انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: عبارات تأکیدی، حلّال مشکلات!!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
آیا در مورد عبارات تأکیدی چیزی شنیده اید؟


 این یک اصل است که جهان و موقعیت ما بازتابی از حالات ذهنی ماست مثلا هر چقدر ما مثبت اندیش باشیم و به زیبایی ها فکر کنیم بهره بیشتری از شادی و موفقیت خواهیم داشت و بر عکس هر چقدر بدبین و منفی باف باشیم رنگی از خوشی و سعادت در زندگی نخواهیم دید .


 خوب در راستای تبدیل یک ذهن منفی به مثبت راهکارهای متعددی از سوی روانشناسان و کسانی که در زمینه علوم ماورایی و فرا روانشناسی فعالیت میکنند پیشنهاد شده که یکی از آنها استفاده از عبارات تأکیدی میباشد.
عبارات تأکیدی چیست؟

عبارات تأکیدی جملات و عباراتی کوتاه هستند که شخص با توجه به آرزویی که دارد و رعایت اصولی آنها را یادداشت میکند و در فواصل زمانی مشخص چندین و چند بار تکرار میکند تا اینکه پس از مدتی به خواسته خود میرسد.!

اصل این فرضیه بر این است که به هر چه بیندشی به همان سمت خواهی رفت و هر آنچه را در ذهنت تصور کنی و تجسم قوی ای از آن ایجاد کنی و در فواصل زمانی به طور مداوم به آن بیندیشی حتما و بدون استثنا به آن خواهی رسید .

بر این اساس و برای آشنا کردن ذهن و بارور کردن افکار مورد نظر عبارات تأکیدی را تنظیم میکنند.
اصولی که در تهیه عبارات باید مد نظر قرار داد:

1 - با كلمات من هستم شروع كنید. كلمات من هستم قدرتمندترین كلمات در زبان است .
2 - جمله را به صورت مثبت بیان كنید . بر آنچه می خواهید تاكید كنید ، نه بر آنچه نمی خواهید .


3- آن را خلاصه بیان كنید.
4- آن را به گونه ای خاص بیان كنید که همه جزئیات را داشته باشد عبارت تأكیدی مبهم نتایجی مبهم به بار می آورند .
5- عبارت خود را (در حال انجام ) بیان كنید. ادای فعل در حال انجام تاثیرگذاری آن را افزایش میدهد. و ... .
6- و با رعایت شرایطی از این قبیل عبارت مورد نظر را تهیه و سر لوحه امور روزمرّه قرار داده و هر صبح و شام  و در هر مجال باید تکرار شوند.
آیا به راستی تأثیر گذارند؟

خوب آیا واقعا این روش تأثیر گذار است و به صرف خواستن و بیان همه رویاها لباس واقعیت میپوشند ؟ این قبیل مسائل را نمیتوان در ظرف خاصی ریخت و به بوته آزمایش کشاند ممکن است بعضی ها این کارا انجام داده باشند و نتیجه گرفته باشند و بعضی دیگر بی نتیجه و به دنبال باد دویده باشند .



خوب ما در آموزه های علمی و دینیمان آموخته ایم که در جهان هستی هر حادثه علتی دارد و هیچ چیز بدون علت نیست بجز خداوند باری تعالی.
عبارات تأکیدی:

جملات و عباراتی کوتاه هستند که شخص با توجه به آرزویی که دارد و رعایت اصولی آن ها را یادداشت میکند و در فواصل زمانی مشخص چندین و چند بار تکرار میکند تا اینکه پس از مدتی به خواسته خود میرسد!
این موضوع چه ربطی به دین دارد ؟

 این قبیل مسائل مثل قانون جذب ، راز، و عبارات تأکیدی یک نقش کلیدی به انسان میدهد یعنی اندیشه ای است انسان مدارانه و مادی گرا به این ترتیب که هر چه یک نفر بخواهد همان میشود بدون هیچ شرطی!
صفحه‌ها: 1 2