2022-07-27، 03:41
سرفصل های این دوره
- داستان موتور جستجو و کتابخانه!اصطلاحات وب و سئو سایتالگوریتم ها و چرایی دونستنشونکمی تولید محتواداستان سراییسئو محتوا رو کلا می بندیمسئو داخلیلینک های داخلی و ساختارشبالاخره لینک فارسی یا انگلیسیبک لینک چیه!نماینده مجلس و لینک سازیفرمول طبیعی سازیلینک سازی خارجیانواع بک لینک هااستراتژی لینک سازیاستراتژی لینک سازی برای تمام سایت هالینک سازی برای سایت فروشگاهیساختار لینک سازی لایه ای
- pbn هنوز هم کاربرد دارد؟دامین های چند میلیونی!رپورتاژهای حرفه ای برای 2022تقویت رپورتاژها با ترفند خودم!رپورتاژهای چند لینکی و تک لینکیبرندسازی با کمترین هزینهایجاد محبوبیت مصنوعیشایعه و خبرسازی برای برندینگکاهش هزینه های لینک سازیسئو تکنیکالبهینه سازی سورس سایتاصطلاحات بهینه سازی سورسارتباط با برنامه نویس ها برای بهینه سازینکات مهم سورس سایتسئو فقط برای وردپرس نیست!نکات مهم robots.txtنکات مهم CRO کاملا عملی با نمونه.و...
دوره آموزش سئو پیشرفته مجموع تلاش ها برای بیش از 100 پروژه موفق و ناموفق!حتما با خودت میگی تجربه ناموفق به چ دردی میخوره. میخام بهت بگم شکست در سئو خیلی درس داره. گاهی شکست ها بخاطر عدم آگاهی فنی و گاهی هم بدلیل ضعف مدیریتی منابعی که داری چ مالی و چ انسانی!من چند سال پیش تو شرکت های بزرگ کار میکردم که واقعا پول زیادی داشتن اما تصمیم گرفتم دیگه کار نکنم و حدودا در سال 1399 ماهیانه درآمدم برای مدیریت 120 میلیون تومان بود. میدونم باورش سخته که از چنین پولی در ماه چجوری دل کندم.من هدف بزرگتری داشتم. کار کردن با کسب و کارهای بزرگ خیلی خوبه اما رشد ی کسب و کار کوچک و متوسط و رسوندش به درجات بالاتر عالیه عااااالی. چرا این دوره میتونه به تو کمک کنه؟اگر فقط همین سایت وبین سئو رو بررسی کنید متوجه رتبه خوبشون در عبارت های سختی مثل زیر اونم با کمترین هزینه میشید:آموزش سئوآموزش سئو رایگانآموزش سئو حرفه ایآموزش سئو خصوصیآموزش تولید محتواکتاب آموزش تولید محتوافیلم آموزش سئوآموزش بازاریابی اینترنتیآموزش ساخت محتوادوره تولید محتواآموزش بازاریابی محتواساخت محتوامشاوره سئومشاوره تلفنی سئودوره لینک سازیمشاوره سئو حرفه ایدوره آموزش تولید محتواتحلیل سئو سایتانواع کلمات کلیدیطراحی سایت در قمآموزش سئو در قمو... کار کردن با کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) مثل بزرگ کردن و نگه داری از بچه خودت میمونه و حس قدرت بهت میده وقتی اون کسب و کار پا میگیره حالا چندین سال تحقیق و عملیات در سئو و توسعه کسب و کارهای کوچک؛ شده ی دوره آنلاین آموزش سئو پیشرفته که میخام باهم این مسیر رو بریم.یعنی حدود یک ماه همسفر بشیم و باهم شهرهای مختلف رو برای رشد کسب و کارمون در دنیای مجازی رو سفر کنیم. شهرهای دوره آموزش سئو شهر اول: مقدمات سئومسیر رو باهم شروع می کنیم این سفر شاید اولش کمی براتون خسته کننده باشه. فکر کنید از تهران داریم میریم به سمت جنوب کشور. اولین آزاد راه تهران قم هست! آفرین کمی یکنواخت اما خب هرجایی زیبایی خودشو داره.