انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: شهريور ماه با حافظ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
يکم شهريور
حافظ اسرار الهي کس نمي داند خموشاز که مي پرسي که دور روزگاران را چه شد                                               
 
تعبیر: با غم و غصه، هیچ کاری درست نمی شود. همچنین با دست روی دست گذاشتن چیزی جز اتلاف و هدر دادن وقت بدست نمی آید. نا امیدی آفتی بزرگ است. آن را از خود دور کن و به خود متکی باش و اراده ای محکم داشته باش.
دوم شهريور 

قدم دريغ مدار از جنازه حافظ که گر چه غرق گناه است مي رود به بهشت  
تعبیر: روزگار روی خوش به تو نشان خواهد داد. زندگی را سخت نگیر و ناامید نباش. عاقبت هر خزان بهار است و سرسبزی و طراوت زندگی تو را سرشار از خوشی و سرور می کند.
سوم شهريور 

گفتم روم به خواب و ببينم جمال دوست حافظ ز آه و ناله امانم نمي دهد

تعبیر: نا امیدی را از خود دور کن. شک و تردید را از خود بران و اراده ی خود را قوی کن تا بتوانی بهتر تصمیم بگیری. بدون رنج و زحمت، هیچ چیزی به آسانی به دست نمی آید.
چهارم شهريور 

حافظا در کنج فقر و خلوت شب هاي تار تا بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور



تعبیر: روزگار رنج و حرمان تمام می شود و دوران خوشی و شادکامی به زودی فرا می رسد. امروز اگر دچار رنج و سختی شده ای، فردا نتیجه ی مطلوب را بدست خواهی آورد. صبر و تحمل کلید خوشبختی تو است. به خداوند امید داشته باش و دعا را فراموش نکن.
پنجم شهريور 

باز مستان دل از آن گيسوي مشکين حافظ زان که ديوانه همان به که بود اندر بند



تعبیر: با تمام وجود به هدف خود پایبند باش و آن را رها نکن. به کمک خداوند امید داشته باش تا مأیوس و نا امید نشوی. صبر و تحمل داشته باش و استقامت کن.
ششم شهريور

چو نقطه گفتمش اندر ميان دايره آي به خنده گفت که اي حافظ اين چه پرگاري



تعبیر: تردید و دو دلی را رها کن. گمان نکن که تنها هستی و به دوستان و یاران خود اعتماد کن. بیهوده آنان را از خود نرنجان. به نصیحت خیرخواهان توجه کن. به کسانی که به تو احتیاج دارند، بی توجهی نکن. در راه رسیدن به مقصود به بخت و شانس و تقدیر تکیه نکن، بلکه به توانایی های ذاتی خود اتکا داشته باش.
هفتم شهريور

گر ديگري به شيوه حافظ زدي رقم مقبول طبع شاه هنرپرور آمدي



تعبیر: به زودی دوران غم و هجران سپری می شود و به آرزوهای خود می رسی. با مهر و محبت، بهتر می توانی به مقصود خود دست یابی. اگر تردید و هراس را از خود دور کنی، موفقیت حتمی است. مراقب سخنان و رفتار خود باش.
هشتم شهريور 

حافظ به کوي ميکده دايم به صدق دل چون صوفيان صومعه دار از صفا رود



تعبیر: هوا و هوس را از خود دور کن و عاقلانه بیندیش. تا زمانی که خود خواه و متکبر باشی نتیجه ای حاصل نمی شود. مشورت با دوستان دانا و با تجربه را فراموش نکن و خودخواهی نکن.
نهم شهريور
که گفت حافظ از انديشه تو آمد بازمن اين نگفته ام آن کس که گفت بهتان گفت                                               
 
تعبیر: عزیزی را از دست داده ای. هدف و آرزوی خود را گم کرده ای. بیهوده غمگین نباش و واقعیت ها را بپذیر و به آنچه داری رضایت بده و قانع باش. اسیر احساسات خود نباش که نتیجه ای ندارد.