انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: لبخند اکسیر جوانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
تمرین لبخند زدن
 شما هر چند وقت به چند وقت لبخند می­زنید؟

 تمرین لبخند زدن را برای یک دقیقه امتحان کنید. صورت خود را رها کنید و اجازه بدهید یک لبخند(مانند لبخند مونالیزا) از گوشه چشمانتان شروع شود و تا لب­هایتان گسترده شود. عاطفه و انرژی شما تغییر می­کند، تفاوت را احساس کنید. این را در نظر داشته باشید که در لبخند فقط 26 ماهیچه فعال هستند درحالی که در اخم کردن 62 ماهیچه درگیر می­شوند.

 چرا با اخم کردن صورت خود را تحت فشار قرار دهیم؟
 اگر شما از لبخند خود استفاده نکنید درست مانند شخصی هستید که یک میلیون دلار در حساب بانکی­اش موجود است ولی دسته چکی ندارد.

 تقسیم کردن لبخند با دیگران آسان است زیرا لبخند، بعد از خمیازه، دومین حالت مسری صورت است.
 صورت­های متبسم، همیشه زیبا و دلنشین هستند.

 زمانی که یک لبخند دریافت می­کنید، تحریکاتی در مغز ایجاد می­شود که این تحریکات، قوی­تر از زمانی است که به شما پولی داده شود یا در زمانی که شما سیگار می­کشید.
نیروی یک لبخند را دست کم نگیرید از لبخند خود بهره ببرید. متوجه خواهید شد که لبخدتان به از بین بردن غصه و استرس کمک می­کند. بنابراین زمانی که می­خواهید روز را آغاز کنید، این توصیه­ی یکی از بزرگان را بخاطر بیاورید که می­گوید:
 فقط زمانی اخم کنید که کاملاً مطمئن باشید دیگر هیچ امکانی برای لبخند زدن وجود ندارد.

 لبخند واقعی از اعماق خویشتن دوستی(عشق به خود) می­تابد و به سان پرتو آفتاب از میان ابرها مشعشع می­شود و در همه چیز بعنوان بخشی از وجود خود نفوذ می­کند.
 این لبخند هنگامی که مانند یک بوسه درونی شکل می­گیرد، در تمام بدن گسترده می شود و آن را لطیف می­کند و برای پدیدار شدن از میان لب­ها و چشم­های با محبت و نیک اندیش، انرژی­های منفی را نابود می­کند.
لبخند می­گوید: من تو را بدون هیچ قید و شرطی می­پذیرم و دوست می­دارم.وجود ما با از بین بردن موانع فیزیکی و محدودیت­های جسمی که مانع سلامت است به این مهربانی گرما می­بخشد. به محض این­که دیگران به لبخند با محبت ما پاسخ می­دهند، سلول­های ما پرتوهای لبخند آن­ها را جذب می­کند و سلول­های جدیدی در یک رابطه­ی محبت­آمیز درونی بوجود می­آیند. 
 در چین باستان، تائویست­ها(یکی از مذاهب معروف چینی) این موضوع را آموزش می­دادند که:
  یک لبخند رضایت­بخش درونی به خود، سلامت، شادی و طول عمر را بیمه می کند. چرا؟ زیرا لبخند زدن به خود، مانند گرم شدن از عشق است. شما بهترین دوست خود می­شوید.


 گو این­که شما با لبخند درونی زندگی می­کنید یعنی با خود در هماهنگی کامل زندگی می­کنید.
لبخند درونی، چرخه احساسات منفی که بر ارکان بدن رسوب کرده­اند، را از بین می­برد. لبخند درونی، با دگرگون کردن این احساسات مخرب و تبدیل آن به انرژی مثبت، علائم و دلائل اختلالات را از میان برمی­دارد.
 لبخند ظریف درونی با لبخند سطحی که با انگیزه­های معنی­دار و نهانی به طور مصنوعی بر روی صورت نقش می­بندد متفاوت است.
لبخند درونی
تحصیل نمی­شود  و در ازای خود انتظارهیچ چیز را ندارد.



 طبق گفته داچر کلتر استاد روان­شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، یک لبخند اصیل و واقعی بر خلاف یک ماسک تظاهری، تأثیرات مهمی بر زندگی مردم می­گذارد.


پس یادتان باشد که: همیشه لبخند بزنید.

 
صفحه‌ها: 1 2