انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 31-· من چه توقعاتی از برگشتن سلامت عقل دارم ؟ آیا این توقعات واقع گرایانه هستند یا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· من چه توقعاتی از برگشتن سلامت عقل دارم ؟ آیا این توقعات واقع گرایانه هستند یا نه ؟
باید از سرعت بیش از اندازه ی فرایند سلامت عقل پرهیز کرد مرور و صبر باعث نهادینه شدن صحیح سلامت عقل در فرد می باشد و صبر فرصت و بستری را فراهم می اورد تا اندوخته های خوبی را برای این سفر روحانی بههمراه داشته باشیم .
سرعت دادن به این فراند توقع و اقع گرایانه ای نیست من از برگشت سلامت عقل توقع دارم که از تکرار تجربیات تاخ گذشته پرهیز کنم احساسی عمل نکنم در ضعف های اخلاقی افراطی نباشم و انها را به تعادل برسانم نهایت تلاشم را بکنم و راه درست را با مشورت پیدا نمایم توقع دارم دوراندیشی باشم و این واقع گرایانه است باید به سمت ارامش بروم تا به تعادل برسن اما هرگاه توعق غیر واقع گرایانه پیش بیاید واقعیت ها کنار می رود و در این مواقع ما سر جای خود نیستم اینکه ما خودمان را ادم دانایی می دانیم و در هر موردی اظهار برتری می کنیم یا اینکه می خواهیم دیگکر اشتباه نکنیم یا هر چیز طبق میل ما پیش برود این ها توقعات غیر واقع گرایانه است
باید از سرعت بیش از اندازه‌ي فرایند سلامت عقل پرهیز کرد. مرور و صبر باعث نهادینه شدن صحیح سلامت عقل در فرد می‌باشد و صبر، فرصت و بستری را فراهم می‌آورد تا اندوخته‌های خوبی را برای این سفر روحانی به همراه داشته باشیم.
سرعت دادن به این فرایند توقع واقع‌گرایانه‌اي نیست. من از برگشت سلامت عقل توقع دارم که از تکرار تجربیات تلخ گذشته پرهیز کنم، احساسی عمل نکنم، در ضعف‌های اخلاقی افراطی نباشم و آنها را به تعادل برسانم، نهایت تلاشم را بکنم و راه درست را با مشورت پیدا نمایم، توقع دارم دوراندیش باشم و این واقع‌گرایانه است. باید به سمت آرامش بروم تا به تعادل برسم اما هر گاه توقع غیرواقع‌‌گرایانه پیش بیاید واقعیت‌ها کنار می‌رود و در این مواقع ما سر جای خود نیستم. اینکه ما خودمان را آدم دانایی می‌دانیم و در هر موردی اظهار برتري می‌کنیم، یا اینکه می‌خواهیم دیگر اشتباه نکنیم، یا هر چیز طبق میل ما پیش برود این‌ها توقعات غیرواقع‌گرایانه است.
در مورد سلامت عقل باید بدانم که برایم به یکباره اتفاق نمیفتد و به مرور و با کارکرد برنامه بهبودی انجام میشود.من باید مشورت کنم و اموزش پپذیر باشم و تکرار اشتباه نکنم.البته بعضی از اشتباهات حتی برای بار اول هم کشنده است و نباید همان بار اول را ختی انجام دهم مثل خدای ناکرده وسوسه برای قتل یا فروش و حمل مواد مخدر و یا خیلی چیزها.
برگشتن سلامت عقل علاوه بر اینها یعنی اینکه با احساسات دردناک خلوت نکنم و منزوی نباشم و به جلسات بروم و با راهنما تماس تنگاتنگ داشته باشم و خدمت کنم.
خداوند به مرور سطح فکر مرا به مرخله بهتری هدایت خواهد نمود
ما نباید توقعاتمان از بازگشت سلامت عقل بیجا وغیراصولی باشد؛قرار

نیست یک شبه سلامت عقل به ما باز گردد؛قرار نیست دیگر اشتباه

نکنم بلکه قرار است اشتباهاتم را تجربه نکنم بایدبه روال برنامه باشم

تا سلامت عقل
طی فرایندی برای ما هم اتفاق بیفتد. در واقع داشتن 

توقع زیاد نقص است اما تمام سعی و تلاشم را میکنم تا درک بهتری

از سلامت عقل داشته باشم  و نباید این توقع را از خود داشته باشم

در هر موردی اظهار فضل نمایم. توقع تا جایی که توجیهی برای

کارهایم نشود خوب و کار امد است  اما همین که از حد بگذرد مشکل

ساز میشود.....
تصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gif


   
مهم ترین چیز اینکه مواد مصرف نکنم-بصورت آهسته و پیوسته قدم هایم را کارکنم-مشورت بگیرم و قبل از انجام کارها فکرکنم و بعد تصمیم گیرم. صبر را تمیرن کنم چون بسیار کمک میکند-این ک اشتباه نکنم واقع گرایانه نیست اینکه تکرار اشتباه نکنم اشتباهات گذشته را انجام ندهم ازتجربیات استفاده کنم واقع گرایانست.خودم را همانطور ک هستم بپذیرم و از حسادت و قضاوت و مقایسه دست بردارم
31-اولین نشانه برگشت سلامت عقل من این است که توقعات من باید دست یافتنی باشد وبتونم اونو بدست بیارم دریچه افکارم باز باشه تاکاردرست روانجام بدم تعادل پیداکنم روشن بین وصبورباشم کنترل وقضاوت نکنم اگه اشتباه کردم اونوببینم عصبانی نشم خودآزاری ودیگرآزاری نکنم منطقی باشم ومشورت پذیربه وسوسه هابها ندم وبیجا قاطی نکنم درست فکر کنم پیامدهای کارامو ببینم وکاردرست رو انجام بدم دروغ نگم آرامش داشته باشم دست از خودمحوری بردارم توقعی از دیگران نداشته باشم در انکارنباشم تسلیم اصول باشم وازاصول روحانی وقدمها توزندگیم استفاده کنم برنامه ریزی داشته باشم به قوانین کشورم احترام بگذارم باری به هرجهت زندگی نکنم واز این شاخه به اون شاخه نپرم وشغل ودرآمدحلال داشته باشم رابطه ام بانیروی برترم بهتر بشه وفقط برای امروز زندگی کنم خدمت کنم ویک انسان موفق ومورداعتمادباشم ودرمسیر بهبودی?