انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: سنّت ششم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 يك گروه نيكوتيني هاي گمنام هر گز نبايد هيچ سازمان خارجي را تاييد و يا در آن ها سرمايه گذاري نماید و يا نام نيكوتيني هاي گمنام را به آن ها عاريت دهد، مبادا مسايل مالي، ملكي و شهرت ما را از هدف اصلي خود منحرف سازد.
در آغاز قرن 21 ميلادي، اين سنت براي تصميم گيري جهت مرتبط شدن با سايت هاي رايانه اي سازمان هاي ديگر بحث بر انگيز بود. عده اي از اعضا بر این باور بودند که مرتبط شدن با سازمان هاي ديگر به معني وابستگي مي باشد. اين سنت به ما اجازه مي دهد تا با سازمان هاي خارجي همكاري داشته باشيم اما به آن ها وابسته نباشيم. براي درك تفاوت دو كلمه ( همكاري _ وابستگي ) بين اعضا نيكوتيني هاي گمنام بحث و كشمكش به وجود آمد. عده اي عقیده داشتند همه چيز را كنار بگذاريم و با هر سازمان و هر چيز كه به نوعي با قطع مصرف نيكوتين سر و كار دارد ارتباط بر قرار كنيم. عده اي ديگر معتقد بودند كه لازم است از افرادي كه پس از قطع مصرف توسط اين سازمان ها به نيكوتيني هاي گمنام معرفي مي شوند حمايت كنيم.
وجدان گروه تصميم گرفت تا منابع ديگر را نيز در سايت رايانه اي نيكوتيني هاي گمنام مد نظر قرار دهد اما به آن ها وابسته نباشد. وجدان گروه همچنين تصميم گرفت كه سايت هاي ديگر مي توانند به ما وابسته باشند اما ما هيچ گونه وابستگي متقابل به آن ها نداريم.
سازمان هايي را مي بينيم كه به مردم كمك مي كنند قطع مصرف نيكوتين كنند و عده اي از آنان بعد از قطع مصرف به جلسات نيكوتيني هاي گمنام مي ايند. عده اي از اعضا متعجب بودند كه چرا با آن سازمان ها ادغام نمي شويم و از روش های آن ها براي سم زدايي استفاده نمي كنيم. حتي متعجب بودند كه چرا در شهرها و شهرك هايي كه در آن ها جلسه اي وجود ندارد اين سازمان ها را تاييد نمي كنيم؟
مردم هميشه در جستجوي مكان ها يا شماره تلفن هاي مراكزي هستند كه بتوانند حد اقل براي يك هفته قطع مصرف كنند. عده اي از اعضا تعجب مي كردند كه چرا آدرس سايت رايانه اي نيكوتيني هاي گمنام را در اختيار آنان قرار نمي دهيم تا از آن طريق اطلاعات مورد نظر را دريافت كنند. اين اعضا مي پرسيدند: " آيا اين كمك به معتاد در حال عذاب نيست؟"سنت ششم مي گويد اين راهي نيست كه برنامه به آن ها كمك مي كند! سنت ششم به ما كمك مي كند تا در سطح وسيعي از همياري به گونه اي مناسب، مفيد وساده با سازمان هاي ديگر ارتباط داشته باشيم. اگرچه وقتي ارتباط برقرار شد هر يك از طرفين واحدي مستقل است اما ( چه در عمل و چه تئوري ) يك وابستگي در خط مشي و يا شناسايي به وجود مي آيد. وقتی چنين ارتباطي با سازماني داشته باشيم مشكلي به وجود خواهد آمد. در حالي كه هر طرف ممكن است داراي هدف مشترك سلامتي و روحانيت باشند، اما وابستگي سبب مي شود تا هر يك از طرفين بخشي از خصوصيات اصلي خود را از دست بدهد. سنت ششم ما را از انحراف از مسير اصلي حفاظت مي كند. سنت ششم توانايي منحصر به فرد انجمن در جهت كمك رساني به معتاد نيكوتين در عذاب را حفظ می کند.
ما مي دانيم كه اعضا ممكن است به منابع ديگري جهت دريافت كمك نياز داشته باشند، اما دريافت كمك از اين منابع مي بايست به گونه اي باشد كه هيچ گونه خطر وابستگي برای انجمن نداشته باشد. براي مثال، بعد از قطع مصرف ممکن است وزن مان زياد شود. از لحاظ شخصي هيچ اشكالي ندارد كه عضوي براي دريافت كمك به انجمن يا سازمان ديگري كه مي تواند به او در کاهش وزن كمك كند مراجعه نمايد، اما براي انجمن كه بخواهد رسما به آن سازمان يا انجمن وابسته شود اشتباه بزرگي است.
در دهه 1980 يك شركت دارو سازي كه آدامس نيكوتين توليد مي كرد با يكي از گروه ها تماس گرفت تا به اعضا براي قطع مصرف كمك كند. اين شركت حاضر بود در ازاي در اختيار گرفتن فهرست جهاني جلسات مبلغ كلاني را كه آن زمان نياز شديدي به آن داشتيم بپردازد و شخصي را جهت آموزش هاي لازم بطور مجاني در اختيار ما قرار دهد. در مقابل ما مي بايستي نشريات اين شركت را در كنار نشريات خودمان قرار مي داديم. معامله فريبنده اي بود، اما سپاس به خاطر بينش سنت ششم كه سبب شد تا درخواست آنان را رد كنيم.
ما شير اطمينان بسيار قدرتمندي به شكل سنت ششم داريم. كمك به معتاد در حال عذاب هدف اصلي ماست. سنت ششم به ما كمك مي كند تا تمركز مان را بر هدف اصلي خود بگذاريم و از هر گونه انحراف توسط سازمان هاي خارجي و يا حتي مرتبط بر حذر باشيم.