انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: پیام امروز
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4
 
آزادی معنای بسیار دارد. یکی از این معانی رهایی از چیزهائیست که باعث شکست مان در زندگی می شود. ما برای رسیدن به آزادی و رهایی دعا می کنیم. 
در دوران مصرف تصور می کردم کنترل مصرف را در دست دارم اما در واقع تمامی کنترل در دست نیکوتین بود. نیکوتین تعیین می کرد کجا بروم، با کی بروم و چه کار بکنم تا عاقبت از روی ناچاری به انجمن نیکوتینی های گمنام پناه آوردم. وقتی برای دیدار بستگان به مسافرت می رفتم مجبور بودم در طی مسیر به مدت نه ساعت سیگار نکشم و در آنجا نیز در جمع کسانی باشم که هیچ کدام مصرف کننده نبودند. این مسافرت و دیدار یک فاجعه به نظر می رسید. به آخر خط رسیده و دیگر تاب تحمل نداشتم. در انجمن نیکوتینی های گمنام با عشق بلاعوض روبرو شدم. اعضای انجمن بی هیچ چشمداشتی مرا در جمع خود پذیرفته و پذیرش عجز و روبرو شدن با وسوسه را به من آموختند. با تمام وجود آنان را باور کردم و راهکارهای برنامه را به کار بستم. اکنون وقتی برای دیدار بستگان به مسافرت های نه ساعته و بیشتر می روم هیچ نیازی به مصرف نیکوتین ندارم به زودی تولد پنج سالگی رهایی از نیکوتین را جشن خواهم گرفت. این معجزه ای فراتر از باورهای من است، معجزه ای که خود به تنهایی قادر به انجام آن نبودم. این معجزه رهایی را مدیون نیروی برتر و انجمن نیکوتینی های گمنام هستم.
برای امروز، گذشته را رها می کنم، از آینده ترسی نخواهم داشت و برای امروز زندگی می کنم.
مراقبه روزانه از کتاب "یکسال معجزه"

 
بهبودی یک فرایند داءم و مادام العمر است .
هرقدر آن را جدی تر بگیریم ، بیشتر درک میکنیم که تا چه حد قابلیت رشد داریم .
فرقی نمیکند که در چه نقطه ای از سفر بهبودی قرار داریم ، آموختن و یادگیری هیچوقت پایان نمی یابد .
پاراگراف اول از صفحه 4 کتاب پاک زیستن
تصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gif
مصرف خوراکی توتون نیز اعتیاد به نیکوتین است و لازم است قطع مصرف کنیم.
 
   ترک کردن آسان است. تا به حال صد بار ترک کرده ام. مشکل در ترک باقی ماندن بود. بارها و بارها سعی در کنترل مصرف نیکوتین کردم اما هرگز موفق نشدم و فکر می کردم تا آخر عمر یک مصرف کننده باقی خواهم ماند. یک روز یکی از دوستان که از اعتیاد نیکوتین رهایی پیدا کرده بود گفت: مصرف خوراکی توتون نیز یک اعتیاد است. حرف او برایم غیر قابل درک بود و نمی توانستم آنرا قبول کنم. گفتم: نه من معتاد نیستم. پرسید: تا به حال چند بار سعی کرده ای قطع مصرف کنی و موفق نشده ای؟ چند هفته بعد به همراه او در جلسات نیکوتینی های گمنام شرکت کردم و تصمیم به قطع مصرف گرفتم. در اینجا به مفهوم اعتیاد پی بردم و آموختم که لازم است خود را به همینگونه که هستم، چه خوب و چه بد، بپذیرم. من یک معتاد هستم و تنها نیستم و از تجربه و امید سایر دوستان همدرد نیرو می گیرم. اکنون چهار سال از قطع مصرف نیکوتینم می گذرد و با خود تعهد بسته ام که تا آخر عمر پاک باقی بمانم. 
برای امروز، انتخاب می کنم با تمام وجود از زندگی لذت ببرم و بابت ارمغان آگاهی این برنامه شکرگزارم.
از خود می پرسیم: من کیستم؟ در واقع من چیزی نیستم جز پاره ای از وجود خداوند و با حقیر و فقیر پنداشتن خود در این جهان به جایی نخواهم رسید!

