انجمن بانیان بهبودی
مدیریت مسئولانه منابع - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن بانیان بهبودی (http://forum.banianbehboodi.ir)
+-- انجمن: انجمن معتادان گمنام NA (http://forum.banianbehboodi.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: مفهوم های دوازده گانه معتادان گمنام (http://forum.banianbehboodi.ir/forumdisplay.php?fid=120)
+---- انجمن: مفهوم یازدهم (http://forum.banianbehboodi.ir/forumdisplay.php?fid=132)
+---- موضوع: مدیریت مسئولانه منابع (/showthread.php?tid=1037)



مدیریت مسئولانه منابع - meshki - 2013-11-02

بودجه NA باید تحت مدیریت مسئولانه بوده و برای پیشبرد هدف اصلی مان مورد استفاده قرار گیرد.
....... گروه های ما مسئول تهیه سرمایه خدمات ما هستند، اما در همان حال مسئولند که اعانه و کمک مالی ، جهت خدمات را مدیریت نمایند وقتی گروه پولی را اعانه میکند باید از خود بپرسند که این پول وقتی از دست انها خارج میشود جهت انجام چه کاری استفاده خواهد شد...... (مفهوم یازدهم)

برگزاری کارگاههای آموزشی در سطح کمیته های شهری و نواحی بخشی از خدماتی است که ساختار خدماتی ما به گروهها ارائه میدهد ، بارها وبارها مشاهده شده که اعضا آنطور که باید در کارگاههای آموزشی شرکت نمی کنند و این امر باعث هدر رفتن منابع و انرژی می شود. ( مثلا برای 200 نفر تدارک دیده می شود و 100نفر شرکت می کنند)چگونه می توانیم بهتر برنامه ریزی کنیم تا مانگارگاه برگزار میکنیم بخاطر ارتقاء آگاهی اعضاء و قرار گرفتن در مسیر انجام تنها هدف اصلی ، و اگر به این امر واقف و آگاه بوده و ایمان داشته باشیم و احساس مسؤلیت کنیم در برابر مدیریت مسؤلانۀ منابع مالی به بهترین شکل کارگاهها را حمایت میکنیم
ولی اینروزها بقدری کارگاه در تمام سطوح بنا به ضرورت یا غیر ضروری با موضوعات مشابه و کلیشه ای و تکراری و بعضاً با نفرات مشخص و شناخته شده ، استفاده از فضاهای نامناسب نسبت به موضوع کارگاه ،عدم آگاهی گروه هدف (اطلاع رسانی ناقص) ، برگزاری کارگاه بیش از حدّ نیاز برکزار میشه که اعضاء یا شرکت نمیکنند یا با اکراه حضور پیدا میکنند ما فکر میکنیم اگه کارگاه برگزار نکنیم جا میمونیم اگه مسؤل کارگاه یکماه جلسۀ آموزش ترتیب نده نمیگیم نیاز نبوده میگیم کم کاری کرده و ازش توضیح میخواهیم اونم بخاطر اینکه مورد بازخواست قرار نگیره تحت هر عنوان فقط کارگاه برگزار میکنه
1-بیش از حد نیاز کارگاه برگزار نکنیم
2-آگاهی لازم را به اعضاء بدهیم و به موقع و به صورت صحیح اطلاع رسانی کنیم
3-از موضوعات متنوع و جذاب استفاده کنیم
4-در نحوۀ برگزاری تنوع و تازگی را در دستور کار خود قرار دهیم
5-فضای مناسب با موضوع کارگاه و نحوۀ برگزاری انتخاب کنیمع از هدر رفتن منابع مالی و انسانی انجمن شویم