انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 22· آیا امروز خود را پذیرفته ام ؟ چه چیز در مورد خود را دوست دارم ؟ از زمانی که ای
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· آیا امروز خود را پذیرفته ام ؟ چه چیز در مورد خود را دوست دارم ؟ از زمانی که این قدم را کار کرده ام ، چه چیزهایی تغییر کرده اند ؟
در زمان مصرف از خودم متنفر بودم هر کاری میکردم تا کس دیگری باشم و اکثر اوقات خود را رد میکردم.امروز خود را به عنوان یک انسان پذیرفته ام و اولین قدم در این راه پذیرش اعتیادم به همراه تمام مشکلاتی که برایم ایجاد کرده است میباشد.خودم را بیشتر از قبل دوست دارم.خانواده ام را.دوستان و فامیل و همسایگانم را.
در طی انجام این قدم متوجه می شویم که قدرت تحمل وپذیرا شدن مان در برخورد با نواقص دیگران افزایش پیدا کرده است هرگاه می بینیم شخصی عملی را که از خود ما نیز در نتیجه یکی از همان نواقص شخصیتی سر می زد انجام می دهد به جای قضاوت در مورد او با وی هم دردی می کنیم
ما تجربه ای شخصی داریم ومی دانیم چنین رفتاری چه احساس نامطلوبی دارد لذا به جای محکوم کردن دیگران نگاهی به خودمان می کنیم از انجای که در پیرا شدن خودمان تجربه یافتیم
اکنون پذیرا شدن دیگران وهم دردی با مردم برای مان اسان تر خواهد شد
پذیرفتن خود در شناخت خود است و هرانسان به اندازه درک خود از خود شناخت پیدا می کند . آنچه خود نیاز دارم به دیگران ارجاع ندهم ومی پذیرم که ایراد دارم و قبول دارمی شوم همه چیزهاییکه در درون من است را چه خوب وچه بد دوست دارم و از آنها فرار نمی کنم . اول خودم را دوست دارم تا بتوانم خداوند و جهانی را که خلق کرده دوست داشته باشم . هنوز خیلی از چیزها در وجودم هست که برایم روشن نیست .به اندازه درک و آگاهی ام درک و پذیرش پیدا می کنم .رفتار وعمل کردم نشان می دهد تا چه حد خود را پذیرفته ام امید و ایمان و اعتقاد به فرایند بهبودی و پشتکار برای بهبودی چیزهایی هستند که می توانیم دوست بداریم و در مقابل تغییر هم مقاومت نکنیم
22_خویشتن پذیری وتسلیم یکی از زیباترین واساسی ترین اصول روحانیست که من پاکی وبهبودی خودم رامدیون آنها هستم و میتوان گفت زیربنای پذیرش باقی اصول روحانی دربرنامه نیزاین دواصل روحانی هستند ومن امروز به اندازه خویشتن پذیری و تسلیم ومعنویتی که دربرنامه پیداکرده ام خودراپذیرفته ام.
پذیرفته ام که دچارنواقص متعددی هستم امامحاسن زیادی هم دارم دیگرباخوب وبدوجودم جنگ ندارم وهنوزخیلی از زوایای پنهان وجودم تاریک مانده وبرایم کشف نشده است اما به اندازه درک وبهبودیم ازخودم پذیرش پیداکرده ام.
__خودم راخیلی دوست دارم همچنین جایگاهی که دارم درآن زندگی میکنم شغل ودرآمدحلال دارم دروغ خیلی کم میگویم دیگرازترازگرفتن ونقش خودم رادیدن ترسی ندارم وهرشب سعی میکنم وقتی پیداکنم وازخودم وکارهایم یک تراز روزانه بگیرم.ظاهروباطنم رادوست دارم آزادورهاهستم بدورازهرگونه وابستگی به انواع مخدرها توان خندیدن واشک ریختن راپیداکرده ام.خانواده، انجمن،راهنما،رهجوها،اصول ودوستان بهبودی وزندگی راباتمام وجودوباهمه سختی هایش دوست دارم،سلامتیم راهم خیلی دوست دارم،صداقت،صلح طلبی، خدمت وکلاس قدمهایم راهم خیلی دوست دارم،خوش قولی،خوش حسابی،وقت شناسی،برنامه ریزی وآرامشم راخیلی دوست دارم.
__دست ازخودمحوری وتاییدطلبی برداشته ام ،امروزبرای هیچکس زیرورونمیکشم، خسارت عمدی نمیزنم،به حقوق کسی تجاوزنمیکنم،قانون رارعایت میکنم، خصوصاقوانین رانندگی را،احساساتم را راحت وبدون ترس ازقضاوت بیان میکنم، روابطم بسیارخوب وشفاف شده است،ازخودم رضایت نسبی دارم،باخودم صادقم وبسیاری ازنواقصم راشناخته ام وسعی میکنم درشرایط قرارنگیرم تاازنواقصم کمتراستفاده کنم،پذیرفته ام که تمام این نواقص مال منست دعامیکنم وآمادگی پیداکرده ام تاخداوندآنهارابرطرف کند.
فقط برای امروز رفتاروعملکردم نشان میدهدتاچه اندازه خودم راپذیرفته وتغییرکرده وفروتن ومتواضع شده ام.
فقط برای امروز،میزان پذیرشم بستگی به تسلیم،خویشتن پذیری وفروتنی خودم دیدن نواقصم وداشتن صداقت وعملکردم دربهبودی وزندگیم میباشد.?