یعنی از همین ابتدا منفی بافی نکنیم که ای بابا اینجا کجاست ما اومدیم. تازه اول راهیم میتونیم از قشنگی های کویر هم لذت ببریم یا حتی از قهوه صبحانه ای که بین راه میخایم بخوریم!تو شهر مقدمات سئو چی میخایم بگیم: خیلی نکات مهمی گفته میشه. دقت کنید شما برای تحلیل رفتار موتور جستجو باید بدونید که چجوری کار میکنه و چه مراحلی رو برای ثبت سایت ما در نتایج خودش طی میکنه. پس تحلیل رفتار گوگل رو تو برنامه امون داریم. بعد کمی که جلوتر میریم سراغ اصطلاحات وب و سئوچرا!!!خب شما فکر کن میخای وارد یه جمعی بشی که یسری اصطلاح واسه خودشون دارن؛ چجوری میخای باهاشون ارتباط بگیری ها؟ اگه اصصلاحات رو ندونی میری تو آفساید دیگه درسته؟یا بهت میگن عیبی نداره اصلاحات رو نمیخاد بدونی اما تاس بنداز یک تا پنج هم قبول نیست با خودت میگی حله شیش بیارم میرم تو این حوزه اما بازم رفتی تو آفساید! چون شیش بیاری جایزه داره باید دوباره بندازی!! هاهاهاها چقدر بامزه ام! ولی خب رامون نمیدن اگه ندونیم. بزار یه مثال واقعی برات بزنم. فک کن رفتی تو جلسه به عنوان کارشناس سئو و برنامه نویس ها هستن، مدیر محصول هست، مدیر مجموعه، بخش UI، مسئول CRO و... اونجا صحبت هایی از وب و سایت میکنن و شما هیچ اطلاعی نداری و مثل یه آهو بهشون زل زدی آیا امکانش هست اصلا بتونی باهاشون جلسه ات رو پیش ببری!کسی که ادبیات وب رو نمیدونه آیا اصلا به چنین روزی میرسه؟ چنتا از این اصطلاحات رو برات اینجا آوردم تا ببینی مثلا: KGRCannibalizationkeyword stuffingLargest Contentful Paint (LCP)First Input Delay (FID)Cumulative Layout Shift (CLS)E-T-AKey Performance Indicator,... کمی که جلوتر میریم میرسیم به شهر بعدی یعنی شهر سئو داخلی! شهر دوم: انتخاب یک بخش درست بازارخب تو این شهر از دوره آموزش سئو حرفه ای یاد میگیریم که بخش درستی از بازار هدف رو براساس توانایی ها و منابعی که داریم انتخاب کنیم و روی اون بخش تمرکز کنیم تا یک برندینگ نسبتا خوبی رو انجام بدیم. یعنی اینکه برند ما به چه تخصصی بشناسن. مثلا دیجیکالا در شروع مسیر کسب و کارش بخش فروش قطعات دیجیتال و الکترونیکی رو انتخاب کرد و موفقیتی رو کسب کرد و بعد بخش های بعدی رو هم کم کم اضافه کرد.محله های این شهر که باهم میریم و میگردیم:
اینجا یادتون میدیم. چجوری؟؟اینجوری:
- بخش بندی بازار و انتخاب درست یک بخش براساس توانمندی ها
- شناسایی میزان رقابت و انتخاب کم رقابت ترین بخش برای شروع
- درک درست نحوه اعتبار گرفتن سایت
- درک صحیح از UI , UX
- شما می توانید جایگاه وب سایت خود را درک کنید.
- ساختار صفحات وب سایت خود را رسم کنید.
- طراحی سایت براساس نقشه ذهنی مخاطبان حوزه خود.
