2019-04-30، 10:36
نقلقول: طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی
طراحی کاتالوگ و بروشور نمایشگاهی دغدغه بسیاری از شرکتها در زمان شنیدن خبر برگزاری نمایشگاه است . در صورتی که زمان ندارید و هدف خود را برای نمایشگاه فعلی مشخص نکرده اید بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید .بسیاری از شرکتها وضعی همانند شما دارند و هنوز تصميم نگرفته اند در نمایشگاه چه کالایی را ارائه دهند .
باید این نکته را مورد توجه قرار داد که قبل از سفارش طراحی کاتالوگ و بروشور نمایشگاهی فرق بروشور و کاتالوگ را بدانید . بروشور و کاتالوگ تفاوت هایی دارند , اصولا کاتالوگ در هشت صفحه به بالا است و اطلاعات کامل تر، توضیحات دقیق ، برای معرفی کلیه خدمات یک شرکت استفاده می شود . کاتالوگ تبلیغاتی در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، اما بروشورهای تبلیغاتی دربردارنده اطلاعات از یک یا چند محصول یا یک مکان هستند و شاید فقط مخصوص یک نمایشگاه خاص باشد , طراحی جذاب و همچنين رنگ با کيفيت و استفاده ازمتریال مرغوب از ویژگی های چاپ کاتالوگ و بروشور حرفه ای است. در بروشور تبلیغاتی از کاغذ گرماژ پایین استفاده می شود و هزینه چاپ بروشور به نسبت کاتالوگ رنگی کمتر است ، و با چند خط تا به صورت تاشو در می آید ، فاقد صحافی منگنه یا چسب … می باشد . چاپ بروشور های تبلیغاتی به نشان داده شدن و ماندگاری برند تجاری شما کمک می کند . بسياری از افراد هر برگ تبلیغی که میبینند را بروشور و هر مجله تبلیغی با تعداد برگه های زیاد را کاتالوگ می نامند .
هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور نمایشگاهی
هزینه طراحی کاتالوگ بروشور نمایشگاهی کاملا بستگی به کیفیت متریال استفاده شده و بازه گستردهای دارد . مثلا اگر شما برای طراحی آرم کارت ویزیت به میدان بهارستان بروید حدود ۱۵ تومان برای شما هزینه میشود اما اگر همین کار را در یک شرکت تبلیغی بزرگ انجام دهید تا یک میلیون هم هزینه دارد. در همان ابتدای کار باید معلوم که شود که شما تا چه اندازه می خواهید طرح برایتان وقت بگذارد یک کار ساده دم دستی میخواهید یا کار حرفه ای.
دو راهی که برای سفارش طراحی کاتالوگ نمایشگاه وجود دارد این است که اول تنهایی یک شرکت را ببینید سفارش دهید یا اول قیمتها را ببینید و سفارش دهید در این بین بسیاری نگران هستند طرح بعد چاپ دلزده شان کند و ان را نپسندند . برای جلوگیری از این احساس باید قبل از طراحی نمونه هایی که دوست دارید را نشان دهید تا طراح بیشتر طبق سلیقه شما پیش رود.
نکاتی مهم در طراحی کاتالوگ و بروشور نمایشگاهی
رنگ بندی و هارمونی جذاب ، استفاده از تصاویر جذاب ، استفاده از فونت های یکسان و سازماندهی در طراحی ، و در زمینه چاپ با کیفیت رنگی، صحافی و برش دقیق ، کاغذ مرغوب مقرون بصرفه می باشد .
طراحی کاتالوگ و بروشور نمایشگاهی خوب
– تصاویر هماهنگ با طراحی کاتالوگ و بروشور نمایشگاهی باشد . در واقع عکس مناسب همان عکس در مورد صنعت و تجارت مورد نظر است که عناصر خاص خود صنعت مورد نظر را دارد. در زمینه گذاشتن عکس به طراح خود اعتماد کنیم.
– متن هماهنگ با طراحی کاتالوگ و بروشور نمایشگاهی . بسته به سایز کاتالوگ باید متن خوب ویرایش شده ، کاملا خلاصه و پربار به طراح دهید .
– سايز طراحی کاتالوگ و بروشور نمایشگاهی . اول مشخص کنیم که کار فانتزی میپسندید یا کلاسیک . فانتزی ها همان سایز هایی است که مرسوم نیستند مثل خشتی، مثلثی و …. و سايزهايی که معمولا استفاده میشوند 5 Aو 4 A و… هستند .
از بهترین و ایده ال ترین روش های تبلیغاتی طراحی مالتی مدیا است که مجموعه فعالیت های یک سازمان رادر قالب یک سی دی مالتی مدیا نشان می دهد و اطلاعات کامل وکاربردی را در اختیار مخاطبان قرارمی دهد تا مخاطب با کلیه محصولات وخدمات سازمان اشنا شود. به طراحی سی دی مالتی مدیا ، طراحی چند رسانه ای نیز می گویند زیرا تمامی اطلاعاتی که برای معرفی یک سازمان و مجموعه فعالیت های ان نیاز دارید مانند فایل های تصویری ، فایل pdf ، فایل متنی ، موزیک ، ویدیو و… با طراحی مالتی مدیا می توانید داشته باشید.
صفحه آرایی درست و هماهنگ خواننده را ترغیب می کند. صفحه آرایی درست در توسعه فرهنگ نقش مهمی دارد . در صفحه آرایی کتاب، مجلات و روزنامه به دلیل پی درپی یودن آرایش صفحات و برای برقراری تناسب باید کل صفحات را مورد توجه قرار داد. در اینجا باید متذکر شویم که قطع ، موضوع و مخاطب کتاب باید بر اساس چارچوبی استاندارد و مناسب قرار گیرد . صفحهآرایی هر صفحه بر اساس شبکه بندی انجام می شود.