انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: شهریور با حافظ شیراز
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
  
فروردین:
توجه و تمرکز شما در روزهای آینده به سوی موضوع دیگری تغییر می یابد و شرایط کنونی محل کارتان را تغییر داده و استرس را از شما دور می سازد. این اتفاق به معنی این نیست که سیاست های کاری مهم نیستند؛ بلکه فقط این است که اهداف بلند مدت شما می تواند زندگی تان را به مقصد خاصی متمایل کند. نگران این نباشید که چه کار باید بکنید تا بتوانید به اهداف خود برسید. درعوض؛‌به دنبال راهی باشید که به زندگی تان معنا و مفهوم ببخشد.
حافظ:
زاهد چو از نماز تو کاری نمی‌رود هم مستی شبانه و راز و نیاز من 
حافظ ز گریه سوخت بگو حالش ای صبا با شاه دوست پرور دشمن گداز من 
تعبیر:این غم و اندوه و رنج، روزی به پایان می رسد. به شرط آنکه بدانی نقاط ضعف تو در چه بوده است. عوامل بازدارنده و شکست خود را بشناس. با فریب کاری و ریا، هیچکس به مقصود خود نمی رسد. بهتر است که صادقانه به اراده ی خود و کمک خداوند ایمان داشته باشی.
اردیبهشت:
مهم نیست که شما چقدر در این روزها درگیر اهداف اجتماعی و یا کاری خود شده اید؛ باید برای مدتی این مسئولیت ها را کنار گذاشته و از کانون توجه دیگران خارج شوید شما این روزها زیاد به موفقیت های ظاهری علاقمند نیستید. اجازه دهید تا شهود و بینش درونی تان با شما صحبت کند تا توجه تان را به خود جلب کرده و شما را به موفقیت های بیشتری برساند.
حافظ:
جز این قدر نتوان گفت در جمال تو عیب که وضع مهر و وفا نیست روی زیبا را 
در آسمان نه عجب گر به گفته حافظ سرود زهره به رقص آورد مسیحا را 
تعبیر:غرور و تکبر را در زندگی از خود بران و با دوستان و آشنایان مهربان باش و در هنگام بی نیازی و آسایش به فکر سختی و مشقت زندگی دیگران هم باش. با مهربانی و دوستی و با یاری دیگران می توانی زندگی راحتی داشته باشی. با مردم متکبر و خودپسند همنشینی نکن.
خرداد:
تکروی از ایده های بزرگ شما نیست پس به جای اینکه به روش خودتان ریسک کنید بهتر است که بر طبق اصول پیش بروید. با این وجود شما اکنون باز هم احساس می کنید از دیگران کناره می گیرید. و این باعث می شود اوقات سختی را تجربه کنید. به جای اینکه صبر کنید تا ببینید عکس العمل دیگران چیست فقط کافی است آنچه را که احساس می کنید بیان کنید حتی اگر بعد از این کار در می روید تا زمانی را با خود تنها باشید!
حافظ:
ماجرا کم کن و بازآ که مرا مردم چشم خرقه از سر به درآورد و به شکرانه بسوخت 
ترک افسانه بگو حافظ و می نوش دمی که نخفتیم شب و شمع به افسانه بسوخت 
تعبیر:از انجام کاری نادم و پشیمان هستی و خود را سرزنش می کنی. با اعتماد به نفس و مشورت با دوستان بر مشکل خود فائق خواهی آمد. در انجام کارت تردید و دودلی را رها کن. 

تیر:
شما ترجیح می دهید که در آینده به سهم خود برسید با این حال ممکن است شرایط بیشتر از آنکه شما می خواهید شما را معطل کند. بوسیله بیان کردن به دیگران درباره اینکه چه چیزی شما را هیجان زده می کند می توانید از تمایل به افکار تیره و منفی جلوگیری کنید. تمرکز داشتن مستلزم این است که واقعا اشتیاق داشته باشید تا موانع را از راه خود پس بزنید و هر موقع لازم شد عقب نشینی کنید.
حافظ:
وفا مجوی ز کس ور سخن نمی‌شنوی به هرزه طالب سیمرغ و کیمیا می‌باش 
مرید طاعت بیگانگان مشو حافظ ولی معاشر رندان پارسا می‌باش 
تعبیر:در زندگی، مشکلات فراوان است. سعی کن با صداقت به دوستان خود کمک کنی تا در هنگام سختی به کمک تو بشتابند. ریا و کینه را از خود دور کن و بیهوده در طلب خواسته های محال و دست نیافتنی خود را به زحمت نینداز. به خدا و کمک او اطمینان داشته باش. 

