انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: آبان ماه با حافظ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
  اول آبان 

 دوش لعلش عشوه اي مي داد حافظ را ولي       من نه آنم کز وي اين افسانه ها باور کنم

تعبیر: بلند همت و با اراده هستی. دارای طبعی بلند می باشی و همین کافی است. با سخت کوشی و تلاش به نتیجه ی دلخواه می رسی. به دوستان ظاهرالصلاح اعتماد نکن. در کارها تعقل و اندیشه کن.
دوم آبان 

بس شکر بازگويم در بندگي خواجه              گر اوفتد به دستم آن ميوه رسيده


تعبیر: بخت و اقبال بر در می کوبد. هوشیار باش و مراقب باش تا از آن به خوبی محافظت و مراقبت کنی و به آسانی آن را از دست ندهی. مغرور و خودپسند نباش. در روزگار سعادت خود را فراموش نکن و با مردم به خوبی رفتار کن.
سوم آبان 
گفت حافظ آشنايان در مقام حيرتند          دور نبود گر نشيند خسته و مسکين غريب



تعبیر: در غم و اندوه به سر می بری و انتظار کمک و یاری داری. با مشورت دیگران می توانی به آرزوی خود برسی. باز هم لطف خداوند به یاری تو خواهد آمد.
چهارم آبان 
 سخن اندر دهان دوست شکر         وليکن گفته حافظ از آن به

تعبیر: هنوز بی تجربه و خام هستی و صبر و تحمل نداری. با اندک ملایمتی نا امید و مأیوس می شوی. بدان که هیچ کاری بدون رنج و تلاش به مقصود نمی رسد. با انسان های با تجربه و دانا مشورت کن. به زودی به مراد خود می رسی، اگر صبر کنی و زودرنج و ترسو نباشی.
پنجم آبان 

 حافظ چو ترک غمزه ترکان نمي کني              داني کجاست جاي تو خوارزم يا خجند

تعبیر: غرور و تکبر دیگران را به هیچ بگیر و به دوستان ظاهر الصلاح دل مبند. برای رسیدن به مقصود باید به خود متکی باشی. عاقبت اندیش و هوشیار باش تا دچار رنج و زحمت نشوی.
ششم آبان 

مشوي اي ديده نقش غم ز لوح سينه حافظ        که زخم تيغ دلدار است و رنگ خون نخواهد شد


تعبیر: اگر به خدا ایمان داشته باشی همه ی غمها و رنجها را می توانی تحمل کنی. در کنار شادی ها، رنج و غم نیز وجود دارد. از کینه ی حسودان نرنج و سعی کن که با عقل و درایت با آن برخورد کنی. به ایمان و عقل خود تکیه کن.
هفتم آبان

غفلت حافظ در اين سراچه عجب نيست         هر که به ميخانه رفت بي خبر آيد


تعبیر: دل به لذت زودگذر دنیوی نبند. بلندپرواز نباش. اراده ای قوی می تواند تو را به آرزوهایت برساند. به خداوند توکل کن و از او مدد بجوی تا آرامش خاطر داشته باشی.
هشتم آبان 

پس از ملازمت عيش و عشق مه رويان       ز کارها که کني شعر حافظ از بر کن


تعبیر: ایمان و اعتقاد خود را نسبت به کاری که در پیش داری از دست نده و بر سعی و تلاش خود بیفزای تا به نتیجه ی دلخواه و مطلوب خود برسی. ریا را از وجود خود دور کن. آینده ی خوب و موفقیت آمیزی در پیش رو داری.
نهم آبان 

 مده به خاطر نازک ملالت از من زود               که حافظ تو خود اين لحظه گفت بسم الله


تعبیر: از دوستان و همنشینان بد احتراز کن و دوستان مشفق را بشناس. در هر کار با دقت و تعمق پیش برو. مهر و وفای خود را به دیگران اثبات کن تا نظر مثبتی نسبت به تو داشته باشند.
دهم آبان 

حافظ آراسته کن بزم و بگو واعظ را
که ببين مجلسم و ترک سر منبر گير                                                      



تعبیر: با دوستان، صمیمی و با نزدیکان، یکرنگ باش و زندگی را با آسودگی و راحتی طی کن. به دوستان کمک کن تا در لحظات بحرانی به کمک تو بشتابند. در زندگی خانوادگی سختگیر نباش.
صفحه‌ها: 1 2 3