انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: سنت دهم کتاب 12&12
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سنت دهم الکلی های گمنام


الکلی های گمنام عقیده ای در مورد موضوعات خارجی ندارد، بنابراین نام الکلی های گمنام هرگز نمی بایست وارد به مسائل اجتماعی شود

الکلی های گمنام از بدو تأسیس تا کنون، هرگز بر اثر موضع گیری انشعاب نیافته و علناً در چنین دنیای آشفته ای، در موارد موضوعات خارجی خود را سهیم ندانسته. حصول چنین مزیتی با مشقت توام نبوده و می توان اذعان نمود با آن تولد یافتیم. به قول یکی از قدیمی تر ها که اخیراً اظهار داشته  عملاً جر و بحثی تا به حال در مورد مذهب، سیاست و مباحث اصلاح طلبانه، میان اعضاء الکلی های گمنام نشنیده و چنانچه این گفتگوها محرمانه صورت نگیرد، آشکارا و به طور عمومی نیز انجام نخواهد شد

الکلی های گمنام با غرایز ذاتی از ابتدا دریافته اند، که از جانبداری در مورد مسائل خارجی، حتی مسائل خیلی مهم، هر اندازه هم که انگیزه با ارزشی همراه داشته باشد باید اجتناب ورزند. تاریخ نشانگر ملت ها و گروه هایی است، که به خاطر درگیری با مسائل جانبی از یکدیگر پاشیده شده و کسانی با حق به جانب داشتن، خواستار حکومت و به سلطه در آوردن بشر و انسانیت بوده اند. ما شاهد بسیاری از این گونه رویدادها که انگیزه آن اختلاف نژادی، دینی، سیاسی و اقتصادی بوده است، بوده ایم. در عصری که ما زندگی می کنیم احتمال وقوع اینگونه حوادث که حتی شامل برکشتار همگانی و حاکمیت بشر بر بشر جهت نیل به مقاصد می باشد وجود دارد. علی رغم گفته های فوق، رحمت الهی سبب شکوفائی جوی روحانی در الکلی های گمنام بوده است.
بگذارید یک بار دیگر تأکید کنیم، که اجتناب از جدال با یکدیگر به معنای خوش سیرتی نیست و دال بر برتری از دیگران می باشد و همینطور به این معنی نیست. اکنون در نظر بگیرید، اعضاء الکلی های گمنام که مانند مردم عادی زندگیشان را مجدداً در پیش گرفته اند، مسئولیت هایشان را به کناری گذارده و مانند عده ای منتقد، در صدد اصلاح دیگران برآیند. در الکلی های گمنام این موضوع جنبه دیگری دارد و ما می دانیم دخالت در مسائل خارجی، منتهی به متلاشی شدن خودمان خواهد شد. جهت ابقاء و پایداری الکلی های گمنام مطالب دیگری نیز باید تحت الشعاع قرار گیرد. از آنجایی که بهبودی از الکلیسم برای ما عین زندگی است، ما تأکید داریم که با تمام قدرت می بایست به فکر بقای خودمان باشیم.
احتمالاً برداشتی اشتباه از گفتار فوق حاصل خواهد شد، که اعضاء انجمن دفعتاً و به طور ناگهانی صلح جویی را پیش گرفته و مانند یک خانواده با شادی و تفاهم زندگی می کنند. پیش از حصول به آرامش فردی در این برنامه ما غیر عادی و ستیزه جو بودیم. برای مثال مدیر شرکتی برای اختصاص دادن بیست و پنج دلار جهت بودجه تمبر، یقه خود را پاره می کند و همین شخص بودجه یکصد هزار دلاری را برای مخارج متفرقه ضروری می داند. این گونه ضدو نقیض ها سبب می گردد، که نیمی از اعضاء در صدد تشکیل گروه دیگری دست به کار شوند و قدیمی تر ها که موقتاً به زهد و تقوی روی آورده اند، حالت قهر به خود می گیرند و آنان که متهم به نیت های دوگانه شده اند، مورد سرزنش واقع می شوند. اما با این همه سر و صدا، کوچکترین لطمه ای به الکلی های گمنام وارد نمی شود و جهت فراگیری و همزیستی خاطرنشان می شویم که ما جزئی از کل می باشیم و در پیشبرد مقاصد سازنده در الکلی های گمنام، افراد همیشه کوشا بوده اند.
تقریباً صد سال پیش که گروه واشنگتنین در بالتیمور شروع به کار کرد، شاید می توانستند جوابی برای بیماری الکلیسم پیدا کنند، افراد این انجمن از الکلی هایی متشکل بود که قصد کمک به یکدیگر را داشتند و به این واقعیت پی بردند، که فقط باید کمک به الکلی ها را سرآمد اهداف خود قرار دهند. انجمن این عده از نظایر بسیاری به الکلی های گمنام امروزه شباهت داشت و شمار اعضاء از یکصد هزار نفر نیز تجاوز نمود و چنانچه مشغول به دخالت در امورات خارجی نمی شدند، شاید راه حلی برای الکلیسم پیدا می کردند. البته که این چنین نشد و به سیاست مداران و اصلاح طلبانی که الکلی و غیر الکلی بودند، اجازه دادند که از این جامعه برای مقاصد شخصی خود بهره برداری کنند. برای مثال ریشه کن نمودن برده کشی موضوع داغ سیاسی آن روزها بود. این افراد به زودی وارد سیاست چنین مطلبی گردیده و موضع گرفتند. شاید این اجتماع در جوار مسائل مربوط به بردگی به حیات خود ادامه دهد، لکن هنگامی که در تدوین قوانین مسکرات این مملکت دخالت نمود و مبدل به جنگ جویانی بر علیه الکل گردید، در طی چند سالی تأثیر مثبت خود را جهت کمک به الکلی ها از دست داد.
الکلی های گمنام از این حقیقت چشم پوشی نکرد و با معیارهائی که از سرنوشت گروه واشنگتنین کسب نمود، مصمم شد تا در مسائل خارجی درگیر نشود. از این رو بنای سنت دهم نهاده شد  الکلی های گمنام عقیده ای در مورد موضوعات خارجی ندارد، بنابراین نام الکلی های گمنام هرگز نمی بایست وارد به مسائل اجتماعی شود.