انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: آداب عجیب و رسوم غریب دنیا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
  
برخی از اشاره های فرانسوی ها
 
فرانسوی ها خیلی دوست دارند با دستهایشان صحبت کنند . در اینجا بعضی از رایج ترین واژگان آن را معرفی می کنیم :
▪ حلقه کردن یک یا چند انگشت بر روی شقیقه به معنی این است که (( یارو دیوانه است )) معمولاً با یک ابراز تمسخری هم همراه است .
▪ گرفتن بینی در مشت و چرخاندن آن به طور ساختگی دلالت می کند بر اینکه (( یارو مسته )) .
▪ بوسیدن نوک انگشتان به معنی (( بامزه است )) خواه در سر میز غذا باشد خواه در مورد شخصی در حال گذشتن از خیابان .
▪ پائین کشیدن گونه راست با دست راست در ناحیه زیر چشم به معنی این است که (( باورم نمی شود )) .
▪ حلقه " OK " که با نزدیک کردن و تماس نوک انگشت شست و سبابه درست می شود به معنی (( عالی )) است مخصوصاً اگر با غنچه کردن لبها همراه شود .
▪ همچنین رو به پائین گرفتن انگشت شست معنای بسیار بدی دارد رو به بالا گرفتن انگشت شست به معنای عالی است .
▪ پاک کردن پیشانی یا فقط ناحیه رستنگاه مو به معنی این است که (( تا اینجا سیرم )) .
▪ نوازش کردن گونه راست با پشت انگشتان انگار که ریش خود را نوازش کنی به معنی (( عجب آدم مو دماغی )) است .
▪ مالیدن نوک انگشتان به هم طوری که انگشت شست بالا باشد انگار که پارچه ای لمس می کنید ، به معنی (( گران )) است .
▪ همه انگشتان با هم با یک حرکت رو به آسمان به معنی (( می ترسم )) یا (( می ترسد )) است . که با یک بوسه برعکس همراه با صدای (( پوف )) معنی توهین آمیز دارد و تقریباً معادل (( گور پدرت )) است .
▪ همان صدای (( پوف )) با حرکتی که انگار با دست راست چیزی را از بالای شانه مخالف پرتاب کنی به معنی (( هیچی نیست ، من از او بهترم )) است .
▪ مشت کردن دست راست و به سمت بیرون دراز کردن بازو و سپس شکستن آن از آرنج با مچ دست چپ معادل بلند کردن انگشت میانی در جاهای دیگر ، یا به معنی (( گور تو گم کن )) است .
▪ مشت کردن دست و تکان دادن ملایم آن در مقابل سینه غالباً به وسیله مردها استفاده می شود و به معنی (( آدم نفهمی )) است .
▪ قراردادن انگشتان صاف بر روی لبها با چشمان باز به معنی (( آی ، اشتباه کردم )) است . در این حالت به کار نبردن کلام ضروری است .
▪ تکان دادن انگشتان دست راست در مقابل سینه به معنی شگفتی و هیجان زیاد است . در حالت مثبت یا منفی فرقی نمی کند و به نحوی شایسته با عبارت (( اوه له له )) نیز همراه است .
▪ بالا گرفتن شانه ها یا همان بالا انداختن کلاسیک فرانسوی ها به معنی (( مسخره است )) میباشد .
از آنجایی که فرانسویان به طور مرتب بدون کلام با هم صحبت می کنند بسیار بیشتر از آنچه گفتیم از این قبیل حرکات خواهید دید . و این بخش شگفت آوری از میراث مدیترانه ای آنهاست و نمایش بزرگی است که در خیابان ها و کافه ها شاهد آن خواهید بود . به همین دلیل است که در جیب گذاشتن دست ها بی ادبی محسوب می شود مخصوصاً اگر در هنگام گفتگو باشد . و شاید به همین دلیل باشد که دست دادن نزد فرانسویان این قدر اهمیت دارد .
 
