انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 1-معني خودکفايي کامل براي من چيست ؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
.




1-معني خودکفايي کامل براي من چيست ؟






خودکفایی یا متكي به خود بودن يعني : رهايي از وابستگي _ مسئوليت پذيري _ لذت بردن از انجام كارهايي كه توان انرا داريم _ سربار جامعه و خانواده و فاميل نبودن _ اعتماد و عزت نفس و احساس آزادي ..
متكي به خود بودن بهترين پيامي ست كه گروه به عموم جامعه ميدهد ..ما پس از تشكر اعلام خودكفايي ميكنيم ..
خود كفايي سنت هفت به ما ياد آوري ميكند كه هر فردي در يك جلسه همان مسئوليتي را دارد كه منشي ، رهبر ، خزانه دار ، نماينده بين گروه ، مشئول نشريات و خوشامدگو دارد . 
اما زماني خودكفا ميشويم كه ترسهايمان برطرف شود ، زماني كه ما بعنوان فرد يا گروه اتكامان از روي چيزهاي اطراف برداشته و به خداوند مهربان و قدرت دروني كه از رابطه با او سرچشمه گرفته وصل ميشويم احساس راحتي _ آزادي _ قدرت و ارزش به ما دست ميدهد و ايجاد حس رضايت از وضعيت موجود حاصل ميشود و نتيجه آن قدرت تصميم گيري درست در انجام امورات متكي به خود بودن ، ما را از هواي نفس جدا ميكند ..كه نتيجه آن آزادي و بي نيازي در تمام امورات و در سطح گروه باعث اعتماد به نفس و احساس ارزش در اعضاي گروه و حس مسئوليت داشته باشيم .. .
زير بناي اتكا به ديگران وابستگي و توقع از ديگران و ضعف شخصيتي و نداشتن هدف است .
در زمان بیماری من از هر نظر وابستگی شدید به دیگران داشتم .شادی و ناراحتی ام به مردم و جاهاو چیز های مختلفی بستگی داشت .اما در حال حاضر خود کفایی در دوران بهبودی به من یاد آور می شود که یک انسانم و حق تصمیم دارم از هر نظر باید مستقل باشم و زندگی خودم را داشته باشم در حال حاضر هم وابستگی دارم .اما اتکای من از روی چیزهایی که در اطرافم هستند برداشته شده و به نیروی برترم متمرکز شده است