انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 16 شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
وقتی از رفتار فرد دیگری، موقعیت دشواری و از وقایعی ناامید کننده، دچار مشکل می شوم، الانان به من یادآوری می کند که نباید به تنهایی آن را بدوش بکشم. من بخاطر هر اتفاقی که می افتد قربانی نیستم مگر اینکه خودم بخواهم و انتخاب کنم که خود را قربانی ببینم. هرچند همیشه اوضاع مطابق میل من نیست، اما می توانم بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم و تغییر دهم آنچه را که می توانم. شاید بتوانم دید متفاوتی نسبت به مشکلاتم داشته باشم و اگر مشکلاتم را، مشکل شخصی ندانم، ممکن است هرگز آنها را مشکل نپندارم. بلکه آنها را فقط مسائلی بدانم که آنطور که دوست دارم روی نداده اند.
این تغییر نگرش و رفتار می تواند به من کمک کند تا برای ارزیابی واقع گرایانه موقعیتها، آزاد باشم و به شکلی سازنده به جلو گام بردارم.
یادآوری امروز
« مقصر دانستن موقعیت های دشوار، بخاطر وقایع خارجی می تواند راهی برای جلوگیری از مواجه شدن با علت واقعی نگرشها و رفتارهای فردی امان باشد. من می توانم خود را بصورت یک قربانی ببینم یا می توانم آنچه را که در زندگی ام رخ داده را بپذیرم و مسئولیت آنها را به سبب عکس العمل خودم بر عهده گیرم. ممکن است به انجام کاری یا انجام ندادن کاری هدایت شوم، اما وقتی به راهنمایی نیروی برترم گوش دهم قربانی موقعیت های خود نمی شوم.
خداوند از هیچ انسانی درخواست کمک نمی کند که زندگی را بپذیرد. این یک انتخاب نیست. شما باید آن را قبول کنی. تنها انتخاب ما در چگونگی آن است.
" در چگونگی آن می توانیمک حق انتخاب داشته باشیم." »