برای من باور کردن این موضوع که توانایی انجام برخی از کارها را دارم مشکل بود. از عزت نفس پایینی برخوردار بودم و برای کسب آرامش به نیکوتین پناه می بردم. اکنون بیش از پنج سال است که توسط انجمن نیکوتینی های گمنام در قطع مصرف نیکوتین باقیمانده و استعداد گردانندگی جلسه را در خود یافته ام. اعضای جلسات مرا در مسیر بهبودی تشویق و حمایت می کنند. در جلسات خدمت می کنم و احساس می کنم چیزی برای بخشیدن دارم. این واقعا احساس خوبی است. من هنوز هم در مورد مهارت ها و خصوصیات خود کمرو هستم اما بر روی آن کار می کنم.

برای امروز، گام های بلند بر میدارم و به خود عشق می ورزم تا در جهت استعداد درخشان کشانده شوم.

مراقبه روزانه از کتاب "یکسال معجزه"
پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳ Thursday, 18 December 2014ما باید از موهبت های ویژه خود استفاده کنیم.
   من از دیدن اعضای خلاق و با استعداد برنامه که آن را عملی می سازند به وجد می آیم. بسیاری از افراد خلاق و با استعداد وجود داشته اند که بدون به اجرا در آوردن برنامه چشم از جهان فرو بسته اند. من معتقدم که همه ما زندگی را با مواهب و استعدادهای ویژه آغاز می کنیم. گاهی ممکن است برای کشف استعدادهای ویژه خود سال ها وقت صرف کنیم. اعتیاد نیکوتین سبب گشته بود تصور کنم هیچ استعداد و خلاقیتی ندارم. همیشه فکر می کردم هیچ وقت موفق به قطع مصرف نیکوتین نخواهم شد. اکنون که از اعتیاد نیکوتین رها شده ام، اطمینان دارم که قادر به انجام هر کاری هستم. آیا لازم است یک ساز موسیقی بیاموزم؟ یا شاید لازم است نقاشی و شنا بیاموزم و یا ادامه تحصیل دهم. هر کس بذر خلاقیت را در خود نهان دارد. فقط کافیست بشکفد تا به بار بنشیند.
برای امروز، به رویاهای خود بها می دهم و از خود می پرسم: چرا که نه؟!
ثروت نه ان چیزی است که داریم بلکه ان چیزی است که هستیم.
جائی در پشت ذهنت به خاطر بسپار ، که اثر انگشت خداوند بر همه چیز هست . . .
امروز را برای ابراز احساس به عزیزانت غنمینت بشمارشاید فردا احساس باشد اما عزیزی نباشد . . .
 جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳ Friday, 19 December 2014 ...انسان از ناشناخته نمی ترسد از آشنا می ترسد که پایان ماجراست.
   هرچند وقت یکبار گرفتار ترس وابستگی به نیکوتین می شدم. چند بار از شدت ترس، به خود لرزیده بودم. اما کسی مرا مجبور به داشتن چنین احساسی نکرده بود. سال ها تسلیم ترس از زندگی بدون مصرف نیکوتین بودم تا متوجه شدم دو سوم از زندگی را با مصرف نیکوتین بر باد داده ام. دیگر مجبور نیستم گرفتار این ترس باشم. اگر همچنان در ترس از زندگی بدون مصرف نیکوتین بودم، نمی توانستم حتی برای یک روز پاک بمانم. امروز بدون مصرف نیکوتین به جای مخفی کردن احساسات آموخته ام که چگونه آن را بیان کنم و بپذیرم. امروز افکار و احساسات خوشایند جدید جایگزین افکار و احساسات آزار دهنده کهنه گردیده. احساسی سرشار از آزادی و رهایی از امراض پنهان که سال ها با خود بر دوش می کشیدم. بابت این معجزه شکرگزار خداوند و انجمن نیکوتینی های گمنام هستم.
برای امروز، ترس از زندگی بدون مصرف نیکوتین را رها کرده و اجازه می دهم سایر ترس های واهی قدیمی نیز از وجودم پاک شوند.مراقبه روزانه از کتاب "یکسال معجزه"
نيروي برتر به هر يک از ما به گونه ي مشخصي نزديک است ، و به تک تک ما جداگانه اهميت مي دهد 
صفحه‌ها: 1 2 3 4