انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: چند تکنيک براي آرام شدن در 5 دقيقه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
براي غلبه بر استرس هاي روزانه، نياز به سفر نيست و راه هاي سريع تري هم پيدا مي شود.


در صندوق پست الکترونيکي‌تان 364 ايميل تازه داريد، تلفن ميز کارتان مرتب زنگ مي‌خورد؟ چاي روي شلوار تازه‌تان ريخته و آن را کثيف کرده، جلسه 5 دقيقه ديگر شروع مي‌شود و شما هنوز تايپ گزارشتان را تمام نکرده‌ايد؟ الان بهترين زمان براي اين است که آرامش پيدا کنيد! سفر به يک جزيره خوش آب و هوا و پياده‌روي در جنگل يا لب ساحل در يک آخر هفته رويايي راه‌حل ايده‌آلي براي خداحافظي با نگراني‌ها و استرس‌هاست ولي خيلي وقت‌ها ما فقط 5 دقيقه يا کمتر وقت داريم تا خودمان را پيدا کنيم و به آرامش برسيم.


18 روش‌ را براي رسيدن به آرامش

 
خوراکي‌ها و نوشيدني‌ها


چاي سبز:

به جاي اينکه از عصبانيت بنفش شويد، بهتر است با نوشيدن يک فنجان چاي گياهي، سبز شويد. چاي سبز منبع ليتينين است؛ ماده‌اي که به آرامش و تسکين خشم کمک مي‌کند. اين‌بار که عصباني شديد، کمي آب بجوشانيد، چاي سبز دم‌کنيد و از نوشيدن آن لذت ببريد.

 
شکلات:

فقط يک تکه شکلات مي‌تواند اعصاب شما را تا حد زيادي آرام کند! شکلات تلخ سطح کورتيزول يا همان هورمون استرس را در خون شما تنظيم مي‌کند و متابوليسم بدن را ثابت نگه‌مي‌دارد.
عسل:

شيريني را جايگزين استرس کنيد و يک قاشق عسل بخوريد. عسل علاوه بر اينکه مرطوب‌کننده طبيعي پوست و آنتي‌بيوتيک است، تورم مغز را هم کاهش مي‌دهد و به کاهش رخوت و اضطراب کمک ميکند.
انبه:

يک سفر استوايي را بدون ترک کردن ميزکارتان تجربه کنيد! از يک استراحت 5 دقيقه‌اي براي پوست کندن و خوردن يک انبه آب‌دار استفاده کنيد که به کاهش استرس و خشم هم کمک مي‌کند. نگران ريختن آب آن روي لباس و چانه‌تان نباشيد چون قطعا کاهش استرس و رسيدن به آرامش ارزشش را دارد.


آدامس:

نعنايي، ميوه‌اي يا هر طعم ديگري که دوست داريد. جويدن آدامس يک راه سريع و آسان براي مبارزه با خشم است. پس از چند لحظه جويدن آدامس، سطح کورتيزول خون و عصبانيتتان کاهش پيدا مي‌کند.

خوراکي ترد:

گاهي‌وقت‌ها هيچ‌چيز بهتر از خوردن يک خوراکي ترد نمي‌تواند خشم را کاهش دهد. نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد آدم‌هاي بزرگسال هنگام خشم يا استرس بيشتر از هميشه هوس خوراکي?هاي ترد يا شور مي‌کنند. البته با توجه به مضرات اين خوراکي ها بهتر است از خوراکي هايي مانند خيار، کاهو و کرفس يا هويچ استفاده کرد.
آرامش درون

تمرکز:

نيازي نيست به ميان دشت‌ها و کوه‌ها برويد. 5 دقيقه سکوت و آرامش مي‌تواند همان مزاياي مديتيشن را داشته باشد. شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد اختصاص دادن دو زمان کوتاه براي آرامش و سکوت در طول روز مي‌تواند افسردگي و استرس را کاهش دهد. روي تنفستان تمرکز و احساس کنيد همه اضطراب‌ها از وجودتان خارج مي‌شوند.
نفس عميق کشيدن:

راه آسان‌تري هم براي آرام شدن وجود دارد؟ نفس‌هاي آرام، شمرده و عميق به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک مي‌کند. سعي کنيد روش‌هاي مختلفي را براي عميق نفس کشيدن امتحان کنيد.

ريلکس‌کردن پيشرفته:

مضطرب هستيد؟ فقط کافي است ياد بگيريد؛ انقباض، رها کردن و تکرار! اين روش شامل فشرده کردن ماهيچه‌هاي قسمتي از بدن براي رسيدن به وضعيت آرامش است. اين روش را که هنرپيشه‌ها هم استفاده مي‌كنند براي به خواب رفتن هم مناسب است.
صفحه‌ها: 1 2