- Keyword Planner
- Answer the public
- Ubersuggest
- SemRush
- google trend
- google suggestion
- Keyword Research
- Types of Keyword (Short Tail & Long Tail)
- Keyword Competition Level (Low Medium or High)
- Keywords Intent > Informational, Navigational, Commercial, Transactional
- Keyword Density
- Landing Page Content
- Competition analysis to rank higher
- Images & Video Optimisation
- Headings & Title Structure
- Content Structure (headings 1,2,3,4)
- Internal and External Linking
- Focussed Keyword and Alt Keyword
- Cornerstone Page
- Building Pillar Content
- Indexing and no indexing
- Meta Description
- Tag
- Categorie
- 301 Redirect
- 404 Error
- Canonical URL
- و...
- Google Map
- Word Counter
- Small SEO Tool
- SEMrush
- Content Spinner
- Xmind
- Screaming Frog
- و...
![Wink Wink](http://forum.banianbehboodi.ir/images/smilies/wink.gif)
- بک لینک چیه؟
- فلسفه بک لینک
- داستان سئو خارجی
- بک لینک نماینده مجلس
- انواع رل های بک لینک
- انواع بک لینک ها
- اعتبار سنجی بک لینک ها
- کیفیت بک لینک رو چجوری متوجه بشیم؟
- کدوم قسمت سایت بک لینکش باکیفیت تره؟
- سئو خارجی برای گوگل مپ
- انواع انکرتکست ها
- انواع رپورتاژ ها
- نکات حرفه ای رپورتاژ
- بک لینک های بدون لینک
- برندینگ با سئو خارجی
- لینک های لایه بندی شده بدون هیچ خطری
- PBNهای بدون خطر برای آژانس های سئو
- روش های کاهش هزینه لینک سازی
- استراتژی لینک سازی برای سایت های فروشگاهی
- استراتژی لینک سازی خارجی برای سایت های بین المللی
- استفاده از سوشال مدیا برای معتبر شدن
- خبرسازی برای افزایش اعتبار
- کوسایتیشن و کواکورنس
- ترکیب سمی چند روش لینک سازی برای گرفتن نتیجه
- تحلیل لینک ها با ابزار
- ساخت پروفایل بک لینک
- امضاهای محتوایی
- کامنت مارکتینگ
- و...
- HTTP vs HTTPS Servers.
- CDN
- XML Sitemap
- Speed Optimization
- 301 Redirect
- 404 Page
- Permalink
- Internet & External Link
- Broken Link
- Title Length
- Meta Length
- Structured Data
- Schemas (Implementation & more)
- GTmetrix
- JS Async vs sync
- JS Defer
- Lazy Loding
- CSS inline
- JS inline
- DOM
- HTML Tag
- Heading Tag
- Icon Font size
- Total Blocking Time (TBT)
- لود نشدن اینماد را چگونه برطرف کنیم؟
- Unused CSS
- Unused JS
- Webp or JPG
- و...
Experience
User Experience
Page Experience
Mobile Usability
Enhancement
Breadcrumb
Event
FAQ
Product Page
Review Snippet
Site-link Search-box
Unappeasable Structured Data
Security
Manual Action
Security Issue
Link
سئو چیست؟سئو، SEO، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل که بیش از 98 درصد مردم ایران از آن استفاده می کنند؛ مفهوم بسیار ساده ای به نظر میرسد اما وقتی میخواهید شغلتان را به کسی توضیح دهید متوجه می شوید.(خیلی کار سختیه!!!) دوستانی که کمی با سئو آشنا یا کارشناس سئو هستند کاملا متوجه منظورم شدند؛ نگران نباشید اگر شما هم جز عاشقان سئو باشید به این درد شیرین دچار می شوید.بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی دارد و یکی از راهکارهای آن بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است که شما را به دیگران معرفی می کند و کاملا رایگان اینکار انجام می شود. (یعنی یه جا یکی داره کاری انجام میده مستقیم پول نمیخاد?).تاریخچه سئو به دهه 90 برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار پدیدار شدند. حالا، این یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ضروری و صنعتی در حال رشد است.بهینه سازی موتورهای جستجو فقط بر نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز می کند و شامل بهینه سازی PPC نمی شود. SEO و PPC هر دو بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو هستند.خب حالا تقریبا متوجه شدید که سئو یعنی چی و وقتی به دیگران معرفی بشیم طبیعی که مشتری های بیشتری سراغمان بیایند چرا خیلی راحت و هدفمند سایت ما را پیدا کرده اند. موارد بسیار زیادی برای بهینه سازی سایت وجود دارد مثل لینک های داخل سایت، قالب سایت، محتواها و… . فرض کنید من عبارت آموزش تولید محتوا را جستجو کردم، چنین صفحه ای را می بینم که صفحه نتایج جستجو (SERP) است.
