انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: بخشيدن همه رنجشها و خشمها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 
 
ما باید بقیه آدمها را ببخشیم بدون توجه به موضوع رنجش بخشیدن برای ما یک اختیار نیست ، یک ضرورت است همانطور که در دعا می خوانیم : « گناهان ما را ببخش همانطور که ما دیگران را می بخشیم وقتی که ترازنامه قدم چهارم را می نویسیم و رنجشها را از بین می بریم ، متوجه می شویم که مقصر بسیاری از مشکلها ، خودمان بودیم در کنار بخشیدن دیگران و خداوند ، باید یادمان باشد تا خودمان را نیز ببخشیموقتی این کار را می کنیم ، می فهمیم که در زندگی پذیرش بسیار بیشتری در رویارویی با همه کس و همه چیز داریم]ما گریه کنان میگوییم : « ولی اگر میدانستی با من چه کرده اند ! » و شاید بنالیم که : « اگر فلانی عوض میشد ، من حالم خوب میشدتا کنون چند بار این آرزو را کردیم یا حتی به زبان آوردیم؟
کتاب بزرگ الکلی های گمنام به ما می گوید : مجرم شماره ی یک رنجش استبله ! ما هر بار که این نوار ضبط شده را مجددا پخش می کنیم دیگران را مقصرتر و خودمان را بی گناه تر می کنیم. 
تنها مشکل این است که رنجش ما را ویران می کنداگر می خواهیم بهبود بیابیم باید بگذاریم تمام اینها بروندt]ما قدمها را کار می کنیم. به خصوص قدم چهارماز خدا و یک انسان دیگر می خواهیم تا به ما کمک کند و از بند شهوت و رنجش آزاد می شویم چه معجزه ای به ما پیشنهاد شده استولی ما باید چالاک باشیم. اگر با یک رنجش سرسخت مواجه شدیم ، به دعا می پردازیم.
  زمانی که شرایط و محیط خانه ، محل کار ، محل تحصیل و ... مطابق میل و خواسته ما نیست ما از خشم مان به عنوان یک ابزار استفاده می کنیم تا شرایط را به نفع خودمان تغییر دهیم ، زیرا که در طول بیماری اعتیادمان به گونه ای کاملا خود محور شده بودیم.
ما می توانیم با کم کردن سطح توقعات خود و پذیرفتن دیگران و این که سعی به کنترل یا تغییر کسی نداشته باشیم ، احساسات بهتری را تجربه کنیم و مفهوم دعای آرامش را روز به روز در زندگی خود عملی تر کنیم. برای ما کلید پیروزی و بهبودی آن است که دست از انکار برداشته و واقعیت درون خودمان را بپذیریمt]اعتراف به اینکه در برابر عصبانیت فاقد قدرت هستیم و پذیرفتن این که عصبانیت ، خشم ، دشمنی و ... ما را به سمت زندگی گذشته و مرگ معنوی می کشاند ، کلید پیروزی بر خشم است .
ما با مشارک کردن صادقانه از احساسات مان در جلسات و افزایش ارتباط خود با نیروی برترمان و دوستان بهبودی و با روشن بینی و تمرکز بر خوبی ها درون خود را آکنده از خوبی ها می کنیم و بخشش ، محبت ، عشق و خدمت بلا عوض را جایگزین خشم و عصبانیت و دشمنی می کنیم تا در مواقعی هم که تحت فشار قرار گرفتیم چیزی جز خوبی از ما بروز نکند . 
اگر خشمگین شدید و این احساس تبدیل به پرخاشگری و ادای الفاظ رکیک از جانب شما گردید ، بعد از آن معطل نکنید و فورا خود را به خاطر این رفتار جریمه کنید تا بدینوسیله ذهن خود را ادب کنید.
]در کل عصبانی شدن هم جزو الطاف خداوند است که بدینوسیله به ما این فرصت را می دهد تا به ضعف های خود بنگریم ، پس باید برای به دست آوردن این فرصت از او سپاسگذار باشیم.

ما فقط برای امروز زندگی می کنیم و فقط برای امروز خشمگین نخواهیم بود، هر روز شهوت و خشم را به خدا می سپاریم که ما را از آن ها حفظ کند .
برگرفته از نشریات ابزارهای sa و قدم درعمل