انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: سنت نهم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 سنت نهم
نيكوتيني هاي گمنام هر گز نبايد سازمان دهي شود، اما مي توانيم كميته هايي تشكيل دهيم تا در برابر كساني كه بدان ها خدمت مي كنند مسئول باشند.
در نگاه اول ممکن است این گفته ضد و نقیض به نظر برسد. اگر سازمانی نداریم پس چگونه هیئت نمایندگان، دفتر خدمات جهانی، شورا و کمیته داریم؟
آیا این به معنای سازمان دهی نیست؟
آیا با نداشتن سازمان هرج و مرج نخواهد شد؟
مسلما با نداشتن سازمان دچار هرج و مرج خواهیم شد. هرج و مرج نشانه فقدان حکومت است، و ما یقینا حکومت نمی کنیم. اما خدمت گذاران، کارمندان و داوطلبینی داریم که در کل به انجمن خدمت می کنند. خدمت گذاران پاسخ گویی به تلفن ها، خدمت گذاران شورا و غیره، هر کدام در جهت برآوردن نیاز های مورد درخواست تک تک اعضا و در کل انجمن نیکوتینی های گمنام خدمت می کنند.
رهبران هر گروه، کمیته یا شورا خدمت گذاران اعضا هستند و خواسته های خود را بر آنان تحمیل نمی کنند. هیچ کس نمی تواند به عضو یا گروه بگوید که باید چه بکند. همانند قدم ها، دستورالعمل ها و سنت های ما پیشنها دی می باشد. بنا به تجربه بسیاری از اعضا کار نکردن قدم ها عواقب بدی به دنبال دارد که اغلب منجر به لغزش میگردد. در مورد سنت ها نیز به همین گونه است. گاهی شاهد بوده ایم رعایت نکردن سنت ها باعث از هم پاشیده شدن گروه شده است. حتی با این وجود ما فقط تجربه مشابه خود را در این گونه موارد به آنان پیشنهاد می دهیم. در انجمن ما هیچ دادگاه و زوری وجود ندارد. در حقیقت خدمت گذاران پاسخ گوی گروه های نیکوتینی های گمنام هستند.
گروه ها، هیئت نمایندگان و خدمات جهانی مستقلا مشخصات خدمت گذاران خود را تعیین می کنند. انتخاب خدمت گذاران بسیار ساده انجام می شود. خدمت گذاران قدرت خود را از اعضایی که به آن ها رای داده اند دریافت می کنند. آنان موظفند با رعایت اصول برنامه و حفظ سنت های دوازده گانه نیکوتینی های گمنام خدمت کنند.
در اوایل شکل گیری انجمن نیکوتینی های گمنام، گروه ها بدون هیئت نمایندگان، شورا و دفتر خدمات جهانی فعالیت می کردند. امروز شورا های منطقه ای و دفتر خدمات جهانی، با خدمات حیاتی خود مانند چاپ فهرست ادرس جلسات، انتشار نشریات، پاسخ گویی به تلفن ها و غیره به سراسر جهان پیام رسانی می کنند. خدمات جهانی نشریات تایید شده توسط کنفرانس را به چاپ می رساند. طی سال ها این خدمات ضرورت خود را در جهت بقای انجمن همیاری ما و بهبودی شخصی مان به اثبات رسانده است.
وقتی خدمت گذاران با در آغوش کشیدن اصول معنوی فروتنی، همیاری و از خود گذشتگی خدمت می کنند، دیگر نیاز نیست بیهوده بدنبال نفوذ بر دیگران، خود پسندی و شهرت باشند. تنها یک روح همکاری و هدف واحد لازمه خدمت گذاری، همیاری و بهبودی است.