انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هشتم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

8 آبان شهامت

«ایمان نویافته ما در آینده به عنوان اساس مستحکمی برای شهامت عمل میکند.»

کتاب پایه

v

معتادان گمنام جای ترس نیست! رویارویی با زندگی آن طور که هست، بدون مصرف مواد همواره آسان نیست. بهبودی مستلزم چیزی فراتر از فعالیت سخت است؛ مستلزم میزان زیادی شهامت است.

با این وجود، شهامت چیست؟ نگاهی سریع به فرهنگ لغت به ما خواهد گفت. وقتی به جای عقبنشینی از هر چیزی که فکر میکنیم مشکل، خطرناک یا دردناک است، با آن روبرو میشویم، شهامت داریم. شهامت به معنای دلیر بودن، هدف داشتن و روحیه داشتن است. پس شهامت واقعاً چیست؟ شهامت یک نگرش است، نگرشی حاکی از استقامت.

استقامت چیزی است که یک معتاد در بهبودی واقعاً بدان نیاز دارد. تعهد میدهیم تا صرف نظر از هر چه که اتفاق میافتد به برنامه خود پایبند باشیم و از مصرف دوری کنیم. یک معتاد شجاع فردی است که هیچ گاه و در هیچ شرایطی مصرف نمیکند.

چه چیزی به ما شهامت میدهد؟ برقراری رابطه با نیرویی برتر قدرت و شهامت لازم برای پاک ماندن را در اختیار ما قرار میدهد. میدانیم که تا وقتی در پناه مراقبت خداوند هستیم، قدرت مورد نیاز برای رویارویی با زندگی آن طور که هست را در اختیار داریم.

v

فقط برای امروز: نیرویی برتر دارم که در همه شرایط از من مراقبت میکند. امروز با دانستن این موضوع، برای به دست آوردن روحیه شهامت تلاش میکنم.
راه زندگی را هر روز با تکیه به لطف خدا طی کن وهر روز بالاتر وبالاتر رو.
لیک متواضع باش،
عاشق،
مهربان،
دلسوز وراستین.
به دنبال کسب مقام نباش،بلکه بکوش خدمتگزار«او » باشی که خود به همه ی خلقت خدمت می کند.

8 آبان
بزرگترین معجزه اين است كه زنده هستم و با اصول برنامه‌ی خودیاری قدمها زندگي مي‌كنم. عادت به خطر كردن با زندگي خودم و ديگران و ریسک کردن با آبرو و مال و جان و به مخاطره انداختن ارزش‌های انسانی برايم يك امر کاملاً طبيعي بود. به راستی امروز چه اتفاقی افتاده است که دیگر چنین نیستم؟ امروز الطاف خداوند را ياد كرده و با سپاسگزاري از او و فرصتي كه براي زنده ماندنم و بهتر كردن اوضاع زندگيم در اختيارم قرار داده است که لحظاتم را پُربارتر و زيباتر ‌كنم. امروز مي‌دانم كه خداوند در همان دوران ریسک کردن و افکار و رفتار ناسالم و دردناك و خطرناك که درگذشته داشتم، مرا محافظت مي‌كرد تا من كاري دست خودم و سایر بندگانش ندهم. من در همان حالی که فکر می‌کردم خداوند مرا به حال خودم رها کرده است، در اصل من دستم را از دست او درآورده بودم. امروز با تمام وجود به پيام او از دهان دیگر بندگانش و نشانه‌های طبیعی گوش فرا خواهم داد، تا از اراده و قدرت او براي زندگي دوباره‌ام آگاه شوم. امروز خداوند در رأس همه‌ی اعمالم خواهد بود. ياد او معناي تازه‌اي به زندگيم هديه داده است.
خداوند هرگز مرا رها نخواهد كرد!
فقط برای امروز-هشتم آبان-از کتاب اندیشه امروز a day at a time
وقتي‌ كه‌ درباره‌ چيزهاي‌ كوچك‌ و بي‌اهميت‌ صحبت‌ مي‌كنم‌ كه‌ مرا عصباني‌ كرده‌ وموجب‌ ايجاد كينه‌ ور شد آن‌ چون‌ گياه‌ در من‌ مي‌گردد من‌ گاهي‌ فراموش‌ مي‌كنم‌ كه‌چگونه‌ مي‌توانم‌ رشد و گسترش‌ اين‌ احساس‌ منفي‌ را در خود متوقف‌ نمايم‌. تجربه‌به‌ من‌ ثابت‌ كرده‌ هنگاميكه‌ افق‌ ديد خود را وسعت‌ بخشيده‌ام‌ و جهان‌ را همانگونه‌ كه‌هست‌ ديده‌ام‌ و از تمركز بر روي‌ مسائل‌ بخصوصي‌ اجتناب‌ ورزيده‌ام‌، مسائل‌ ومشكلات‌ من‌ به‌ مراتب‌ كوچكتر شده‌اند. در حقيقت‌ وسعت‌ و شدت‌ آنها از اهميتي‌ناشي‌ مي‌شود كه‌ من‌ براي‌ آنها قائل‌ هستم‌. زمانيكه‌ چيزي‌ يا كسي‌ موجب‌ رنجش‌مي‌گردد، بايد سعي‌ كنيم‌ كه‌ اين‌ حادثه‌ را در ارتباط‌ با هدف‌ و زندگي‌ خود موردبررسي‌ قرار دهيم‌ و همزمان‌ بخاطر چيزهاي‌ خوب‌ سپاسگزار باشيم‌. آيا من‌ قصددارم‌ كه‌ زندگي‌ خود را با نگراني‌ درباره‌ چيزهايي‌ كه‌ موجب‌ از بين‌ رفتن‌ انرژي‌روحاني‌ من‌ مي‌گردد تلف‌ نمايم‌؟آيا من‌ با نگراني‌ درباره‌ مسائل‌ جزيي‌ و بي‌اهميت‌ در زندگي‌ نسبت‌ به‌ انجام‌ وظيفه‌خود بعنوان‌ يك‌ انسان‌ كوتاهي‌ نكرده‌ام‌؟ آيا زمانيكه‌ از مسأله‌اي‌ ناراحت‌ هستم‌ قادرم‌ تا با تمركز بر روي‌ زندگي‌ در ابعاد وسيع‌كيهاني‌ و انديشيدن‌ درباره‌ نقش‌ و وظيفه‌ خود در اين‌ سيستم‌ خود را و فكر خود را ازاين‌ مسائل‌ رهايي‌ بخشم‌؟
«مزاحمت‌هاي‌ كوچك‌ گاهي‌ موجب‌ محدوديت‌ و از بين‌ رفتن‌ تمركز من‌ مي‌شود»
فقط برای امروز-هشتم آبان-از کتاب اندیشه امروز a day at a time