انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: مفهوم هفتم خدماتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مفهوم هفتم راهي براي به كار بردن اصل وجدان گروه در حوزه خدماتي است، اين مفهوم پيشنهاد مي كند كه هر كميته خدماتي بابيست همه اعضاي خود را به شركت در تصميم گيري هاي آن كميته تشويق كند . چون با گردهم اوردن نظرات متفاوت انها ، به كميته خدماتي مان فرصت مي دهيم تا وجدان گروهي كاملا آگاه و متعادل به وجود آورد و ما را به تصميمات حساس و منطقي رهنمون سازد .
هيئتهاي خدماتي و كميته هاي ما . نشانگر تلاقي نظرات و تجارب در معتادان كمنام هستند . آنچه هر يك از اعضا وقف تصميم گيري ها مي كنند ، مهم است . نحوه شركت و حضور در سطح گروه كاملا ساده است : اگر شما عضو يك گروه هستيد ، مي توانيد كاملا در تصميم گيريهاي گروه شركت كنيد . نحوه شركت و حضور در تصميم گيريهاي هيئت هاي خدماتي و كميته ها به درگيري بيشتري نياز دارد ، اما همين اصول نيز در آن جا كاربرد دارد . بيان آگاهانه و آزادانه وجدان شخصي ، جزئي ضروري در وجدان گروهي در هر سطحي است.
خدمات در NA كوششي گروهي است . نمايندگان خدماتي ما و نيز ديگر خدمت گزاران مورد اعتماد ما همگي ، در برابر انجمن NA در کل مسئول هستند. شركت و حضور هر يك از اعضا ارزش بسياري دارد ، چون ما خواستار بيان وجدان گروهي جامع در كل هستيم .
مقررات خاصي براي به كارگيري مفهوم شركت و حضور ، در شرايط مختلف وجود ندارد . در يك فضاي آكنده از عشق ، احترام متقابل ، مباحثه رک و باز هرعضو از كميته خدماتي بر روی هر یک از این مسائل به راحتي تصميم می گيرد . در موارد مهم كه بر گروه ها اثر مي گذارد ، كميته خدماتي مستقيما از گروهها درخواست راهنمائي مي كند . اگر جه در اكثر موارد كميته خدماتي از اختيار واگذار شده جهت انجام مسئوليت های محوله از طرف گروه ، استفاده مي كند و مسائل را در جلسات خدماتي به نحوه معمول رتق و فتق مي كند .
اصل روحاني گمنامي در NA اساس و بنياد مفهوم هفتم است . اين اصل انجمن ما را به سوئي سوق مي دهد كه براي فعالیت هر عضو در خدمات NA اهميت قائل شويم . مفهوم هفتم با اصرار بر هم سنگ بودن نظرات هر عضو اصل گمنامي را اعمال مي كند . اگرچه ممكن است ما در همه تصميم گيري ها یي كه در انجمن مي شود شركت نكنيم ، ولي همه ما حق شركت كامل و برابر در تصميم گيري هاي كميته اي كه در آن عضو هستيم را داريم.
ا گردآوردن نظرات متفاوت آنها، به کمیته خدماتی‌مان فرصت میدهیم تا وجدان گروهی کاملاً آگاه و متعادل بوجود آورد و ما را به تصمیمات حساس و منطقی رهنمون سازد. • نمایندگان خدماتی ما و نیز دیگر خدمتگزاران مورد اعتماد ما همگی، در برابر انجمن NA در کل مسئول هستند. وشرکت و حضور هر یک از اعضاء ارزش بسیار دارد، چون ما خواستار بیان وجدان گروهی جامع در کل هستیم. و این فرآیند در یک فضای آکنده از عشق، احترام متقابل، مباحثه رک و باز هر عضو از کمیته خدماتی بر روی هر یک از این مسائل به یک وجدان آگاه را بوجود می آورد .همه ما حق شرکت کامل و برابر در تصمیم‌گیری‌های کمیته‌ای که در آن عضو هستیم را داریم.