انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: آیا خواهان موفقیت هستید؟ مثبت اندیش شوید!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
[تصویر:  382b8d3782570445d756f78552586f35_L.jpg]

محققان کار بر روی یک مطالعه جالبی را که نشان می‌دهد تاثیر حوادث شخصی منفی در زندگی هر فرد، می‌تواند تا چه اندازه عمیق و بزرگ باشد و مغز ما در برابر غم و اندوه چگونه واکنش می‌دهد را به اتمام رساندند. ۳ استاد بزرگ امور مالی از مدارس مهم کسب و کار و تجارت، عملکرد ۷۵۰۰ کمپانی دانمارکی را به مدت ۲ سال قبل و بعد از مرگ یکی از اعضای خانواده مدیرعامل این شرکت‌ها دنبال کردند. نتایج نشان می‌دهد عملکرد مالی این شرکت‌ها تا ۲۰ درصد پس از مرگ فرزندان، ۱۵ درصد بعد از مرگ همسر و ۱۰ درصد بعد از مرگ هر عضو دیگری از خانواده افت داشته است.
 در‌واقع تصاویر گرفته شده از مغز افرادی سوگوار افزایش فعالیت در شبکه‌ای از سلول‌های مغزی را نشان ‌می‌دهد. این مناطق مغزی در ارتباط با هم نه تنها به چگونگی حال روحی افراد مربوط‌اند، بلکه با قدرت حافظه، قدرت درک، تجسم و حتی تنظیم ضربان قلب و سیستم گوارش و عملکرد سایر ارگان‌های بدن نیز مرتبط هستند. این نشاندهنده تاثیر گسترده فقدان و یا حتی نا‌امید شدن در زندگی است. و هرچه ما بیشتر در افکار منفی غرق شویم این مسیرهای عصبی گستردگی بیشتری خواهند داشت. و حتی می‌تواند به دغدغه ذهنی مزمن، غم و اندوه و افسردگی فرد منجر شود.
زمانی که متوجه می شوید افکار شما به سمت منفی شدن تغییر جهت داده اند و در حال دلسرد کردن شما هستند چگونه یکبار دیگر چشم انداز روشن و مثبت را برای خود مجسم می کنید؟ اگر جوابی برای این سوال ندارید بهتر یکی از 3 تاکتیک زیر را امتحان کنید.
اگر نمی توانید سخن خوشایندی به زبان بیاورید...
اگر یکی از دوستانتان با احساسی ناخوشایند به پیش شما بیایید آیا به او تو سری خواهید زد؟! احتمالا نه اما اغلب این همان کاری است که ما با خودمان انجام می دهیم و اغلب خودمان را مورد ضرب و شتم قرار می دهیم. همانطور که در تلاش هستید که به فرد مثبت تری تبدیل شوید خیلی ساده با توجه کردن به اینکه اغلب اوقات با خود چگونه صحبت می کنید و گفتگوی ذهنی شما چگونه است شروع کنید
. اگر صدایی که در سر خود می شنوید به شخصی متعلق است که  هرگز دوست ندارید دور و برتان باشد زمان آن رسیده که برای آن جایگزینی پیدا کنید. دفعه بعدی که خواستید خودتان را سرزنش کنید و مورد حمله قرار دهید از خود بپرسید: اگر الان می خواستم با بهترین دوستم صحبت کنم چگونه به او دلگرمی می دادم؟ در این مواقع با خودتان به آن آرامی و مهربانی صحبت کنید که با شخصی که عاشقش هستید صحبت خواهید کرد!
بر شواهد تمرکز کنید

در لحظات بد این امکان وجود دارد تمام تلاش های سختی که انجام داده اید را انکار کنید اما اگر اقداماتی که در مسیر موفقیت خود انجام می دهید را ثبت کنید تلاش ها و تغییراتی که صورت می دهید را به شواهدی ملموس تبدیل خواهید کرد.
وزن:

یکی از آن چیزهایست که می توانید به خوبی تغییرات و تلاش هایی که صورت می دهید را رد یابی و ثبت کنید. اما تکیه کردن تنها بر تغییرات وزنی که ثبت کرده اید نمی تواند بهترین گزینه ممکن باشد بخصوص اگر وزن اضافه زیادی برای از دست دادن داشته باشید.

 
رفتارهای مختلف خود را بسنجید

مانند میزان فعالیت فیزیکی روزانه تان ، تعداد دفعات صبحانه خوردن تان، آیا به کلاس ورزشی می روید و حتی تعداد دفعاتی که میان وعده ی سالمی را انتخاب می کنید را ثبت کنید.

 
حملات تخریبی:

به این ترتیب زمانی  که لحظات حملات تخریبی به خود را تجربه می کنید می توانید سوابق خود را بیرون بکشید و بابت هر انتخاب سالمی که انجام داده اید به خود تبریک بگویید.



خود را به تحلیل شکست ها و سپس اصلاح آنها عادت دهید
شكست يا درس:

احتمالا این جمله را شنیده اید: هیچ شکستی وجود ندارد بلکه هر تجربه ناموفق تنها درسی است برای یاد گرفتن! این بدان معنی است که به جای داشتن احساسات بد درباره موضوعی که آن گونه میخواستید پیش نرفته است، بیشتر از منظر عقلانی و حقیقت گرا بنگرید تا احساسی.
صفحه‌ها: 1 2