من سعی کرده ام اکثرا عوامل مهم از چیستی، چرایی و چگونگی سئو را برای کسب و کار اینترنتی شما توضیح دهم. عبارت های کلیدی ثروت ساز، تولید محتوا و سئو محتوا، ساختن بک لینک های معتبر و مناسب و هر آنچه که نیاز باشد. شاید این عباراتی که در بالا گفته شد را برای اولین شنیده باشید اما صبر کنید تا ز غوره حلوا سازم.وقتی مزه حلوای شیرین کسب درآمد اینترنتی را چشیدید متوجه اهمیت سئو می شوید و اینکه چرا تا به امروز به آن توجه نکرده بودید؛ اما حسرت روزهای گذشته را رها کنید هیچ وقت برای تغییر دیر نیست!سایت ها چگونه با آموزش سئو و بکارگیری آن ثروتمند می شوند؟خرید هنذفری یا عبارت آموزش سئو رایگان را در نظر بگیرید خب کسی که به دنبال خرید هنذفری می باشد این عبارت رت جستجو می کند و اگر فروشگاه اینترنتی ما درست سئو شده باشد باید دسته بندی هنذفری نمایش داده شود و حالا اگر در رتبه های 1 تا 3 باشیم ? قطعا به سایت ما سر میزنند.طبق آمارهایی که گوگل و کارشناسان سئو منتشر کرده اند بیشترین ورودی برای رتبه اول یعنی بین 30 تا 35 درصد می باشد و اگر سایت شما سایر فاکتورها را داشته باشد قطعا با ثبت سفارش روبرو می شوید. اما اگر موضوع بسیار رقابتی باشد و قیمت هم یکسان اینجا نحوه خدمات و پاسخگویی و سرعت و مسائلی از این دست باعث فروش می شوند.واقعی تر از مستند؛ رتبه اول کسب درآمد بیش از حد?خب میخام براساس تجربه خودم مثالی رو براتون بزنم که خیلی جالبه و می تونید از همین مسئله الگو برداری کنید. اگر تور مشهد روزی 3000 (البته در روزهای عادی) جستجو بشه رتبه اول 30 درصد از جستجو رو میگیره و میشه 900 ورودی فقط از تور مشهد حالا تور مشهد با قطار و هوایی رو محاسبه نمی کنیم.
