انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-نهم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رابطه ما با نیرویی برتر 9 آبان

«بهبودی مداوم به رابطه ما با خداوندی مهربان بستگی دارد که به ما توجه میکند و آنچه انجام آن را برای خود غیر ممکن مییابیم برای ما انجام میدهد.»

کتاب پایه

v

کارکرد قدمهای دوازدهگانه معتادان گمنام شروعی مجدد در زندگی و راهنمایی لازم برای زندگی در دنیا را در اختیار ما قرار میدهد. اما قدمها چیزی فراتر از شروعی مجدد است. وقتی حداکثر تلاش خود را برای کارکرد قدمها به کار میگیریم، رابطهای با نیروی برتر شخصی خود برقرار میکنیم.

در قدم سوم، تصمیم میگیریم به خداوندی مهربان اجازه دهیم زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. بیشتر شهامت، اعتماد و تمایل مورد نیاز ما برای پشت سر گذاشتن قدمهای متوالی از این تصمیم نشأت میگیرد. در قدم هفتم، حتی فراتر میرویم و از نیروی برتر میخواهیم زندگی ما را تغییر دهد. قدم یازدهم راهی برای بهبود بخشیدن به این رابطه است.

بهبودی فرآیند رشد و تغییر است و طی این فرآیند زندگی ما احیا میشود. قدمهای دوازدهگانه نقشه راه و دستورالعملهای معینی به منظور ادامه بهبودی هستند. اما پشتیبانی مورد نیاز ما برای ادامه قدمها از ایمان ما به نیرویی برتر و اعتقاد به اینکه همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت، نشأت میگیرد. ایمان شهامت لازم برای عمل را در اختیار ما قرار میدهد. هر قدمی که برمیداریم، از طریق رابطه ما با خداوندی مهربان پشتیبانی میشود.

v

فقط برای امروز: به خاطر میسپارم که منبع شهامت و تمایل من، رابطه من با نیروی برتر است.
قانون عشق ،قانون ایثار است.
اگرپیرو عشق هستی آماده ی ایثار باش.
9 آبان
گذشته و تجربيات بازمانده‌هایی از آن در حقيقت مانند دو دست يك سفالگر مشغول ساختن امروزم با طرح و نقشه‌ی خداوند برایم هستند. تجربه‌ی گذشته و اميد به آينده تأثيراتشان را در هرروز نشانم مي‌دهند. که مسیر درست است، چون راهنما و جلودارم خداوند مهربان است. امروز تمام خاطرات دردناك و پُر از اشتباه گذشته‌ام را گرامي مي‌دارم و حاضر نيستم آنها را به دور بيندازم، چون من بابت هرکدام از آنها درد و سختی‌های زیادی کشیدم و آنها تجربيات گرانبهايي هستند. امروز با اتكا و اميد به خداوند، ترس‌هاي موهوم و استرس‌هايي مثل فردا چي می‌شود؟ و ... توانايي به هم ريختن اوضاع مرا ندارند. امروز مي‌دانم كه بيشترين ترس من از چگونگي فردا و فرداها خواهد بود. بلاتكليفي و نداشتن يك انگيزه براي ساختن زيربناي زندگيم به خاطر آينده‌اي نامعلوم و نداشتن يك فكر منسجم و متعادل و گذراندن زندگي، به صورت يك سيري كه در پس

آن اجبار قرار دارد. امروز تنها با زندگي در زمان حال قادر به بازيافتن خود و لذت بردن از امرار زندگيم هستم. آيا هنوز هم مشغول حمل اشتباهات و ترس‌هايم هستم؟
از گذشته و آينده پلي براي گذر از حال درست نكن!
فقط برای امروز-نهم آبان-از کتاب اندیشه امروز a day at a time
در طول‌ برنامه‌ در موارد مختلف‌ و از اكثريت‌ افراد گروه‌ مي‌شنويم‌ كه‌ بايد از كينه‌جويي‌ و نفرات‌ پرهيز كرد. كمتر اتفاق‌ مي‌افتد كه‌ از افراد درباره‌ كينه‌ جويي‌ و رنجش‌بخصوص‌ در مواقعي‌ كه‌ كار اشتباهي‌ از آنان‌ سر مي‌زند نشنويم‌. ما بايد بخاطر داشته‌باشيم‌ كه‌ در زندگي‌ جديد، و روشهاي‌ جديدي‌ كه‌ در پيش‌ گرفته‌ايم‌ جايي‌ براي‌ كينه‌و نفرت‌ وجود ندارد. بهتر است‌ كه‌ بجاي‌ صرف‌ انرژي‌ جهت‌ توجيه‌ شرايط‌ و موجه‌جلوه‌ دادن‌ رنجش‌ با ريشه‌ يابي‌ منطقي‌ آن‌ با رنجش‌ و كينه‌ خداحافظي‌ كرده‌ و خاطرخود را مشوش‌ ننمائيم‌. آيا من‌ تلاش‌ خواهم‌ كرد كه‌ سپاسگزاري‌ را كه‌ بهترين‌ روش‌ مقابله‌ با رنجش‌ و كينه‌جويي‌ است‌ جايگزين‌ آن‌ نمايم‌؟خداوند را بخاطر تمام‌ الطاف‌ و نعمت‌ هايش‌ سپاس‌ مي‌گذارم‌. بخاطر حساسيت‌انساني‌ كه‌ در وجود ما به‌ وديعه‌ نهاده‌ و ما را قادر مي‌سازد كه‌ از كوچكترين‌ رنجش‌هاآزرده‌ خاطر  شويم‌ و همچنين‌ بتوانيم‌ گرماي‌ محبت‌آميز يك‌ لبخند را درك‌ كنيم‌.پروردگار توانا را مي‌ستايم‌ كه‌ بمن‌ ادراكي‌ داده‌ كه‌ قادرم‌ بهنگام‌ رنجيدگي‌ با درايت‌ ودر كمال‌ متانت‌ و صبر به‌ علت‌ حقيقي‌ آن‌ پي‌ برده‌ و آنرا بپذيرم‌.آيا من‌ بخاطر زندگي‌ جديد خود كه‌ بر مبناي‌ دوستي‌ و احترام‌ متقابل‌ بنا شده‌خداوند را در تمام‌ طول‌ روز سپاسگزار هستم‌؟ 
«من‌ بخاطر احساساتم‌ سپاسگزارم‌»
فقط برای امروز-نهم آبان-از کتاب اندیشه امروز a day at a time