انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: جبران خسارت در کتاب فقط برای امروز3
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.


قدم نهم به ما میگوید که در صورت امکان مستقیماً جبران خسارت کنیم. تجربه به ما میگوید این جبران خسارتهای مستقیم را همراه با تغییرات مداوم در طرز برخورد و رفتار خود دنبال کنیم—یعنی با جبران خسارتهای غیر مستقیم.
به عنوان مثال، پنجره کسی را به دلیل عصبانیت شکستهایم. نگاه دلسوزانه به چشمان فردی که پنجرهاش را شکستهایم و عذرخواهی از او کافی نخواهد بود. خطایی که انجام دادهایم را از طریق پذیرفتن آن و تعویض پنجره، مستقیماً اصلاح میکنیم—چیزی را که به آن صدمه زدهایم تعمیر میکنیم.
سپس جبران خسارتهای مستقیم خود را با جبران خسارتهای غیر مستقیم دنبال میکنیم. اگر بر اساس خشم خود عمل کردهایم و پنجره فردی را شکستهایم، الگوهای رفتار و طرز برخورد خود را بررسی میکنیم. پس از اینکه پنجره شکسته را تعمیر کردیم، طرز برخورد خود را نیز اصلاح میکنیم—سعی میکنیم "خطاهای گذشته خود را اصلاح کنیم." رفتار خود را اصلاح میکنیم و هر روز سعی میکنیم بر اساس خشم خود عمل نکنیم. Heart

از طریق تعمیر خرابیهایی که به بار آوردهایم، مستقیماً جبران خسارت میکنیم. از طریق اصلاح طرز برخوردی که در درجه اول باعث ایجاد خسارت از سوی ما میشود، به طور غیر مستقیم جبران خسارت میکنیم و این امر به ما در حصول اطمینان از اینکه در آینده خسارتهای بیشتری را به بار نیاوریم، کمک میکند.

فقط برای امروز: در صورت امکان مستقیماً جبران خسارت میکنم. همچنین از طریق "اصلاح خطاهای گذشته" و تغییر طرز برخورد و رفتار خود به طور غیر مستقیم جبران خسارت میکنم.