انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: : دعای آرامش ::..
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خداوندا، آرامشي عطا فرما تا بپذيرم آنچه را كه نمي توانم تغيير دهم،
شهامتي تا تغيير دهم آنچه را كه مي توانم،
 و بينشي كه تفاوت اين دو را بدانم.
 
وقتي در حال قطع مصرف نيكوتين هستيم نمی توانیم وسوسه را تغيير دهیم، اما مي‌توانيم  آن را بپذيريم. تا وقتی وسوسه را نپذیریم نمی توانیم قطع مصرف کنیم. اگر نتوانیم وسوسه را بپذیرم مصرف خواهیم کرد.
دقيقاً به همين سادگي: اگر ميل به کشیدن سيگار پيدا كنيد و وسوسه را نپذیری، در آنصورت يقينا  مصرف  خواهيد كرد. ممكن است براي رهايي از وسوسه بخواهيد فقط يك پك بزنيد، اما حتي يك پك هم به معني نپذيرفتن چيزهايي است كه نمي توانيد تغيير دهيد.
پذيرش وسوسه به اين معني نيست كه آن را دوست داريم، بلكه به اين معناست كه بدانیم وسوسه فقط ميل شديد جسمي و رواني است و يك نياز واقعی نيست. جسم ما به نيكوتين نياز ندارد. با وسوسه نمي‌جنگيم و در عوض دقيقا به آن نگاه مي‌كنيم، به آن فرصت مي دهيم و دچار هراس يا احساس تاسف به حال خود نمي‌‌شويم، بلكه بخود مي گوييم :"بله واقعاً وسوسه مصرف نيكوتين شده‌ام."
خود فريبي نمي کنيم كه:"نه، میل به مصرف ندارم. "
[تصویر:  azadi1(1).jpg]
 
 
اين يك برنامه صداقتبا خوداست. سعي نمي كنيم تا از خود و عادت مان متنفرشويم. تا وقتی مصرف می کنیم نمي توانيم وسوسه را در وجود مان متوقف کنیم، اما مي توانيم آن كنار بيایيم، بنا بر اين دعا مي‌كنيم براي:
شهامتي تا تغييردهم آنچه را كه مي توانم ....
چيزي كه مي توانيم تغيير دهيم عدم رضايت ما به زندگي با وسوسة مصرفنیکوتین، حتي براي مدتي كوتاه مي باشد.
با كمك خداوند و پشتيباني گروه مي توانيم نحوه قديمي‌ رو به رو شدن با وسوسه مصرف را تغيير دهيم و به شيوه‌اي جديد با آن رو به رو شويم. تمايل پیدا می کنیم با وسوسه زندگي کنیم. یاد می گیریم برای رهايي از درد وسوسه، نيكوتين مصرف نكنيم.
روشن كردن سيگار به معنای نپذیرفتن چیز هایی که نمی توانیم تغيير دهيم و نداشتن شهامت  تغيير چیز هایی ست که می توانیم. البته زندگي با وسوسه مصرف بسيار سخت است، اما شما تنها نيستيد، با كمك نیروی برتر قادر به انجام آن هستيد و اين کل معنای دعای آرامش است.
[تصویر:  fu2914.jpg]
 
بنا بر اين از خداوند در خواست كمك مي كنيم تاوسوسهرا بپذيريم. سپس درخواست شهامت مي كنيم تا مانند قبل با روشن كردن سيگار به وسوسه پاسخ مثبت ندهيم. بنابراين براي پذيرشوسوسهنياز به آرامشو براي نکشیدن سيگار بعدي نياز بهشهامتداريم....... 
و بينشي كه تفاوت اين دو را بدانم .   
بينشي كه اينجا طلب مي كنيم  "آگاهی از تفاوت شيوه قديمي و كنوني رو به رو شدن با وسوسه مصرف است."
"درگذشته مجبور بودیم مصرف کنیم. "
وسوسه مصرف فقط براي چند لحظه فعال است و با پذيرش آن، به آرامي خاموش مي گردد.
با درخواست كمك از نیروی برتر، دیر یا زود نيرو و شهامتي كه بدون مصرف نيكوتين زندگي كنيم در ما به وجود می آید.
آنچه را كه دريافت مي كنيم برخواسته از اراده نا چيز مان نيست,بلكه قدرتي است كه از نیروی برتر، گروه و درونمان سرچشمه مي‌گيرد. قدرتي كه حقيقتآ دنبال آن هستيمعشقاست. تنها با اين نيرو  مي توانيم از اعتیاد نيكوتين رها و يك زندگي آزاد را تجربه كنيم.
دليل اينكه چرا  سال ها هر وقت وسوسه مي شديم سريعا تسليم و مصرف مي كرديم.
هميشه به اين اميد بوديم كـه روزي اتفاقــي جــادويي بيفتد و وسوسه مصرف به يكبــاره از بين برود و يا راه كاملاا بدون دردي براي قطع مصرف پيدا كنيم. اما آن روز هرگز نيامد.
هر يك از ما بهانه و دلايل واهي خاص خود را براي توجيه مصرف مي آورديم و مجوز مصرف را براي  خود صادر تا از وسوسة مصرف فراركنيم. بدين شكل وسوسه و مصرف، مصرف و وسوسه ســال به سال ادامه پيدا ‌كرد.
اما اكنون مي توانيم تمام اين احساسات را تغيير دهيم: زماني است كه مي توانيم بپذيريم...." من ميل به مصرف دارم" و با شهامتي كه خداوند در ما بوجود مي آورد با آن رو به رو شویم. مي توانيم بگوييم "  به اين وسوسه پاسخ مثبت نمي دهم ." به اين شكل بگونه اي عاقلانه با وسوسة مصرف رو به رو شده‌ايم.
در صورتي كه با خواندن اين دعا همچنان به مصرف  ادامه مي دهيد، باز هم مرتب آن را بخوانيد و به باور خود از دعا و احساسی که در شما به وجود می آید توجه كنيد. آن قدر دعا را تکرار کنید تا بتوانید آن را باور کنید. عاقبت كارخواهد داد.
 تا وقتی با خودتان صا خودتان صادق نشويد اين دعا كار نخواهد داد، اما با اين حال، در ابتدا تنها كاري  كه  لازم است  بكنيد اينست كه: حتي با همان حالت نا باوری به خواندن اين دعا ادامه دهيد و به طنين آن در درونتان توجه كنيد.
براي دريافت قدرتي كه بتوانيد از نا راحتي وسوسه مصرف رها شويد ممكن است نياز به زمان داشته باشيد، اما عاقبت اين قدرت در شما بوجود مي آيد و به مرور وسوسه ضعیف مي شود و روزي به اعتماد خواهيد رسيد.  عاقبت روزي وسوسه مصرف به کلی از میان خواهد رفت.
اگر لغزش كرديد خود  را بپذيريد و محترم شماريد و بار ديگر دعا را بخوانيد. به ياد داشته باشيد كه اين فشارهاي روحي و ناكامي و يا حتي وسوسه نيست كه با عث مصرف مي شود، بلكه فقدان قدرت دروني ما در رو به رو شدن با وسوسه است كه ما را مجبور به مصرف مي كند. اين کمک توسط نیروی برتر، گروه و خودتان، در اختیار شماست شما ست.
خداونـد هم اكنون با شما با شماست! 
[تصویر:  49431393928209425779.jpg]