انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: مفهوم دهم خدماتی؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مفهوم دهم

« هر عضو از كميته خدماتي مي تواند ، بدون ترس از تلافي ، رسيدگي به شكات شخصي اش را از كميته درخواست كند.»

مفهوم دهم ، تضمين انجمن ما براي احترام نسبت به تك تك خدمتگزاران مورد اعتماد است. اين مفهوم ممكن است بديهي به نظر برسد ، اما اعتقاد ما در مورد اصول آن آنقدر قوي است كه مي خواهيم آن را به وضوح و با صداي بلند اعلام كنيم . معتادان گمنام جمعيتي روحاني است ، كه ايده هايي والا در مورد رفتار ما با يكديگر دارد. اگر چه اعضاي ما بهرحال ساس هستند و بعضي مواقع با يكديگر بد رفتاري مي كنند. مفهوم دهم ، تضمين جمعيت روحاني ما راي كساني است كه در محيط خدماتي ممكن است با او بدرفتاري شود. خدمتگذار مورد اعتمادي كه آزرده گرديده مي تواند درخواست كند تا خسارت وارده بر او جبران كردد.

در موقعيتهاي متفاوت ممكن است نياز بكارگيري مفهوم دهم به وجود آيد. به عنوان مثال ما عضوي را مي شناسيم كه نامزد احراز موقعيتي خدماتي در كميته خدمات ناحيه خود شد. او اتاق را ترك كرد . تا به كميته اجازه بحث در مورد حائز شرايط بودنش را بدهد. در حين اين بحث ، بعضي از اعضا كميته خدماتي ناحيه اي ، بي جهت به اعتبار و شهرت شخصي او تهمت زدند و بدگوئي كردند و در نتيجه در انتخابات شكست خورد . چند روز بعد اين فرد از بحث در مورد زندگي شخصي اش و تاثير آن بحث بر انتخابات باخبر گرديد. آزرده خاطر و عصباني ، تصميم گرفت با راهنمايش صحبت كند ، درباره نقش خود در اين مورد ترازنامه بنويسد و براي دريافت راهنمائي دعا كند. بعد از برداشتن اين قدم ها ، اطمينان يافت كه حق دارد كميته خدماتي ناحيه را جهت رسيدگي مورد بزخواست قرار دهد. او نامه اي نوشت و در آن به كميته خدماتي ناحيه اطلاع داد كه اعتقاد دارد آن كميته در حق او خطا كرده است و درخواست راي گيري مجدد نمود. ماه بعد نامه او در كميته خوانده شد و در جلسه مشاركت كميته درباره اش بحث شد . بهد از اينكه اعضاي كميته خدماتي ناحيه فرصتي براي بررسي وجدان خود پيدا كردند ، اقرار كردند كه اشتباه كرده اند و توافق كردند كه انتخابات بي اعتبار شده را دوباره برگزار نمايند.

در مفهوم دهم تضمين حق استيناف بريا رسيدگي به شكايت شخصي طراحي شده است تا از حقوق كساني كه مسئولانه مفهوم نهم را به كار گرفته نظرات خود را اعلام كرده اند حفاظت كند. مفهوم نهم و دهم در كنار هم ، از ايجاد فضاي مناسب كه در آن اعضا با احساس آزادي در مورد مسائل جاري اظهار نظر كنند، حمايت مي كند . اين فضاي مناسب براي شكل گيري وجدان گروهي موثر ضروري است. اگر بهد از نشان دادن شهامت ايراد عقيده محكم خود ، عضوي مورد تلافي كساني كه با او موافق نبوده اند قرار گيرد ، مفهوم دهم به او اجازه خواهد داد تا كميته مربوط را جهت رسيدگي به شكايتش مورد بازخواست قرار دهد. بدين ترتيب احترام به حقوق تك تك اعضاي معتادان گمنام توسط ساختار خدماتي ضمانت مي شود. در انجمني همانند انجمن ما ، كه موفقيتش بر اساس همكاري و حمايت متقابل است ، اين گونه احترام به اشخاص ضروري است.

در مورد و مثالي ديگر ، عضو يك كميته فرعي مسئوليتش را طبق مفهوم نهم اعمال كرد و عليه پروژه پيشنهادي مسئول ( گرداننده ) آن كميته صحبت كرد . طي ماههاي آينده ، مسئول ( گرداننده ) كميته مزبور ارسال گزارش كميته را براي آن عضو متوقف كرد و حتي از مطلع نمودن او از زمان و مكان جلسات بعدي كميته فرعي نيز خودداري نمود. آن عضو با مسئول ( گرداننده ) كميته فرعي تماس گرفت و از او خواست اين مشكل را برطرف سازد . اما آن مسئول ( گرداننده ) قبول نكرد و پيشنهادش را رد كرد ، سپس ان عضو تصميم گرفت كه از كميته اصلي ناحيه جهت رسيدگي به شكايت شخصي اش عليه آن مسئول ( گرداننده ) دادخواهي نمايد.

مفهوم دهم ، تضمين ما براي احترام به تك تك خدمتگزاران مورد اعتماد است. اگر فكر مي كنيد كه در حين شركت و حضور در يك كميته خدماتي معتادان گمنام به شما خسارت و يا ضرري وارد آمده و مي خواهيد كه مغهوم دهم را به كار ببنديد ، در مورد آن با راهنماي خود صحبت كنيد ، با نوشتن ترازنامه نقش خود را ببينيد . دعا و مراقبه كنيد . اگر پس از آن ، هنوز اعتقاد داشتيد كه خسارت به شما رسيده و مي بايست براي دادخواهي استيناف كنيد ، آن موقع نامه اي به كميته مربوطه بنويسيد و موضع و موقعيت خود را تشريح نمائيد يا مشكل خود را در نشست مشاركت كميته در ميان بگذاريد. آن گاه لازم است كه كميته موضوع را مورد توجه قرار دهد و اكر به توافق رسيد كه به شما خسارتي وارد شده ، چگونگي جبران آن را نيز بررسي نمايد. اميدواريم كه نسبت به بكارگيري مفهوم دهم در خدمات معتادان گمنام ، بندرت و خيلي كم ، احساس نياز شود . اما د رصورت نياز ،‌هميشه در دسترس ما قرار دارد تا از طريق آن ، ايده هاي روحاني انجمن را بكار گيريم.HeartBig Grin
قدم دوازدهم از بيداري روحاني حاصل از قدم ها واصول به كار گيري در زندگي پيام رساني مي كند حال اگر بدون خود محوري در نحوه خدمت در ساختار خدماتي بعضي مواقع از طر ف اعضاء مورد انتقاد قرار گيريم چه اشكالي دارد تا توجيح شويم مگر ساختار خدماتي ما حكومتي است نه پس با فروتني آماده پاسخ گويي هستيم حال در اين ميا ن ضمن تراز گرفتن از خود و كمك راهنما و دعوت خداوند مفهوم نه و ده خدماتي را بكار گيريم تابراي بررسي خود و وجدان گروه آماده نظرات مخالف و موافق باشيم نه از كسي برنجيم ونه به ديگران خسارت و صدمه وارد كنيم.
مفهوم دهم :تضمين حق تجديد نظر خواهي براي رسيدگي به شكايت شخصي طرا شده است تا از حقوق كساني كه مسئولانه مفهوم نهم را به كار گرفته و نظرات خود را اعلام كرده اند حفاظت كند (مفهوم دهم راهنماي خدمات محلي )