انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 14) آيا من انحرافات جزئي خود را به اعضاي جلسه SA در ميان ميگزارم؟ خطاهایم چطور؟ آنها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
14) آيا من انحرافات جزئي خود را به اعضاي جلسه SA در ميان ميگزارم؟ خطاهایم چطور؟ آنها را در گروه و جلسه ها مشارکت میکنم؟ (از عدم هوشياري خود با راهنما مشاركت ميكنم؟)
ما در برنامه یاد میگریم فروتن و صادق باشیم. مشارکت از انحرافات و نواقص اخلاقی نه تنها زیانی برای ما ندارد و ما را کوچک نمیکند، بلکه باعث رشد و تداوم پاکی ما خواهد بود. شهوترانیهای کوچک را نباید دست کم گرفت. همین رفتارهای مخرب و ناهوشیاری¬های کوچک و ریز ریز، کم کم تبدیل به کوهی از زباله دان میشوند که تخلیه و دفع آنها تقریبا بسيار دشوار و وقت گير مي-شود.
از مشارکت نباید ترسید. یک عمر بیماری ما با ترس خوراک داده میشد و رشد کرد. دلیل بسیاری از رفتارهای جنسی و شهوات ما ترس بوده که میخواستیم بر روی این ترس سرپوش بگذاریم و خود را شجاع یا بزرگ جلوه دهیم. ترس از خودکم بینی و یا مطرح نبودن و یا عقب ماندن از دیگران و قضاوت مردم و.. همه¬ی اینها باعث میشد بیشتر و بیشتر شهوت کنیم. حال اگر همین ترسها را به دوش بکشیم و در برنامه هم ترس را نسپاریم و رها نکنیم و از انحرافات خود سخنی نگوییم، بیماری ما بهبود پیدا نخواهد کرد و نهایتا لغزشهای مکرر خواهیم داشت. فراموش نکنیم اقرار مداوم به اشتباهات و انحرافات، به ما کمک میکند که شروع به پذیرش عجز و بیماری کنیم و اگر عجز و بیماریمان را بپذیریم و درک کنیم و آن را حس کنیم دیگر هرگز لغزش و شهوت را تجربه نخواهیم کرد.
شاهراه رسیدن به پذیرش و درک بیماری و شخصیت معتادگونه ی من، اقرار به عجز است