انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 6) من از چه روشي براي صرف نظر كردن از شهوت استفاده ميكنم تا بتوانم از ضربتهاي شهوت ره
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
6) من از چه روشي براي صرف نظر كردن از شهوت استفاده ميكنم تا بتوانم از ضربتهاي شهوت رهايي پيدا كنم؟
اين پاسخ و توضيح فقط نقطه نظر شخصي دوست بهبودی است براي تفهيم پرسش:
در گذشته هيچ راهي را براي رهايي از شهوت نميدانستيم، يا اگر ميدانستيم طريقه ي استفاده از آن را بلد نبوديم. و همچنين تنهايي و تكروي در ترك شهوت غير ممكن بود و نهايتي جز لغزشهاي دوباره نداشت. امروز برنامه ي بهبودي به من ابزارهاي مفيدي را براي پاكي و بهبودي از شهوت و رد كردن پيشنهادهاي وسوسه انگيز شهوت هديه كرده است. اين ابزارها همه ريشه ي معنوي و روحاني دارند و بعضي از آنها بسيار ساده و دم دست هستند. اين سادگي گاهي موجب تعجب ما مي شود. چون شايد در گذشته از راههاي بسيار سخت پيچيده براي ترك شهوت، عمل كرديم و سودي نداشت. اما امروز با يك ملاقات و تلفن، يا با يك نيايش ساده با خداوند و درخواست كمك، با عمل كردن در راستاي فروتني، شهوت را رد ميكنيم و به آن بهايي نمي¬دهيم.
ابزارهاي كليدي براي رهايي از شهوت شامل موارد بالا، هديه اي است كه برنامه براي پاك شدن به ما داده و ميتوانيم بگوييم خداوند سهمش را اينطور انجام داده كه نقشه ي رسيدن به شهر پاكي را به ما داده و حال اين با ماست كه آيا ميخواهيم حركت كنيم و از روي نقشه پيش برويم و سهم خود را انجام دهيم تا گمراه نشده و به مقصد برسيم يا هنوز قصد بازيگوشي و تنبلي و شهوتراني داريم و تصميم ما براي پاكي و رسيدن سطحي و سست است؟
خداوند فرياد ميزند بر قطار بهبودي كه براي تو فرستادم سوار شو تا تو را به مقصد برسانم.. اما گاهي انگار ما هنوز حس ميكنيم چيزهايي در اين زندگي ناپاك جا گذاشتيم و به دنبال لذتهاي جديدي هستيم كه هرگز تمامي ندارد.. با من است كه سوار شوم يا پشت كرده و راه گذشته را بروم.
هركس روي خود را به سوي خورشيد و نور بگيرد چشمانش به نور زيباي الهي خيره ميشود و سايه ي شهوات و لذات او در پشت سرش قرار ميگيرد و آنكس كه پشت به خورشيد و نور پاكي كند سايه ي اميال وشهوات، منظره ي چشمهايش ميشود و باز بايد به دنبال اين تاريكي پوچ، خسته و درمانده بدود و نهايتا هيچكس نميتواند سايه اش را بگيرد. كافي است فقط يك چرخش كنيم و به راه پاكي ادامه دهيم