انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: چگونه چربی شکم را آب کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5
همه کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند این نکته را می‌دانند که شکم شش تکه بخشی اصلی از هدف‌شان است و رسیدن به این بخش کار بسیار سختی است، برای نمایان شدن ماهیچه‌های شکمی شما باید چربی‌های اطراف شکم خود را از بین ببرید و برای آب کردن چربی‌های شکمی شما مسیر سختی پیش رو خواهید داشت.
    معنی و مفهوم کاهش وزن را یاد بگیرید:


برای اینکه بتوانید چربی بیشتری بسوزانید، باید کالری بیشتری مصرف کنید. از آنجایی که در هر پوند(۴۵۳ گرم) ۳۵۰۰ کالری وجود دارد، باید ۳۵۰۰ کالری بیشتر از چیزی که از طریق مواد غذایی و نوشیدنی دریافت می‌کنید، بسوزانید تا بتوانید وزن کم کنید. اگرچه اینکار در نگاه اول آسان به نظر می‌رسد اما بسیار دشوار است.
    انتظارات غیر واقعی نداشته باشید.

یک تمرین سخت و طاقت فرسا تنها ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ کالری خواهد سوزاند. خوشبختانه، فعال بودن به کاهش وزن کمک می‌کند اگر بتوانید بین ۶۰۰ الی ۸۰۰ کالری بیش‌تر از چیزی که در روز دریافت می‌کنید بسوزانید. در هر هفته تنها انتظار کاهش وزن ۴۵۳ گرمی داشته باشید.
    قبل از اینکه کاهش چربی خود را در ناحیه شکم آغاز کنید باید یک نکته را بدانید و آن هم این است که هیچ روشی برای آب کردن چربی در یک منطقه خاص از بدن وجود ندارد (لاغری موضعی وجود ندارد). از آنجایی که ذخایر چربی در کل بدن وجود دارد، آب شدن آن نیز از همه جای بدن شروع خواهد شد.

    تمرینات قلبی (کاردیو) انجام دهید:


باید بتوانید برخی از چربی‌های اضافی در اطراف شکم را آب کنید. حتی اگر تمرینات سخت ورزشی باعث ایجاد عضلات شکمی شود، اگر لایه‌ای از چربی بر روی آن وجود داشته باشد، ظاهر خوبی نخواهد داشت. تمرینات کاردیو می‌تواند برای مدت زمان معینی، ضربان قلب شما را افزایش دهد. برخی از تمرین‌ها همچون دویدن، پریدن، دوچرخه سواری، حرکات موزون و پارو زدن از جمله تمرینات کاردیو هستند. سعی کنید این تمرینات را برای حداقل یک ساعت (سه الی پنج بار در هفته) انجام دهید.
    سعی کنید تمرینات را در فواصل زمانی معین انجام دهید.


آموزش با فاصله، یک سری فعالیت بدنی سریع و شدید است که به دنبال آن فعالیت‌های بدنی کمتر و آهسته‌تری انجام می‌شود. محققان معتقدند که اینگونه تمرینات، به سوزاندن بهتر چربی کمک می‌کند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که شرکت کنندگانی که از این آموزش‌ها استفاده کرده‌اند، وزن بیشتری نسبت به سایر افراد از دست داده‌اند.

    غذای سبک و کمی در اواخر شب بخورید:

غذاهایی که در آخر شب می‌خورید معمولا بیشتر از سایر وعده‌های غذایی به چربی تبدیل می‌شوند. این موضوع به خاطر این نیست که قبل از خواب سیستم متابولیسم بدن شما خاموش می‌شود، بلکه به این خاطر است که در وعده‌های غذایی شبانه معمولا از غذاهای پرکالری همچون پیتزا و بستنی استفاده می‌شود که قبل از خواب زمانی کافی برای سوخت و ساز ندارند. سوخت وساز در بدن حتی به هنگام خواب نیز انجام می‌شود اما چون قبل از خواب غذاهای شیرین و پرکالری مصرف می‌شود، این فرآیند کندتر خواهد بود.

    سعی کنید وعده نهار خود را بزرگ انتخاب کنید

یا اینکه قبل از شام از مواد غذایی سالم استفاده نمایید. میوه‌های تازه یا سبزیجات انتخاب‌های خوبی برای کم کردن اشتها هستند و در عین حال مزایای بسیار زیادی برای بدن به همراه خواهند داشت. کمی آجیل ممکن است همین کار را به خوبی انجام دهد.
    قبل از مصرف وعده‌های غذایی سعی کنید آب زیادی بنوشید. اینکار به کاهش اشتها کمک خواهد کرد و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.

    صبحانه بخورید:

بیشتر افراد به خاطر نداشتن زمان، مصرف صبحانه را نادیده می‌گیرند. مضرات نخوردن صبحانه از دیدگاه کاهش وزن دو قسم است: اولا باعث می‌شود زودتر گرسنه شوید و ثانیا غذای بیشتری بخورید. خوردن یک صبحانه سالم به شما کمک می‌کند دیرتر گرسنه شوید.

    سعی کنید از پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید.

از خوردن شیرینی و پنیر خامه‌ای خودداری کنید و در عوض می‌توانید از موارد زیر استفاده نمایید:
    املت سفیده تخم مرغ با اسفناج، بوقلمون و فلفل چیپوله.
    ماست یونانی با بلوبری، موز و دانه کتان
    ماهی سالمون به همراه نان تست سبوس دار
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5