انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: افسردگان گمنام چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افسردگان گمنام چیست ؟


افسردگان گمنام : برگرفته از دوازده قدم الکلیهای گمنام در می سال آغاز به کار کرد .
این گروه از یک برنامه گروهی استفاده میکند . بطوریکه افراد به طور متقابل یکدیگر را حمایت می کنند
افسردگی چیست ؟؟چه کسی می داند ؟ طبیعتا افسردگی بخشی از زندگی هر کس است که دبر یا زود با آن مواجه میشود .
از آن برای غلبه بر خشم، شوق ، خستگی ، تنهایی ، یا آسیب های کودکی استفاده می کنیم . در انجمن افسردگان گمنام فرد افسرده می پذیرد که در مقابل افسردگی اش ناتوان است . فرد افسرده می پذیرد که بخش های مختلفی از زندگی اش توسط افسردگی کنترل میشود . و اینکه اون نیاز به یک نیروی و باور درونی قدرتمند دارد .
ما نیاز به چنین تجربه ای داریم . که چنین نیرویی را باور داشته باشیم که از همه ما توانمند تر بوده و ما را به سمت آرامش سوق میدهد .

در جلسات افسردگان گمنام ما در زندگی شخصی افراد کنجکاوی نمی کنیم ..و در مشارکتها نصیحت نمیکنیم . ، به جای آن ما داستان خود را و اینکه چگونه دوازده قدم ما را از شر افسردگی خلاص کرد بیان می کنیم .
جلسات امیدوار کننده بودند و بر نقاط مثبت تمرکز می کند .
هر یک ازما اهداف واضح و مثبتی را برای خودمان معین می کنیم و شروع میکنیم به یادگیری اینکه چگونه بر زندگی و احساسات خود مسلط باشیم .
زمانی که شما به عنوان تازه وارد آماده میشوید که کاری برای توقف غمهایتان انجام دهید آنگاه نتائج شروع به اتفاق افتادن می کند .
این برنامه بهبودی دوازده قدمی یک شفا دهنده بزرگ برای زخمهای شخصی است و برای فرد افسرده زندگی جدیدی را ایجاد می کند .
این برنامه شما را با کسانی که در گذشته همانند شما بوده اند آشنا میکند و امید میدهد . در حالیکه همه جا را تاریکی و نا امیدی فرا گرفته بود ممکن است بخواهید برای ارتباط با این برنامه از فردی کمک بگیرید ، این شخص راهنما نام داشته و باید خودش تجربه افسردگی داشته باشد . همچنین شما میتوانید با سایر اعضاء گروه افسردگان گمنام شماره تلفن خود را مبادله کنید .
هر چه زندگیتان بهتر می شود درد احساسی تان کاهش می یابد و دیگر برای مدت طولانی در انزوا و درد فرو نمی روید .

آنگاه شما می توانید از تجربیات گذشته تان برای کمک به افراد جدید  گروه افسردگان گمنام  استفاده کنید و خواهید دید که این راهی برای خارج شدن از زندان افسردگی است .

راه خلاصی از زندان افسردگی متصل شدن به گروه و احساس یک تجربه روحانی زندگی بخش است.

اهداف این برنامه:

۱)به شخص افسرده اجازه دهید که بداند در کشمکشش با افسردگی تنها نیست ونیز به آنها کمک کنیم که چگونه زندگی را برای خود مجددا دلپذیر سازند

۲)گروهی را ایجاد کنیم که به اعضای یکدیگر کمک کنند و مهارتهای جدیدی را در خصوص تسلط بر زندگی فرا گیرند  و زندگی جدیدی را با امید و لذت آغاز کنند.

۳)کمک کردن به اعضا برای احساس بهتر  درباره خودشان و امروزشان "فقط برای امروز"

۴)آموزش دادن به شخص افسرده و خانواده اش درباره ماهیت و دلایل افسردگی اش  و از بین بردن احساسات خجالت آور و پذیرش اینکه در مقابل این احساس عاجز است.
 چگونگی عملکرد
شما شاهد معجزه گروه هستید . شما به گروهی پیوسته اید که اعضایش در مسیر امیدواری حرکت میکنند . و در این راه به طور دو جانبه یگدیگر را حمایت می کنند . شما خواهید شنید که چگونه امید، نور و انرژی به زندگی کسانی برگشته که قبلا نا امید بوده اند ، و در چاه تاریکی افتاده و خسته از زندگی بودند .
با عضو شدن در این گروه احساس می کنیم اینجا امید هست ،اینجا برای من هم شانسی هست . من هم میتوانم بهبودی پیدا کنم .
حقیقت این است که ، داروهای جادویی و فرمول های ساده موفقیت نداریم.
ما باور داریم که برای نجات از زندان افسردگی ، زمان و تلاش نیاز داریم . ما در مراحل مختلف بیماری افسردگی دچار جراحتهای بسیاری شده ایم .
همچنین می دانیم که اینجا روشی برای کنترل زندگیمان وجود دارد که موثر و کار آمد است . این روش برای همه کسانی که میخواهند زندگی خود را تغییر دهند موفقیت آمیز است .
زمانی معتقد بودیم که دیگر هیچ امیدی نیست و خود کشی تنها راه نجات است ...
اولین قانون طبیعت این است که هر رشدی به تدریج صورت می گیرد . این کلام باور اصلی ما افسردگان و همه کسانی است که می خواهند زندگی بهتری داشته باشند .
هر چه در جلسات حاضر شویم بیشتر یاد می گیریم و راههای مختلفی برای رهایی از افسردگی پیدا می کنیم . همچنین یاد میگیریم تسلیم نشدن در برابر بیماری خودمان چقدر حیاتی است و اینکه از خودمان غافل نشویم.