انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز -هفتم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زندگی در لحظه 7 آبان

« زندگی فقط برای امروز، بار سنگین گذشته و ترس از آینده را کاهش میدهد.»

کتاب پایه

v

فکر کردن درباره اینکه فلان چیز چقدر بد بود یا چقدر بد میتواند باشد، ممکن است امید ما برای بهبودی را از بین ببرد. وهم و خیال درباره اینکه فلان چیز چقدر شگفتانگیز بود یا چقدر شگفتانگیز میتواند باشد، ممکن است ما را از انجام فعالیت در دنیای واقعی منحرف سازد. بدین دلیل است که در معتادان گمنام درباره زندگی و بهبودی "فقط برای امروز" صحبت میکنیم.

در NA میدانیم که میتوانیم تغییر کنیم. به باور رسیدهایم که نیروی برتر ما میتواند تمامیت ذهن و دل را به ما بازگرداند. میتوان از طریق قدمها به ویرانی گذشته رسیدگی کرد. از طریق حفظ بهبودی فقط برای امروز، میتوانیم از ایجاد مشکل در آینده دوری کنیم.

زندگی در بهبودی خواب و خیال نیست. خواب و خیال درباره اینکه مصرف چقدر عالی بود یا چگونه میتوانیم در آینده با موفقیت مصرف کنیم، توهم درباه اینکه اوضاع چقدر عالی میتواند باشد، انتظارات اغراقآمیزی که موجب نومیدی و لغزش ما میشود، همگی از طریق برنامه قوت خود را از دست میدهند. اراده خداوند را جستجو میکنیم، نه اراده خود. به دنبال خدمت به دیگران هستیم، نه خدمت به خود. خودمحوری و اهمیت اینکه اوضاع چقدر عالی میتواند باشد یا باید باشد، ناپدید میگردد. در پرتو بهبودی، تفاوت خواب و خیال و واقعیت را درک میکنیم.

v

فقط برای امروز: به خاطر اصول بهبودی و واقعیت جدیدی که این اصول در اختیار من قرار داده است، سپاسگزارم.
خودرا به اولوهیت پیوند زن.آنگاه چیزی وجود نخواهد داشت که به آن دست نیابی.
7 آبان
امروز که از خواب بیدار شدم مي‌خواهم دوش بگيرم. زير دوش خودم را نوازش کرده و برای کسب آرامش دعاي آرامش بخوانم. به آرامي و صبورانه خوم را با ليف و صابون خوشبو نوازش دهم. با ملايمت سر شانه‌ها و پاهايم را ماساژ دهم و به خودم و تمام اعضای بدنم بگويم كه دوستت دارم، صورتم را اصلاح کنم و به خودم با افتخار نگاه کنم. من پدیده‌ی زیبای آفرینش هستم. امروز زيباترين پيراهنم را به تن خواهم كرد. موهاي سرم را مرتب كرده و بهترين عطر و ادكلن را به خودم مي‌زنم. امروز با نواي موسيقي به خدايم مي‌گويم كه چقدر او را دوست دارم. امروز به همسايگانم سلام خواهم كرد و با عشق آنها را دوست خواهم داشت. امروز در مقابل رفتار نامهربانانه ديگران فرياد نخواهم كشيد و کسی را سرزنش نخواهم کرد. امروز با ديگران بحث نخواهم كرد. امروز با صبوري به گفته و درددل ديگران گوش فرا خواهم داد. امروز با ديگران با مهرباني صحبت خواهم كرد. امروز همه را مي‌فهمیده و آنها را درك خواهم كرد. مطمئنم که پاداش اين كار در همان موقع به من داده مي‌شود!
من نياز به محبت خودم دارم!
 فقط برای امروز -هفتم آبان a day at a time از کتاب اندیشه امروز
ما در بيشترين‌ قمست‌ از زندگي‌ بدترين‌ دشمن‌ خود بوده‌ايم‌ و اغلب‌ اوقا تنها بخاطريك‌ كينه‌ موجه‌ كه‌ در نتيجه‌ يك‌ اشتباه‌ بوجود آمده‌ بصورتي‌ جدي‌ به‌ خود صدمه‌زده‌ايم‌. بدون‌ ترديد دلايل‌ بي‌ شماري‌ باري‌ كينه‌ جويي‌ وجود دارد كه‌ اكثرآنها قابل‌توجيه‌ مي‌باشند ما بايد بخاطر داشته‌ باشيم‌ كه‌ ترتيب‌ دادن‌ امور و انجام‌ كارها به‌گونه‌اي‌ كه‌ موجب‌ خوشنودي‌ تمامي‌ افراد گردد فرضيه‌اي‌ محال‌ و غير ممكن‌ است‌.اگر ما توسط‌ يك‌ فرد و يا شرايط‌، مورد بي‌ مهري‌ قرار گرفته‌ايم‌ بايد كه‌ با پرهيز ازتمركز فكر خود بر اين‌ بي‌ مهري‌ با بخشيدن‌ كامل‌ آن‌ شخص‌ از عادت‌ ويرانگر مرورصدمات‌ و لطمات‌ خود اجتناب‌ ورزيم‌. آيا من‌ اعتقاد دارم‌ كه‌ رنج‌ ديروز مطابق‌ با درك‌ امروز و عشق‌ فردا خواهد بود؟ زمانيكه‌ فردي‌ با من‌ از سر بي‌ مهري‌ رفتار كند و يا من‌ اينطور فكر مي‌كنم‌، آيا تلاش‌خواهم‌ كرد كه‌ با تمركز بيش‌ از حد بر روي‌ اين‌ مسأله‌ رنجيده‌ خاطر نشوم‌؟ آيا پس‌ از پي‌ بردن‌ به‌ دليل‌ واقعي‌ نفرت‌ خود من‌ به‌ اندازه‌ كافي‌ رشد كرده‌ و بزرگ‌شده‌ام‌ كه‌ شخصي‌ را كه‌ متنفرم‌ به‌ طور كامل‌ ببخشم‌ و به‌ اندازه‌ كافي‌ عاقل‌ هستم‌ كه‌تمام‌ ماجرا را بطور كلي‌ فراموش‌ كنم‌؟
«تمام‌ بي‌ عدالتي‌ها را نمي‌توان‌ جبران‌ كرد»