انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: مفهوم سنت چهارم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سنت چهارم به آزادی گروهها در تصمیم گیری ها می پردازد ( در جلسات اداری ) بر اساس این سنت اعضاء گروهها اجازه دارند درمورد آنچه که به گروهشان مربوط می شود آزادانه تصمیم گیری کنند به طورمثال : در مورد فرمت جلسات ، ساعت تشکیل جلسات ، نحوه پذیرایی اعضاء ، نحوه برگزاری جلسات جاذبه ، انتخاب خدمتگزاران و برکناری آنها و موارد مشابه دیگر ...

انجمن معتادان گمنام یکی از بزرگترین تشکل های انسانی است که تاکنون بشر به چشم خود دیده است . بر اساس برآوردهای دفتر خدمات جهانی ، انجمن ما میلیونها عضو فعال در سراسر جهان دارد با فرهنگها ، نژادها ، و زبانهای مختلف ... بدیهی است که درهر کشور و منطقه ای جلسات انجمن معتادان گمنام مطابق با شرایط آن منطقه تشکیل شود . این آزادی و اختیار تا آنجا ادامه پیدا می کند که به ساختار و هدف اصلی انجمن معتادان گمنام ضربه نزند . به طور مثال هیچ گروهی نمی تواند درمورد تغییرقدمها ، سنت ها و مفاهیم تصمیم گیری کند ، حتی نمی تواند ترتیب آنها را عوض کند . اینها پایه و اساس انجمن ما هستند و در صورت نیاز به هر گونه تغییر باید در سطح جهانی در موردشان تصمیم گیری شود .

تصمیم گیری گروهها باید مسئولانه باشد . ملاک مشروعیت تصمیم ها ، رعایت سنت اول ( توجه به منافع مشترک) و سنت پنجم ( هماهنگ با هدف اصلی انجمن بودن ) است . هر تصمیمی که این دو سنت را نقض کند باطل است و نباید اجرا شود . همه اعضاء در نظارت بر این فرایند مسئول هستند .