباشد .
8-در صورتيکه عضوي در جلسات بهبودي اخلال ايجاد نمايد و باعث بر هم زدن نظم جلسه شود ، منشي جلسه مي بايست ابتدا تذکر داده و در مرحله دوم در صورت ادامه مي تواند از کليه ابزارهاي خود شامل کيک ، گرفتن ميکروفون ، بستن تکست و... استفاده نمايد . 
9-جلسه فقط مي بايست در اتاق بانيان بهبودي برگزار شود و نه در اتاق آزاد . 
10-فقط مي بايست از پمفلت منشي و گرداننده گروه بانيان بهبودي استفاده شود که در سايت به آدرس http://banianbehboodi.ir/?p=262 موجود مي باشد  . ( در صورت باز نشدن سايت و يا تالار بانيان بهبودي مي بايست از وبلاگ بانيان  بهبودي جهت پمفلتها استفاده نمايند . 
آدرس وبلاگ بانيان بهبودي :
http://banianbehboodi.blogfa.com/

 

 

 

 

 

 
قسمت سوم 
ساير موضوعات 

  
طبق راي وجدان گرفته شده در گروه بانیان بهبودی

برگزاری جلسات اداری گروه 29 هر ماه و حضور خدمت گزاران در این جلسه الزامي میباشد.

برگزاری جلسات انتخاب خدمت گزاران گروه (منشي جلسات بهبودی )28 اخر هر فصل میباشد.

طبق راي وجدان گروه بانيان بهبودي ، اتاق خدمتگزاران جهت حل و فصل کردن مشکلات و يا هماهنگي بين خدمتگزاران مي باشد . 

بنا بر راي وجدان گروه ، تمام کاربران مي بايستي رجيستر شوند و با کد فعالسازي اين امر ميسر مي باشد . 

ورود به اتاق آزاد بر همه اي دي ها امکان پذير است ولي جهت ورود به ساير اتاقها و شرکت در جلسات ، هر آي دي جديد مي بايستي هويت خود را بر يک عضو قديمي گروه بانيان بهبودي احراز نمايد .  ( يک عضو قديمي ، عضو جديد ثبت نام شده را تاييد نمايد ، اين بند جهت امنيت گروه لحاظ شده و به دليل کاستن وجود آي دي هاي مزاحم و غير انجمني مي باشد . ) 
چنانچه آي دي هاي مزاحم ، باعث بر هم زدن نظم ، امنيت و آرامش گروه شوند در ابتدا براي يکماه و سپس براي هميشه بن خواهند شد  و تمام تصميمات براي عدم ورود آنها اعمال خواهد شد . 
بنا بر راي وجدان گروه در اين گروه ادمين نداشته ، اما منشي ها همان امکانات ادمينها را در اختيار دارند . 

بنا بر راي وجدان گروه ، در يک جلسه حضور فقط دو منشي با آرم مجاز مي باشد ، به استثناي جلسات اداري که حضور همه خدمتگزاران گروه با آرم هايشان الزامي است . ضمنا منشي هر گروه بهبودي ، فقط مجاز است در همان شب و در همان NGO با آرم منشي حضور داشته باشد و  به هيچ عنوان منشي يک NGO اجازه حضور در ساير NGO ها را با آرم منشي ندارد مگر در مواردي که منشي آن NGO حضور نداشته باشد و نياز باشد تا آن منشي از ابزارهايش استفاده نمايد . 
بنا بر راي وجدان گروه منشي اداري تمام ابزارهاي منشي جلسات بهبودي را در اختيار خواهد داشت و در صورت عدم حضور منشي اختيار استفاده از ابزارها را در صورت نياز دارد. 
طبق راي وجدان گروه ، چنانچه خدمتگزاري از خدمت خود انصراف دهد و يا توسط گروه برکنار شود ، دردوره بعد نمي تواند در گروه خدمت کند . 

پيشنهاد مي شود که کليه خدمتگزاران تا جاييکه به زندگي شخصي و کاري آنها صدمه نمي زند در چت روم حضور داشته باشند  . 
از کليه خدمتگراران خواهشمند است ، از بحث با يکديگر در حضور ساير اعضاء و متشنج کردن جلسه جدا خودداري نمايند  . 
تغییر اساسنامه پس از تصویب فقط با دو سوم ارا و با شرایط جلسه اضطراری یعنی 3 نفر خدمتگذار و 3 نفر اعضای عادی  امکانپذیر است.