مرداد: 
احتمالا شما مقداری پول پس انداز کرده اید اما شرایط اخیر اقتضا می کند که در راه رسیدن به آن چیزهایی که می خواهید صبور باشید . ماه نو احساسی در دومین خانه از "پول" شما قرار گرفته پس به غریزه تان اعتماد کنید و فرصتی که برای تان پیش می آید تا درآمدتان را افزایش دهید از دست ندهید. 
حافظ:
چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک 
چون بر حافظ خویشش نگذاری باری ای رقیب از بر او یک دو قدم دورترک 
تعبیر:اراده ای قوی و محکم داری و همین برای تو کافی است. در مواقع سختی ثابت قدم و با اراده هستی. اخلاص و صداقت به همراه اراده ی محکم، راه گشای تو خواهد بود. مطمئن باش که به مقصود خود می رسی هرچند که گاهی مشکلات، راه تو را سد کنند. 

شهریور:
امروز ماه نو وارد دهمین خانه از "مسیر شغلی" تان می شود و قادر خواهید بود که در کارهای حرفه ای خود عالی ظاهر شوید. دیگران اکنون شما را تحسین می کنند حتی اگر فکر می کنید شخص دیگری می تواند بسرعت زمام رهبری را از دست شما درآورد و خود این مسئولیت را بعهده بگیرد. وقت تان را برای فکر کردن تلف نکنید . فکرهایی از این قبیل که شما بهتر از هر کسی می توانید کار خود را انجام دهید. مقایسه مفید است؛ فقط کافی است استوار ظاهر شوید و تمام امکاناتی را که تا به حال بدست آورده بودید در این راه استفاده کنید.
حافظ:
این تقواام تمام که با شاهدان شهر ناز و کرشمه بر سر منبر نمی‌کنم 
حافظ جناب پیر مغان جای دولت است من ترک خاک بوسی این در نمی‌کنم 
تعبیر:ثابت قدم و استوار هستی و در راه عشق و محبت می توان به تو اعتماد کرد. اهل حیله و مکر نیستی و همین تو را محبوب اطرافیان می سازد. مراقب حسودان باش تا با توکل به خداوند و خلق و خوی نیکوی خود موفق و پیروز شوی. 

مهر:
شما امروز می توانید دقیقا همان حمایت و توجهی را که لازم داشتید از یکی از دوستان نزدیک خود و یا یکی از آشنایانتان دریافت کنید. چرا که ماه نو وارد سومین خانه از "ارتباطات" شما می شود و شما را تحریک می کند تا راهی برگزینید که از دیگران چیزهایی یاد بگیرید. همان مردمی که قبلا سر راه شما مانع ایجاد می کردند امروز تبدیل به یک معلم دلسوز می شوند. اما شما باید از آنها یکسان یاد بگیرید بدون اینکه آنها را برای خود یک مرشد و یا یک تکیه گاه کنید.
حافظ:
غنچه گلبن وصلم ز نسیمش بشکفت مرغ خوشخوان طرب از برگ گل سوری کرد 
حافظ افتادگی از دست مده زان که حسود عرض و مال و دل و دین در سر مغروری کرد 
تعبیر:بخت و اقبال مساعد با تو همراه است. از طعنه ی دشمنان نترس و به کار خود ایمان داشته باش. غرور و تکبر را رها کن که تو را از رسیدن به مقصود باز می دارد.
 

آبان: 
درست است که اخیرا درگیر یک دشمنی سخت و سهمگین شده اید اما شما یک اسلحه پنهان دارید؛ می دانید آن چیست؟ آن تمایل شما برای ابراز احساسات تان است و اینکه به دیگران بگویید چه می خواهید. ممکن است دیگران از جسارت و شجاعت خاص شما سرگرم شوند همچنانکه شما با زیرکی بر شرایطی غلبه می کنید که در گذشته به نظر می رسید خارج از کنترل شما باشد. ماه نو در نهمین خانه از "ایده های بزرگ" شما قرار دارد اما درباره کارهایی که می خواهید انجام دهید فقط صحبت نکنید؛ آن را عملی کنید!
حافظ:
گر چه راهیست پر از بیم ز ما تا بر دوست رفتن آسان بود ار واقف منزل باشی 
حافظا گر مدد از بخت بلندت باشد صید آن شاهد مطبوع شمایل باشی 
تعبیر:لحظات گرانبهای عمر را بیهوده به هدر نده. عاقلانه به خود و اهدافت بیندیش و از مشورت با دیگران خودداری نکن. غفلت و بی فکری، تو را از رسیدن به مقصود دور می کند. از مشکلات و ناملایمات راه گلایه نکن. اگر نقشه ای درست و بر اساس عقل و تدبر داشته باشی، هیچ چیز مانع تو نخواهد شد. در انتخاب دوستان و همنشینان، دقت بیشتری کن.

