انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: قسمتي از كتاب ادامه بهبودي
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شهوت می تواند فاعل و یا مفعول عمل کند؛ یعنی دراختیار می­گیرد یا در اختیار گرفته می­شود. در هر دو حالت، شهوت از خلأ روحی و نوعی نیاز درونی سرچشمه می­گیرد که باید با خداوند پر می­شد.آنچه ما شهوت می­نامیم وآنچه ما به صورت وابستگی و یا اعتیاد به ارتباط تجربه می­کنیم، در واقع دو روی یک سکّه اند.[size=13.5pt]درمان شهوتِ فاعل یا مفعول در من، این است که بپذیرم که در برابرش بی­قدرتم و آن را به خدا بسپارم؛ تا اول احساس کمبود درونی کنم و بعد این خلأ را با خدا و بخشش به دیگران پر نمایم. و این کارکردن عملی قدم­هاست. در بسیاری از موارد مشابه، من در مقابل اولین جرعۀ شهوت، بدون دفاع بوده­ و حتّی نمی­فهمیدم که چه بر سرم می­گذرد. در اینگونه موارد تنها چیزی که مرا نجات داده است، «بیمه»ای به نام «تسلیم» و «سپردن» روزانه خودم به خدا و تلاش برای اجرای این روش در کلیه اجزای زندگی ام بوده ­است.
 
 
تجربه نشان داده که جنبه های عمومی تسلیم بسیار قاطع و سخت است. این امرحاکی از این است که تا زمانی که تسلیم ما را وارد جمع دیگران نکند هرگز نمی تواند تسلیم کاملی باشد. این امتحان بزرگ وجه تمیزی بین کسانی است که فقط آرزو دارند و عمل نمی کنند و انسانهایی که عمل گرا و در نهایت پیروز هستند.
گویی تا قبل از اینکه خودارضایی خود را از خفا در آورم و پیش اعضا برملا سازم، تمایل واقعی برای کنار گذاشتن آن نداشتم. من نظارت و شاهد بودن دیگران را بعنوان بخشی از تسلیمم پذیرفتم و همین مرا کمک کرد تا صادق باشم.
 
این جنبه ی عمومی از تسلیم چیست؟ نخست، توانایی تسلیم به ابراز ماهیت ما و اینکه چه هستیم. برای اکثریت ما هفته ها یا ماهها به طول می انجامد تا اینکه متوجه شده و به این باور برسیم وعمیقا وازدرون بگوییم: "من یک معتاد جنسی هستم"بنظر می رسد که دیگراعضا بدون واسطه و محدودیت بی درنگ اعتراف می کنند.

ادامه دارد..
ضمیر ناخود آگاه من جزئی از خود من است و من برای همه وجودم به کمک نیاز دارم. اگر بخواهم شهوت را در همه سطوح آن کنترل کنم, فقط آنرا سرکوب کرده ام و اوضاع را بدتر میکنم. من میدانم که میتوانم از طریق تسلیم شدن و کار کردن قدمها, افکارم را در بیداری و خواب در اختیار خدا بگذارم. و این چه معجزه ای است! چرا با چیز کم راضی باشیم؟ چه کسی میخواهد صرفا پاک باشد در حالی که میتواند با داشتن یک زندگی تسلیم, آزادی کامل را بدست آورد.کتاب : بهبودی ادامه دارد ...  ص : 19