انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 3-فکر میکنم چه چیزهایی در من برطرف خواهند شد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اگر من کاملا اماده باشم که خداوند نواقص اخلاقی مرا برطرف کند شروع به انجام ندادن نواقص میکنم.نواقص شخصیتی نکته مشترک من با سایر انسانهاست اما در اثر سالها مصرف مواد مخدر و ارتباط با انسانهای لا ابالی در من شدیدتر شده است.تمام نواقصی که من تمایل به برطرف شدنشان داشته باشم برطرف خواهند شد
تمام نقایص مانند ترس خشم عصبانیت لجاجت عدم تمایل در بخشش توقع طمع خود بزرگ بینی تایید طلبی و ....
که در درون من است با کمک نیروی برتر بر طرف خواهد شد به شرطی که خود من در راستای ان قدم بردارم که این یک فرایند است
نواقص آزار دهنده زودتر بر طرف می شوند ،نیاز به تمرین و تکرار دارنند .قدم شش نقطه عطف است و بیشترین تغییر را به همراه دارد.
شخصیتم را دگرگون می کند باید درست نواقص خود را بشناسم و به پذیرم برطرف شدن هر نقصی انسان را پر از آرامش و اعتماد به نفس می کند نباید از تغییر کردن ترسید .
هر چه را که من بخواهم تغییر دهم خدا هم به من کمک خواهد کرد که تغییر کند.
نقایصی که من صادقانه طالب بر طرف شدنشان باشم مطمئناً خداوند کمک خواهد کرد که به تدریج کمرنگ شده و از وجود من رفع شوند، فاکتور مهم در این مسئله خواست و تمایل من است. 
3_چیزهایی که به عنوان نقص نسبت به آنها آگاهی پیداکرده ام وازاجباربه مصرف آنهاخسته شده ام وازمصرف آنهادردکشیده ام ودرنتیجه دست به دعاشده،توکل کرده ومیسپارم وازخداوندمیخواهم که کمکم کند تامن دست از اقدام وعمل برندارم تا او آنهارابرطرف کند.من ایمان دارم آن چیزی که به صلاح من است ازمن گرفته خواهدشد دراصل باید به خداوند اجازه بدهیم که درزندگی بما کمک کند تاتسلیم باشیم ودست از هوای نفس وافراط وتفریط برداریم.
برای برطرف شدن نقص:بایدآگاه شویم، خسته شویم،دردمان بیاید ،توکل کنیم، دعاکنیم وازخداوندبخواهیم تانواقصمان رابرطرف کند،نواقصی مانند: شهوترانی،خودمحوری، زیاده خواهی،افراط وتفریط،لذت طلبی، تنبلی وچشم چرانی،استفاده از الفاظ رکیک،غیبت کردن،هرزگی،انحراف فکری، شخصبت کاذب،شوخی های بیجا، دروغگویی،قضاوت وکنترل وسرزنش کردن دیگران،زندگی درتوهم،بزرگ نمایی، تاییدطلبی،گاهامظلوم نمایی و...?