انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 5) آيا من هنوز اعتياد . ام را با خيالپردازي، چشمانم و يا بازسازي خاطرات گذشته خوراك م
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
5) آيا من هنوز اعتياد . ام را با خيالپردازي، چشمانم و يا بازسازي خاطرات گذشته خوراك ميدهم؟ اگر بله چه مدت زماني را براي اين كار صرف ميكنم؟
اين پاسخ فقط نقطه نظر شخصي دوست بهبودی است براي تفهيم پرسش
بيماري اعتياد . بسيار مرموز و قدرتمند و حيله گر است. شايد من شهوت را ترك كرده باشم، شايد ديگر بصورت كاملا فيزيكي مثل گذشته خودارضايي يا رابطه هاي . نداشته باشم اما شهوت در درون من هنوز از راههاي بسياري ميل به ارضا شدن دارد. وقتي روابط . ام را قطع ميكنم، يا خود ارضايي را كنار ميگذارم و بطور كل سعي در بهبود بخشيدن به وضعيت جسماني بيماري ام دارم، ميبينم كه لايه هاي زيرين شهوت كه خيالپردازيها و كنجكاويها و لذتهاي چشم چراني هست رو مي¬شوند. اين طبيعت بيماري من است. در تخيلات و خاطره هاي . يا عاطفي پرسه ميزنم و ميخواهم كاري را كه در گذشته نتوانستم انجام داده و شهوتم را ارضا كنم، از طريق خيالپردازي انجام دهم. و يا با خيال خود نتيجه هاي متفاوت لذت . را كسب كنم.
براي بيشتر ما جريان شهوت از خيالپردازي شروع شد. اين تصاوير و خيالات به عنوان مُسكني براي بهبود بخشيدن و رهايي از روابط خانوادگي پردردسر، روابط اجتماعي آزار دهنده، احساس عدم اعتماد بنفس و سوء استفاده هاي دردناك استفاده مي شد.
اگر هنوز در حال پيشروي در خيالردازيها هستم و يا چشم چراني، و وقتهايم را بجاي تمركز بر بهبودي بر اين مسائل صرف ميكنم، بايد بدانم كه نسبت به زماني كه به اين كارها ميپردازم، در معرض خطر هستم. بايد سريع با راهنما و در جلسه ها از اين مشكل حرف بزنيم و اين راه خوراك رساني به شهوت را مسدود كنيم. شهوت از هر راهي ممكن است خوراك بخورد و باز در درون ما توفان و غوغا بپا كند و اذيت و عذاب جسمي و رواني و عاطفي مرا آغاز كند. اگر دست را پيش نگيرم و سريعا اقدام نكنم، او از بهبودي من سبقت ميگيرد و در راه من خلل وارد ميكند.
خيالپردازي ابتدا شايد با كنترل و اراده ي من شروع شود اما به مرور انرژي و توان بيشتري را از من گرفته و نهايتا كنترل و اراده، فكر، رفتار و زندگي مرا به دست ميگيرد و ديگر اوست كه مرا كنترل و هدايت ميكند.
ابزارهاي برنامه را براي هوشياري دائم و ساعتي و دقيقه اي بكار بگيريم تا از سوي شهوت غافلگير نشويم.