آذر: 
ممکن است در اوایل امروز بسیار خلاقانه عمل کنید و همچنانکه از انرژی تان کاسته می شود احساس ناامیدی کنید. اکنون که ماه نو وارد ششمین خانه از " کارهای روزمره " شما می شود وقت آن است که سرعت خود را در زندگی تغییر دهید. در این موقع است که باید بیشتر از قبل عملگرا باشید. فقط این کافی نیست که بتوانید در کاری ابتکار و نوآوری داشته باشید. بلکه باید کارتان مفید هم باشد. با این شتابی که امروز شما برای پرباربودن دارید سعی نکنید فقط کارتان را انجام دهید تا به اتمام برسد بلکه ارزش آن را هم درک کنید.
حافظ:
با محتسبم عیب مگویید که او نیز پیوسته چو ما در طلب عیش مدام است 
حافظ منشین بی می و معشوق زمانی کایام گل و یاسمن و عید صیام است 
تعبیر:ایام به کام تو است و به آرزوهای خود خواهی رسید اما چشم بصیرت را باز کن تا شادکامی و سرور تو دائمی و همیشگی باشد.
دی:
کارهای شما امروز تمام نمی شوند ؛ در واقع در دنیا بیش از آنکه انسان بتواند کار برای انجام دادن وجود دارد. اما شما امروز مایل نیستید تا با یک پروژه بسیار بزرگ سرو کار داشته باشید.به هر حال تقسیم وظایف به معنی تقسیم پاداش و نظرات است. ماه نو در هفتمین خانه از "روابط" تان شما را تشویق می کند تا کمی بیشتر در رابطه با دیگران مسئولیت پذیر باشید. یک موافقت مالی دوجانبه می تواند احتمال موفقیت شما را افزایش بخشد.
حافظ:
حافظ ز دیده دانه اشکی همی‌فشان باشد که مرغ وصل کند قصد دام ما 
دریای اخضر فلک و کشتی هلال هستند غرق نعمت حاجی قوام ما 
تعبیر:به زودی به آرزوی خود خواهی رسید. عشق و محبت و دوستی با مردم را فراموش نکن. با عشق و محبت می توانی سختی ها را از بین ببری و بر مشکلات چیره شوی. غم ایام را هیچ بدان زیرا همیشگی و پایدار نیست.
بهمن :
ماه نو امروز در هشتمین خانه از "روابط صمیمی" شما قرار گرفته است. شما دیگر نمی توانید در رابطه ای که همسرتان دیگر نمی تواند خودش را با شما تطابق دهد راضی باشید. وقتی که دیگر این رابطه برایتان مفهومی ندارد دیگر تصور و خیال ثمری نخواهد داشت. برای شما اکنون این قاعده مطرح است؛‌"همه یا هیچ"! می توانید با فهمیدن اینکه اجرای یک تعهد به‌ آن معنی که برای شماست برای دیگری آن طور نیست خودتان را دلگرم کنید؛‌اگر این گونه فکر کنید می توانید از افسردگی و ناامیدی اجتناب کنید.
حافظ:
در میخانه ببستند خدایا مپسند که در خانه تزویر و ریا بگشایند 
حافظ این خرقه که داری تو ببینی فردا که چه زنار ز زیرش به دغا بگشایند 
تعبیر:گرفتار رنج و مصیبتی شده ای، اما نا امید نباش. پایان هر شب سیاه سپیدی روز است. دعا و نیایش به درگاه خدا به قلب تو آرامش می بخشد و به تو کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیری. امیدوار باش. 

اسفند:
امروز تمایلات شما بوسیله ورود ماه به پنجمین خانه از "عشق" شما برانگیخته شده است. اما این اتفاق فقط در رابطه با عشق نمی افتد؛ بلکه شما راه های زیادی پیدا می کنید تا از اسرار دل تان سخن بگویید. به خودتان قول دهید که هرچه در دل دارید را بدون ترس از قضاوت دیگران و یا پاداش بگویید. این کار را فقط برای لذت خود انجام دهید و نه به هیچ دلیل دیگری!

حافظ:
بس گل شکفته می‌شود این باغ را ولی کس بی بلای خار نچیده‌ست از او گلی 
حافظ مدار امید فرج از مدار چرخ دارد هزار عیب و ندارد تفضلی 
تعبیر:هرگز بدون رنج و زحمت به جایی نخواهی رسید. بنابراین بهتر است که کار و کوشش کنی تا به مقصود برسی. زندگی همیشه بر وفق مراد نمی چرخد. باید صبر و تحمل کرد و رنج و زحمت ها را به شادی و سرور تبدیل کرد