انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: سنت چهارم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 سنّت چهارم
هر گروه می بایست مستقل باشد، مگر در مواردی که بر گروه های دیگر یا نیکوتینی های گمنام در کل اثر بگذارد.
طبق تاريخچه انجمن نیکوتینی های گمنام که اوایل شکل گیری با نام ( سیگاری های گمنام ) شناخته می شد گروه ها بدون هیچ اطلاعی از یکدیگر به طور مستقل عمل می کردند. هر یک از گروه ها قادر بودند به معتادان جهت رهایی از نیکوتین کمک کنند. گروه ها مستقلا قدم های دواز ده گانه را تمرین و از اعضای خود حمایت و پشتیبانی می کردند.
در اصل یک گروه نیکوتینی های گمنام شامل دو نفر یا بیشتر معتاد نیکوتین است که جهت بهبودی و رهایی از اعتیاد نیکوتین به یکدیگر کمک می کنند و عقیده ای به مسایل خارجی ندارند. هیئت نمایندگان و دفتر خدمات جهانی به وجود آمده اند تا خدمات ارزشمندی را به گروه ها و اعضا ارایه دهند. گروه ها قلب نیکوتینی های گمنام هستند. در اینجاست که رهایی و بهبودی بدست می آید، راهنما و رهجو یکی می شوند و معجزه اتفاق می افتد. گروه ها می توانند مانند زمانی که هنوز هیئت نمایندگان و دفتر خدمات جهانی تشکیل نشده بود به حل مسایل داخلی خود بپردازند.
بدین گونه است که امروز همه گروه های ما می توانند بدون دخالت در امور یکدیگر مستقلا تصمیم بگیرند. هر گروه مسقل است تا فرمت جلسه خود را تهیه و تنظیم کند، موضوع مشارکت و سخنران انتخاب کند، سکه یاد بود سالیانه به اعضا بدهد، و تصمیم بگیرد چه مبلغ از کمک های داوطلبانه را به هیئت نمایندگان هدیه کند. ارتباط بین اعضا، گروه ها و خدمات جهانی با اعتماد متقابل قدرت می گیرد. ما به همه گروه ها پیشنهاد می کنیم هر وقت با مسئله ای رو برو شدید که گروه های دیگر یا انجمن را تحت تاثیر قرار می دهد، با گروه های دیگر، هیئت نمایندگان و دفتر خدمات جهانی مشورت کنید. مشورت و راهنمایی جستن یکی از اصولی است که فرایند بهبودی ما را حمایت می کند.
سال ها پیش یک شرکت تولید کننده محصولات جایگزین نیکوتین جهت ارایه یک محصول جدید با نماینده بین گروه یکی از گروه ها تماس گرفت و پیشنهاد کرد مبلغ قابل ملاحظه ای را در اختیار آن گروه قرار دهد به شرطی که آن گروه از محصول شرکت حمایت کند و اجازه دهد تا نشریات آنان بر روی میز نشریات نیکوتینی های گمنام آورده شود. بعد از مشورت با گروه های دیگر پیشنهاد مذکور به شدت رد شد. چنین مواردی علاوه بر صدمه زدن به گروه سبب به خطر افتادن کل انجمن خواهد شد.
حتی با وجود این مسایل وسوسه بر انگیز که می تواند ما را به انحراف بکشاند هنوز هم بر این باوریم که هر گروه می بایست مستقلا در مورد مسایل و اشتباهات خود تصمیم بگیرد. ما حق داریم از اشتباهات خود درس بگیریم. همانگونه که در سنت نهم خواهیم دید، انجمن فقط اختیار بسیار اندکی بر مسایل گروه ها دارد. گروه ها فقط تجربه خود را در اختیار گروه های دیگر قرار دهند.
در نهایت لازم است به نیروی برتر که گروه های ما را در انتخاب های سخت مانند آنچه در زیر آمده است راهنمایی نموده، ایمان داشته باشیم:
بسیاری از گروه های ( نیو یورک ) از شاخه قدیمی"AAبرای غیر سیگاری ها "رشد کرد. آنان اعضای الکلی های گمنام بودند که برای رهایی از اعتیاد نیکوتین خود به یک دیگر پیوستند. بعضی از این گروه ها نام خود را به نیکوتینی های گمنام تغییر دادند در حالی که بعضی دیگر نام قدیمی"AAبرای غیر سیگاری ها " را حفظ کردند. هیئت نمایندگان نیویورک فهرست کوچکی از جلسات داشت. عده ای مایل بودند تا اسامی جلسات دیگر نیز به این فهرست اضافه شود. طبق رای وجدان گروه تصمیم گرفته شد اسامی گروه های دیگر بدلیل وابستگی خارجی به فهرست اضافه نگردد. اندکی بعد بسیاری از این گروه ها تصمیم گرفتند طبق رای وجدان گروه نام خود را به نیکوتینی های گمنام تغییر دهند. این تصمیمی است که هر گروه مستقلا می گیرد.
شاید استقلال گروه ها بخشی از جاذبه انجمن ما باشد. به راحتی می توانیم در جلسات سراسر دنیا شرکت کنیم و در جلساتی با فرهنگ و فرمت جلسات مختلف از دوازده قدم و دوازده سنت یک سان بر خوردار باشیم. انجمن در خدمت ماست تا کمک کند با ذهنی باز در مسیر بهبودی پیش برویم.