انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: سنت اول
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 سنّت اول
منافع مشترک ما بايد در راس قرار گيرد، بهبودي شخصی به وحدت نیکوتینی های گمنام بستگی دارد.
آيا اين بدان معناست كه شخص بايد خود را با تمام جنبه هاي برنامه تطبيق دهد؟
در کتاب پایه الکلی های گمنام آمده است:"این ها قدم هایی هستند که ما برداشتیم، آن ها را به عنوان برنامه بهبودی به شما پیشنهادمی کنیم."
در سنت ها از کلمهباید ومی بایست استفاده شده که نتیجه تجربه انجمن است.
سنّت اول می گویدمنافع مشترک ما بايد در راس قرار گيرد. براي در راس قرار دادن منافع مشتر ک مان هر عضو می بایست خود را نسبت به منافع گروه در درجه دوم اهمیت قرار دهد. هر عضو نیکوتینی های گمنام جزیی از کل است. لازم است نیکوتینی های گمنام ماهیت و موجودیت داشته باشد تا تک تک اعضا بتوانند رها از نیکوتین زندگی کنند. ما به این درک خواهیم رسید که هر عضو نیاز دارد تا اصول بهبودی را برای خود درونی کند زیرا بقای هر یک از ما به زندگی با این اصول روحانی بستگی دارد.
به شکل فردی " یکی برای همه " و به شکل گروهی " همه برای یکی " هستیم. انجمن ما فقط بر اصل بهبودی می تواند باقی بماند، در غیر این صورت بهبودی شخصی به خطر خواهد افتاد و پیوند های انجمن سست می گردد.
يكي از موضوعات اساسی كه توسط وجدان گروه در كنفرانس خدمات جهاني سال 1988 مورد بحث قرار گرفت، مفهوم واژه پرهيز بود. از آن سال پرهيز را قطع مصرف هر نوع ماده نیکوتین دار می دانیم. گر چه در آن زمان انجمن ما با نام سيگاري هاي گمنام شناخته می شد، اما وجدان گروه تصمیم گرفت كه پرهيز از نيكوتين هدف اصلی ماست و نه روش هاي انتقال آن. در سال 1990 وجدان گروه تصمیم گرفت نام انجمن را به نيكوتيني هاي گمنام تغيير دهد، نامي كه همه موارد اعتياد نيكوتين را در بر مي گیرد.
بر اساس سنّت دهم، ما هيچ عقیده ای نسبت به مسایل خارجی نداريم مانند محصولاتی که برای سم زدایی کاربرد دارند.
زمانيكه شخص تصمیم بگیرد تاريخ قطع مصرف نيكوتين خود را مشخص كند، گروه و در کل انجمن ساختار متحدی را ایجاد می کنند تا شخص بتواند بدون اینکه مورد قضاوت قرار گیرد در جمع ما پذیرفته شود. تنها هدف گروه، بهبودي شخص است. بقاي شخص و گروه به رابطه همیاری بين اعضا بستگي دارد. در جلسات اعضا از تجربيات شخصی خود در باره بهبودي مشارکت می کنند. با وجود اين كه هر عضو حق بيان عقیده شخصی خود را دارد، اما بايد با فروتنی تابع رای اكثريت گروه باشد. گوش سپردن به عقاید و دیدگاه های دیگران با ذهن باز، کمک بزرگی به ما می کند.
گروه هایی که از سلامت روحانی خوبی بر خوردارند معمولا اعضایی دارند که از طریق انجام خدمات مسئولانه، خود را متعلق به گروه می دانند. آن ها مسئولانه داوطلب خدمت در جلسات محلی خود می شوند و به عنوان منشی، خزانه دار، نماینده بین گروه، کمیته نشریات و کمیته راه اندازی جلسات فعالیت می کنند. آن ها مشتاقانه داوطلب مسئوليت اداره گروه هستند. این اعضا به بهترین شکل از منافع برنامه بهره مند و تجربه بهبودی خود را در اختیار تازه واردان قرار می دهند.
اگر عضوی با تصمیم گروه موافق نباشد چه خواهد شد؟
در چنین شرایطی هر عضو خودش تصمیم می گیرد. عدّه اي ممكن است احساس كنند موضوع آنقدر اهميت دارد كه بهتر است به گروه دیگری ملحق شوند و عدّه اي دیگر ممكن است تصميم بگيرند با رای اکثریت موافقت كنند. رای اکثریت حتما به معنای " درست بودن " نیست. هر عضو حق انتخاب دارد تا به جلسه دیگری ملحق شود.
ممکن است عضوی ناراضی باشد و در گروه باقی بماند و این امر با عث تاثیر منفی بر گروه گردد. اگر این مسئله سبب نگرانی و ناراحتی اعضا دیگر شود در آن صورت گروه می تواند برای حل این مسئله تصمیم گیری کند.
هيچ یك از اعضاي نيكوتيني هاي گمنام بر ديگري برتري ندارد و فقط وجدان گروه مرجع نهایی می باشد. برای اعضا درک سنت ها جهت بهتر رساندن پیام بهبودی ( سنت پنجم ) که هدف اصلی گروه است، ضروری می باشد. راهنمایی شدن با درک واحد فرصتی در اختیار گروه قرار می دهد تا دریابد منافع مشترک چیست؟ و چگونه آن را در راس قرار دهد؟
با یک صدا شدن قدرت نیکوتینی های گمنام فزونی می یابد. اگر برای نام خود ( نیکوتینی های گمنام ) اهمیت قایل شویم، به آسانی می توانیم از آن حفاظت کنیم و برای تازه واردان فهمیدن و بهره بردن از برنامه آسان تر خواهد شد.