حالا اگر از این 900 نفر ورودی گوگل فقط 10 درصد نرخ تبدیل داشته باشیم یعنی 90 نفر خرید کنند و هر نفر 2 میلیون تور خرید کند رقم بسیار بالایی می شود.90 نفر * 2 میلیون * 30 روز = 5 میلیارد و 400 میلیون در ماهاین فقط درآمد می باشد و اگر 20 درصد سود محاسبه کنیم 1 میلیارد و 80 میلیون سود می شود. به همین سادگی می توان اینقدر کسب درآمد کرد.اما فراموش نکنید یادگیری سئو و به کار بردن آن زمانبر است اما نتایج خوبی را به دنبال دارد.دلایلی برای یادگیری و آموزش سئوبهترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان گوگل است و به مدل های مختلفی برای سایت ما ترافیک ایجاد می کند و کاربران اینترنتی را به سمت سایت ما می فرستد حالا تفاوتی ندارد سایت ارائه دهنده محتوا، سرویس، خدمات، کالا و… باشد. حالا چرا باید برای این موتور جستجو بهینه سازی کنیم به دلایل زیر:
![[تصویر: serp.jpg]](https://www.webinseo.com/wp-content/uploads/2021/01/serp.jpg)
![[تصویر: make-mony-with-seo.webp]](https://www.webinseo.com/wp-content/uploads/2021/04/make-mony-with-seo.webp)
- صدر نشین گوگل شدن
- رقبا را کنار زدن
- مشتریان کاملا هدفمند داشتن
- افزایش چند برابری فروش
- هزینه پایین خلق مشتری
- برند سازی
- بسیار ماندگار تر از تبلیغات
- و…
سئو به طور خلاصهسئو فرایندی بسیار شیرین و لذت بخش است که با یادگیری آن می توانید علاوه بر بهینه سازی وب سایتتان، تبدیل به یک متخصص سئو شده و از این طریق کسب درآمد کنید.برای رتبه گرفتن سایتتون نیازی نیست که همه عوامل و الگوریتم های دقیق گوگل را بدونید فقط کافیه مسائل اساسی سئو را رعایت کنید.
یک راه ساده برای آموزش سئو و درک عمیق آن تصور یک کاسه سوپ است. سوپ یا آش سئو
سه اصل اساسی در آموزش سئو سایت :1- سئو تکنیکال یا سورس سایتکاسه سوپ سئو همان موارد فنی و سورس کدهای سایت است که به سئو تکنیکال نیز معروف است. اگر شما کاسه مناسبی نداشته باشید در اصل سئو معنایی ندارد و اصلا به چشیدن طعم سوپ از سمت کاربر نمی رسد. پس مهم ترین بخش سئو سایت همان بهینه سازی سورس سایت است.2- محتوای باکیفیتسوپ نشان دهنده محتوای وب سایت شما استمحتوای بی کیفیت = سوپ بی مزه بدون مشتری، به همین سادگی
3- کیفیت بکلینک هاادویه و چاشنی های مورد نیاز سوپ سئو اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد و این ادویه ها همان بکلینک ها هستند. پس همیشه یادتان باشد که سوپ بدون ادویه و چاشنی عشق مزه ای ندارد و چون مزه ندارد پس اعتباری هم بین مردم پیدا نمی کند.اصطلاحات و واژگان آموزش سئووقتی عبارت آموزش سئو را جستجو می کنید با برخی اصطلاحات رایج روبرو می شوید که جنبه های مختلف سئو را طبقه بندی کرده اند یعنی:
سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات غیراخلاقی (و معمولا همان اسپمینگ) برای بهبود رتبه سایت است.تکنیک های سئو کلاه سیاه سایت شما را در مدت زمان کوتاهی به رتبه های برتر گوگل می رسانند اما یادتان باشد امروز فردا است که با یک بروزرسانی یا سوتی در عملیات کلاه سیاهتان به فنا بروید و موتور جستجو شما را از صفحه نتایج به طور کلی حذف کند.سئو کلاه سفید با اینکه کار خیلی سختیه اما باید به صورت کاملا دقیق به دستورالعمل ها و قوانین موتور جستجو گوگل پایبند باشید. این مسئله یک استراتژی بلند مدته اما خوب در نهایت نتیجه خیلی خوب و پایداری رو برای شما داره!در سئو کلاه سفید اگر شما در بحث لینک سازی به صورت طبیعی عمل کنید تبدیل به یک سئو کار کلاه خاکستری می شوید که فقط فقط در بحث لینک سازی خارجی کمی زیرآبی رفتید و خودتون شروع به لینک سازی کردید.سئو سایت چه تأثیری بر درآمد دارد؟