آداب عجیب و رسوم غریب دنیا
 
1-     در بیابان های مرکزی مابین شاخ آفریقا،سوت زدن و در آوردن هر گونه صدای با دهان و غیر دهان در داخل خانه و چادر بد یمن و شوم است.فردی که مرتکب این خبط شود بایستی به مدت 40 روز خود را در زیر یک تپه ی شنی به شکلی دفن کند که تنها امکان نفس کشیدن و خوردن نوشیدنی با نی داشته باشد!!!(به نظرتون روزی چندتا آدمو باید زیر خاک دفن کنن؟!!!)

 

2-     در بسیاری از قبایل جنوب حبشه و غرب یمن، میزبان با ریختن کره آب شدهبه روی سر مهمانان به آنها خوشامد می گویند.به اعتقاد اهالی محلی این کار باعث خنکی روح تازه از راه رسیده می شود!از دیگر رسوم این قبایل پیچیدن مهمان لای پتوی آغشته به عسل و شیره خرما در گرم ترین ساعات روز است!(من میخوام یه تور مسافرتی به این مناطق راه بندازم،کیا میان؟[تصویر:  017.gif]

 

 

3-     در میان مردم آنوریجینال گینه نو، رسم است که پیش از تعارف آب به مهمان کمی آن را در دهان قرقره می کنند و سپس داخل لیوان می ریزند و به مهمان تقدیم می کنند. گروهی دیگر از این جماعت نیز آب را پس از قرقره کردن به صورت مهمان می پاشند و سپس از او عذر خواهی می کنند.به عقیده آنها این کار باعث می شود که بعدها مهمان به خاطر اختلافات کوچک از آنها نرنجد!!!(خداییش خیلی چندش آورنا![تصویر:  022.gif])

 

4-     یکی از مراسم رایج در میان روستا نشینان شرق سومالی حمام سالانه است!در این مراسم بشکه بزرگی را پر ار آب می کنند و اول پدر خانواده وارد آن می شود و شروع به استحمام می کند.بعد از او نوبت سایر اعضای مذکر خانواده و مهمانان مرد خانه می شود.پس از استحمام مردان، نوبت به زنان و اطفال می رسد.پس از پایان استحمام، آب این بشکه در بطری هایی خمع آوری می شود و توسط اعضای خانواده به عنوان نوشیدنی در طول سال مصرف می شود!!!(اینا دیگه رو دست بالاییا زدن تو چندش آور بودن!)

 

 

5-     در روسیه دست دادن از آداب خاصی بر خوردار است.دست دادن با دستکش در این کشور توهین بزرگی است.اصلا مهم نیست که هوا چقدر سرد است.در برخورد با یک غریبه دست اولی که شما می دهید باید حتما بدون دستکش باشد.همچنین دست دادن و هدیه دادن و هدیه گرفتن در آستانه در، در روسیه تابو است.یک مهمان باید پس از ورود به خانه و در داخل پذیرایی دست بدهد و اگر خواست قبل از خروج از خانه و قبل از رسیدن به آستانه در یک دست بدهد.(اینم واسه یه روزی که شاید بخواین برین روسیه![تصویر:  009.gif])
یک مرتاض 83 ساله هندی گفت: هفتاد سال بدون آب و غذا زنده مانده‌ام و پزشکان هندی مرکز ملی پژوهش‌های دفاعی سرگرم مطالعه و بررسی ‌اين ادعا هستند.

گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی است، پراهلاد جانی‌، مرتاض هشتاد و سه ساله هم اکنون در بیمارستانی در شهر احمد آباد در غرب هند زیر نظر 30 پزشک قرنطینه است. دانشمندان مي‌گویند: شاید نتایج ‌اين تحقیق به بشر در تبیین راهکارهایی برای ادامه حیات در صورت وقوع بلایای طبیعی و شرایط بسیار حاد و نیز اکتشافات علمي ‌همانند اعزام فضا نورد به کره ماه و مریخ کمک کند. 
[تصویر:  nf00046594-1.jpg]