انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: برگزاری مرتب کارگاه آموزشی برای اعضا، در مورد نحوه برخورد با اعضای لغزشی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 
چگونگی برخورد با اعضایی که لغزش کرده اند
می خواهم از اتفاقی که برایم پیش آمده برایتان تعریف کنم،تاشاید اعضای انجمن معتادان گمنام کمی در مورد تجربه ام  فکر کنند و راهی برای نحواه برخورد با عضوی که لغزش کرده است پیدا نمایند.

2 سال و 3 ماه پاکی داشتم که لغزش کردم.شاید درحال حاضر علت آن مهم نباشد.چون هنوز خودم هم دلیل لغزشم را نفهمیدم.در آن مد ت پاکی ام سعی می کردم عضو قابل قبول و مسئولیت پذیری باشم.خودم را وقف دیگران میکردم و از هیچ چیز دریغ نمی کردم.درد من از آنجا شروع شد که بعد از لغزشم به جلسه ی خانگی ام برگشتم و چیپ هایم را پس دادم و به آن اقرار کردم.خیلی ها هاج و واج مانده بودند!شاید به این دلیل که برای بعضی ها مثل یک بت و یا جاذبه شده بودم.بعضی اوقات فکر می کنم که ای کاش هیچ وقت اقرار نمی کردم!!!چون بعد از آن اعضای جلسه شروع به حرف زدن درباره من کردند!یکی گفت:اکبر تو که کتاب کارکرد قدم را کار می کردی و راجع به آن حرف می زدی،چی شد جواب نداد؟!

یکی گفت:اکبر من جای تو بودم خود را می کشتم.

یکی گفت:تجربه ی لغزشت را به من بده،وقتی صادقانه تجربه ام را دادم شروع کرد به گرفتن ترازنامه از لغزش من.

بعد از اقرار به لغزشم در جلسه،یک عضو قدیمی مرا صدا زد و گفت که اکبر فکر نمی کنی که وانمود می کنی لغزشت را قبول کردی؟خیلی دردم گرفت و عذاب کشیدم.این حرف ها حرف ها مثل پتکی روی سرم فرو آمد.با این اتفاق و شنیدن اینگونه حرف ها،شخصیت ها و گفته هایشان را به اصول انجمن معتادان گمنام ترجیح دادم و باعث شد که دوباره مصرف کنم.

آن ها به بیماری اعتیادم و اینکه دنبال بهانه ای برای مصرف مجدد بودم،خوراک دادند.حالم بسیار بد بود ودر خرابه های اعتیاد،تنها و بی کس و بدون هیچ دوستی سرگردان بودم.مصرف می کردم و برای روزهای خوبی که در انجمن داشتم اشک می ریختم.دیوانه شده بودم و داشتم با موادمخدر خودزنی می کردم و می خواستم خودم را بکشم،طاقت نگاه های سنگین مردم را نداشتم.

یک چیز دیگری که مرا عذاب می داد این بود که اعضایی که در گذشته به هر روشی که در توانم بود از آنها حمایت کرده بودم،بعد از لغزشم و یا در همان چند روز پاکی ام به سمت من نمی آمدند و از من فاصله می گرفتند!!!

می دانید که چه چیزی باعث شد که الان  زنده باشم و دوباره به مدت 45 روز پاک بمانم و در جلسات شرکت کنم؟عشق بلاشرط.

عشقی که از اعضای آگاه انجمن دیدم و به جای گرفتن ترازنامه از لغزشم،بدون درنظر گرفتن دلایل لغزشم،بدون درنظر گرفتن دلایل لغزش ام.همانند یک عضو با من برخورد کردند و عشق بدون شرط را در اختیار من گذاشتند.

ودرآخر یک پیشنهاد به شما و تمام خدمتگزاران دلسوز انجمن دارم:


برگزاری مرتب کارگاه آموزشی برای اعضا در مورد نحوه برخورد با اعضای لغزشی.مطمئنا خیلی از اعضا در حال حاضر،شرایط روزهای دردآور من را دارند.

با بررسی انتظارات خود و تغییر آن ها در صورت امکان می توانیم خود را به جای لغزش برای موفقیت آماده کنیم.

اکبر-ش/تهران