مطابق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رشد خرید اینترنتی در ایران بسیار چشمگیر و قابل توجه است. به صورتی که میزان خرید اینترنتی در سال ۱۳۹۲ در حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان و در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتیب به ۵۰ هزار میلیارد تومان و ۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.متأسفانه در این آمار به سالهای بعد از ۱۳۹۴ اشاره ای نشده است اما به سادگی می توان حدس زد که رشد خرید اینترنتی بعد از سال ۱۳۹۴ نیز ادامه داشته و به صورت تصاعدی افزایش یافته است.اگر کمی هوشمندانه فکر کنیم باید به دنبال راه اندازی کسب وکار آنلاین خود باشیم؛ زیرا با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، دسترسی به کالاهای موردنیاز کاربران به سادگی امکان پذیر بوده و تمایل افراد به خرید اینترنتی بیشتر شده است.به همین دلیل، کسب وکارهایی که صرفا به صورت سنتی فعالیت می کنند رفته رفته مشتریان خود را از دست داده و دچار ورشکستگی خواهند شد.تصور کنید در زمینه فروش کفش فعالیت دارید و در مغازه نسبتا بزرگی در یکی از بهترین نقاط بازار مشغول به فروش کفش و کسب درآمد هستید. حال به سؤالات زیر پاسخ دهید:
بیایید ببینیم در این حالت چه محدودیت هایی از بین می رود:
یک راه ساده برای آموزش سئو و درک عمیق آن تصور یک کاسه سوپ است. سوپ یا آش سئو
![[تصویر: seo-soup.webp]](https://www.webinseo.com/wp-content/themes/webinseo/assets/assets-seo/img/seo-soup.webp)
3- کیفیت بکلینک هاادویه و چاشنی های مورد نیاز سوپ سئو اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد و این ادویه ها همان بکلینک ها هستند. پس همیشه یادتان باشد که سوپ بدون ادویه و چاشنی عشق مزه ای ندارد و چون مزه ندارد پس اعتباری هم بین مردم پیدا نمی کند.اصطلاحات و واژگان آموزش سئووقتی عبارت آموزش سئو را جستجو می کنید با برخی اصطلاحات رایج روبرو می شوید که جنبه های مختلف سئو را طبقه بندی کرده اند یعنی:
- سئو داخلی و سئو خارجی سایت
- سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه
- تحقیق عبارت کلیدی
- بهینه سازی محتوا سایت
- سئو عنوان مطالب
- بهینه سازی عملکرد صفحات سایت
- لینک سازی داخلی و بهینه سازی آن
- رپورتاژ آگهی
- لینک سازی در فروم ها
- لینک سازی در پروفایل
- لینک سازی در سایت های اشتراک ویدیو
- لینک سازی در سایت های اشتراک pdf
![[تصویر: black-hat-white-hat-seo.webp]](https://www.webinseo.com/wp-content/uploads/2021/10/black-hat-white-hat-seo.webp)
- روزانه چند نفر ممکن است از مقابل مغازه شما عبور کنند؟
- روزانه چند نفر می توانند از شما خرید کنند؟
- مجموع ساعات کاری فروشگاه شما چند ساعت در روز است؟
- در روزهای تعطیل چطور؟
بیایید ببینیم در این حالت چه محدودیت هایی از بین می رود:
- مهم نیست که روز تعطیل است یا روز عادی؛ مهم نیست که ساعت کاری مغازه شما به اتمام رسیده است یا خیر؛ هر کاربری از هرکجای جهان به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند وارد وب سایت شما شده و تمامی اجناس موجود را مشاهده کند. شما دیگر محدود به افرادی که در اطراف مغازه تان حضور دارند نیستید و جمعیتی معادل با تمامی افرادی که به اینترنت دسترسی دارند می توانند تبدیل به خریداران بالقوة محصولات شما شوند.
- تمامی کاربران می توانند سفارش خود را به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارسال کرده و پول آن را پرداخت کنند. بدون آنکه نیاز به حضور فیزیکی شما در مغازه و ارائه توضیحات تکراری در مورد اجناستان به مشتری باشد.
- خودمان دست به کار شویم و وب سایتمان را سئو کنیم.
- سئوی وب سایتمان را به یک شخص یا شرکت واگذار کنیم.