انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: تمام سعي ما رساندن پيام است.
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5
انجمن های گمنام 12 قدمی سازمان هایی غیر انتفاعی و متشکل از افرادی هستند که زندگی آن ها تحت تاثیر بیماری اعتیاد قرار گرفته و اکنون تمایل به بهبودی از آن را دارند. در این انجمن ها جلساتی رایگان و محرمانه برگزار می شود که در آن ها معتادان به طور مرتب گرد هم می آیند تا با عمل کردن به برنامه های 12 قدمی از یکدیگر حمایت کرده و در مسیر بهبودی باقی بمانند. در این جلسات معتادین با به اشتراک گذاشتن تجربه، نيرو و امید خود در راستای بهبودی از بیماری اعتیاد و با کارکرد گروهی 12 قدم، از یکدیگر در زمینه های احساسی، عملکردهای رفتاری و روحانی حمایت می کنند تنها شرط عضویت در این جلسات تمایل به ترک اعتیاد و قطع مصرف مواد مخدر است.
این نوع انجمن ها در ابتدا برای کمک به افرادی که به بیماری الکلیسم مبتلا بودند تاسيس شدند، اما اکنون دامنه فعالیت آنان بسیار گسترش یافته و اعتیاد به انواع مختلف مواد مصرفی، و همچنین انواع اعتیادهای رفتاری را نیز دربر می گیرند. انجمن های گمنام با استفاده از برنامه های 12 قدمی به معتادان جهت رهایی از اعتیاد به مواد مخدر، اعتیادهای رفتاری و یا حتی مشکلات خانوادگی یاری می رسانند. این انجمن ها را می توان به قایق نجاتی تشبیه نمود که پس از غرق شدن کشتی به کار گرفته می شود. معتادان دست در دست یکدیگر می گذارند و با پارو زدن به سوی ساحل امن از طریق برنامۀ بهبودی دوازده قدم، زندگی خود را نجات مي دهند.
ما به آدمهایی محتاج هستیم که خود را مدیون زندگانی بدانند نه طلبکار آن. به آدمهایی محتاج هستیم که که به زندگانی عشق داشته باشند نه کینه. به آدمهایی محتاج هستیم که به آینده بچه هایشان فکر کنند نه به گذشته پدرهایشان. ما از فرومایگی ها استقبال نباید بکنیم, بلکه می خواهیم اول چنین روحیه های بیماری را در هم بشکنیم.
 
شکست یک خیال واهی است
شکست تنها پنداری واهی و بی اساس است .
هیچ کس تاکنون در هیچ موردی شکست نخورده است .
به هر کاری دست بزنید با نتیجه ای رو برو می شوید .شکست صرفا یک ابراز عقیده یا قضاوت نادرست است واز ترس نشئت می گیرد .اما عشق - عشق به خودتان - عشق به آنچهانجام می دهید - عشق به دیگران - به سیاره ای که در آنزندگی می کنید - می تواند این خیال واهی را از قلمرو ذهنتانتارو مار کند و از آن اثری بر جای نگذارد .در واقع هر گاه سراچه دل از عشق سیرابشود - جایی برای حضور ترس و تردید باقی نمی ماند 

 

 
چقد خوب بود بجای تایپ کردن کلمات زیبا ک ظاهراً خیلی هاشون بسیار آرمانی بنظر میرسه و در حد شعاره، از خودمون و موفقعیتها و شکستها و ترسها و نگرانیها ک تعادل را در رابطه باخود ،نیروی برتر ،و دیگران برهم ریخته تبادل تجربه بکنیم ، دروغ شیرین ک گفتنش کاری ندارد ، واقعیتهارو باید دید ، چگونگی هارو باید دید و ارزیابی کرد ، دید و باز دید و شعر و شعار ک تو گروههای دیگر هم هست .
چقدر پستها زیبا و قشنگه آدم را ب وجهد میارن آیا واقعاً نزدیک ب کلمات تایپ شده هستیم؟؟؟
 
صحبت کردن
 
وظیفه ما در زندگی الزاما این نیست که همه را به خود
علاقه مند سازیم اما اگر قرار است بخشی از زندگی خود را در محیطکار و محله با مردم بگذرانیم طبیعتا بایدبدانیم که چطور به راحتی با _مردم صحبت کنیم .آدم ها وقتی باشما راحتند که احساس کنند تا حدی شبیه بهآنها هستید و مشترکاتی دارید . اگر آنها بتوانند از طریق شمابرای خود هویتی کسب کنند ، اگر بتوانند احساس کنند که _شما آنها را می فهمید و اگر بتوانند به انسانیت شما نیم نگاهیبیندازند ، از صحبت کردن با شما خشنود خواهند شد .
اه اگر تشعشع انسان مثبت باشد:
صدا تبدیل به موسیقی،
حرکت تبدیل به رقص،
لبخند تبدیل به خنده،
ذهن تبدیل به مراقبه،
و زندگی تبدیل می شود به جشن...
همینطور برعکس !!
چرا که ذهن قادر است از بهشت جهنم و از جهنم بهشت بسازد...
زندگيتان مملو از تشعشع مثبتتصویر: images/smilies/heart.gif
ما فهمیدیم این راه دشواریست که مجبوریم:
دانش،
غرور و تکبر را پشت در گذاشته وسپس وارد شویم.
تصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gif
ما هنوز هم ممکن است بترسيم،افسرده و يا عصبانى شويم،اما ديگر لازم نيست که به تملک احساساتمان در آييم.احساستمان ما را نخواهند کشت ، اما انکار آنها ممکن است ما را بکشد......
کتاب پاک زیستن
تصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gif
هرقدرکه به زندگی جدیدخودبیشتر عادت می کنیم،و جسم مان بیشتربه پاک بودن عادت کند شرایط زندگی بهتر می شود .ممکن است بازهم بعضی اوقات از روی عدم سلامت عقل رفتار کنیم، اما باید بدانیم 
که " سم زدایی عاطفی " به زمان بسیاربیشتری نیاز دارد تا سم زدایی جسمی وبه همین خاطر بعضی روزها ممکن است عرصه برما تنگ شود.ساعاتی که در جلسه هستیم ،ممکن است تنها زمانی باشد که افکاردیوانه کننده ما آرام می گیرند .قرار گرفتن در کنار افرادی که قبلا شرایط ما را داشته اند و آن را از سر گذرانده اند می تواند باعث قوت قلب ما شود.ممکن است باور نداشته باشیم که ما هم این شرایط راپشت سر خواهیم گذاشت ،اما اطمینان راهنمای مان باعث امیدواری ما می شود.
پاک زیستن ص129
تصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gif
رشد روحانی می تواند گیج کننده و ترسناک باشد و باعث تنهایی ما شود.
بعضی اوقات ما درست قبل از وقوع معجزه راهمان را گم می کنیم.
"کتاب پاک زیستن صفحه 11تصویر: images/smilies/heart.gif
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5