انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-اول آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

تسلیم 1 آبان

«با تسلیم اختیار، قدرت خیلی بیشتری به دست میآوریم.»

کتاب پایه

v

وقتی مصرف میکردیم، هر کاری را برای تحت اختیار درآوردن اوضاع انجام میدادیم. از هر نقشهای برای تحت کنترل درآوردن دنیای خود استفاده میکردیم. وقتی چیزی را که میخواستیم به دست میآوردیم، احساس قدرت و شکستناپذیری میکردیم؛ وقتی به دست نمیآوردیم، احساس آسیبپذیری و شکست میکردیم. اما این امر جلوی ما را نگرفت، بلکه تنها باعث شد تلاشهای بیشتری را برای کنترل و تغییر دادن زندگی خود به وضعیتی قابل اداره به کار گیریم.

دسیسهچینی راهی برای انکار عجز بود. تا وقتی حواس خود را به نقشههای خود جلب میکردیم، میتوانستیم خارج از کنترل بودن خود را نپذیریم. به تدریج فهمیدیم که زندگی ما غیر قابل اداره شده است و هیچ کلاهبرداری و تقلبی در جهان زندگی ما را سرو سامان نمیداد.

وقتی به عجز خود اقرار کردیم، از تلاش برای کنترل و اداره مسیر خود به سوی زندگی بهتر دست کشیدیم و تسلیم شدیم. در حالی که خود به تنهایی از قدرت کافی برخوردار نبودیم از نیرویی برتر از خود کمک خواستیم؛ در هنگام نیاز به پشتیبانی و راهنمایی، از این نیرو خواستیم از اراده و زندگی ما مراقبت کند. به جای اینکه برای برنامهریزی زندگی خود تلاش کنیم، از دیگران خواستیم تجربه خود را در اجرای برنامه NA با ما در میان بگذارند. قدرت و راهنمایی مورد نیاز ما در اطراف ما قرار دارد؛ تنها باید به نفس خود پشت کنیم تا آن را پیدا کنیم.

v

فقط برای امروز: سعی نمیکنم برای دستیابی به یک زندگی قابل اداره دسیسهچینی و تقلب کنم. از طریق برنامه NA خود را به مراقبت نیروی برتر تسلیم میکنم.
1 آبان
امروز ياد گرفته‌ام كه بابت متقاعد كردن كسي كه به شدت از عقايد خودش هر چند اشتباه هم باشد دفاع مي‌كند، دست بردارم. مي‌دانم كه رفتار كسي و يا طرز صحبت و يا نوع پوشش و غذا خوردنش به من هيچ ربطي ندارد و من مسؤل و سرپرست کسی نیستم. آيا هنوز هم در جريان مشكلات و نواقص شخصيتی ديگران و چگونگی واکنش‌گری آنها نسبت به افراد دیگر فضولي مي‌كنم؟ امروز اصلاً مجبور نيستم به خاطر عمل‌کرد و طرز تفکر ديگران عكس‌العمل نشان دهم و يا كلمات زشت و خشن به كار ببرم. آيا امروز هم مانند گذشته به كسي اجازه مي‌دهم كه مرا تحريك كند؟آیا حق دارم امروز به خودم بيشتر از قبل توجه ‌كنم و با خودم بهترين رفتار و احساسات را داشته باشم. من دوست‌داشتنی هستم، من به تنهایی کافی هستم، من والد مهربانی برای خودم هستم و در تمام لحظات مراقب خودم هستم. من با تمام توانایی‌هایی که اکنون پیدا کرده‌ام، محتاج توجه و الطاف خداوند هستم. در وجود من شخصیتی قوی و قدرتمندی بسر می‌برد بنام دیکتاتور درون معروف است که اگر من دست از دست خداوند بکشم، زندگیم را به دست گرفته و مرا به نابودی خواهد کشید.
رها كن، دخالت نكن!
 فقط برای امروز-اول آبان-a day at a time از کتاب اندیشه امروز
1آبان
يكي‌ از بهترين‌ روشهاي‌ رهايي‌ از تله‌ افسوس‌ خوردن‌ انجام‌ يك‌ بررسي‌ همه‌ جانبه‌ ازخود مي‌باشد.انجام‌ اين‌ بررسي‌ به‌ ما نشان‌ خواهد داد كه‌ درك‌ كنيم‌ در مقابل‌ تمام‌ شكست‌ها ونابسامانيهاي‌ كه‌ در زندگي‌ ما وجود داشته‌ اتفاقات‌ خوب‌ و مفيد نيز قابل‌ تشخيص‌ وبررسي‌ مي‌باشد. سلامتي‌ كه‌ از آن‌ بهره‌مند هستيم‌، بيمار كه‌ تحت‌ كنترل‌ درآمده‌است‌، دوستاني‌ كه‌ ما را دوست‌ دارند و اجازه‌ مي‌دهند كه‌ ما نيز آنها را دوست‌ داشته‌باشيم‌، پاك‌ زيستن‌ براي‌ 24 ساعت‌ و يك‌ روز كاري‌ خوب‌. اگر بيشتر دقت‌ كنيم‌چيزهاي‌ بيشتري‌ خواهيم‌ يافت‌ كه‌ مي‌توان‌ آنرا در ستون‌ بستانكار نوشت‌ و ستون‌بدهكاري‌ را كه‌ موجب‌ تأسف‌ مي‌شود كه‌ اهميت‌تر كرد.آيا امروز توجه‌ بيشتري‌ به‌ چيزهاي‌ خوب‌ و مثبتي‌ كه‌ دارم‌ مي‌نمايم‌؟ خداوندا، مرا كمك‌ كن‌ تا بدهي‌ها و بستانكاريهاي‌ خود را مشخص‌ نمايم‌ و با تمركزبر چيزهاي‌ خوب‌ از قدرت‌ كاستي‌ها و شكست‌ها كم‌ كنم‌.آيا من‌ با توجه‌ بيشتر به‌ معجزه‌ بهبودي‌ و برنامه‌ مي‌توانم‌ در حسابرسي‌ زندگي‌ كفه‌ترازوي‌ چيزهاي‌ خوب‌ را سنگي‌تر كنم‌؟
«در بررسي‌ زندگي‌ خود بيشتر به‌ امروز توجه‌ كن‌»
 فقط برای امروز-اول آبان-a day at a time از کتاب اندیشه امروز