انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز -هجدهم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

برنامههایی که به بهترین شکل طرحریزیشده 18 آبان

«اعمال ما مهم هستند. نتایج را به نیروی برتر خود میسپاریم.»

کتاب پایه

v

ضربالمثلی قدیمی وجود دارد که گاهی اوقات در جلسات خود میشنویم: «اگر میخواهید خداوند خندهاش بگیرد، برنامهریزی کنید.» وقتی این را میشنویم، معمولاً ما هم میخندیم، اما خنده ما توأم با نگرانی است. اگر همه برنامههای به دقت طرحریزیشده ما با شکست مواجه شود، متعجب میشویم. اگر برای رویدادی بزرگ نظیر جشن عروسی، بازگشت به مدرسه یا شاید تغییر شغل برنامهریزی میکنیم، متحیریم از اینکه آیا برنامههای ما مانند برنامههای نیروی برتر است یا خیر. میتوانیم بر سر این مسئله خود را دچار چنان نگرانی جنونآمیزی کنیم که اصلاً از انجام هر گونه برنامهریزی خودداری کنیم.

اما حقیقت ساده این است که واقعاً نمیدانیم برنامههای نیروی برتر برای زندگی ما از قبل طراحی شده یا خیر. اکثر ما درباره سرنوشت و تقدیر عقایدی داریم، اما چه به این فرضیات اعتقاد داشته باشیم یا خیر، هنوز در قبال زندگی خود بر اساس عقاید و دیدگاههای شخصی و برنامهریزی برای آینده مسئولیت داریم. اگر از پذیرفتن مسئولیت زندگی خود امتناع کنیم، باز هم برنامهریزی میکنیم، اما برای یک زندگی کسلکننده و ضعیف.

در بهبودی برنامهها را طرحریزی میکنیم، نه نتایج را. تا وقتی ازدواج، تحصیلات یا شغل جدید را امتحان نکنیم، هرگز نمیدانیم به موفقیت میانجامد یا خیر. صرفاً بهترین قضاوت خود را انجام میدهیم، آن را با کمک راهنما بررسی میکنیم، دعا میکنیم، از همه اطلاعاتی که در دسترس است استفاده میکنیم و تا حد توان معقولانهترین برنامهها را طرحریزی میکنیم. برای مابقی کار، به مراقبت صمیمانه خداوندی که درک میکنیم، اعتماد میکنیم و میدانیم مسئولانه عمل کردهایم.

v

فقط برای امروز: برنامهریزی میکنم، اما نتایج را طرحریزی نمیکنم. به مراقبت صمیمانه نیروی برتر خود اعتماد میکنم.
بازتاب هجدهم آبان ماه
روبه خورشید

باید نور خورشید را بخواهیم، هیچ چیز در تاریکی رشد نمی کند. مراقبه مرحله ای است که رو به خورشید است.

از دیدگاه بیل

گاهی اوقات فکر می کردم که برای عبادت وقت ندارم اما همیشه زمانی برای نوشیدن الکل پیدا می کردم. اگر بخواهم زمانی را به بدی بگذرانم برایم ممکن می شود که زمانی را برای هر کاری که می خواهم انجام دهم داشته باشم. زمانی که شروع به مراقبه و نمایش کردم به این نتیجه رسیدم که ایده خوبی است که هر روز مدت زمانی را وقف این کار کنم. هر روز صبح صفحه ای از کتاب مقدس را می خوانم و هر شب هنگامی که به رختخواب می روم از خداوند سپاسگذاری می کنم.

هنگامی که عبادت بخشی از برنامه روزانه من شد، زمان آن را افزایش دادم بدون اینکه متوجه زمانی باشم که از دست می رفت. اگر مشکلی داشته باشم تنها نیایش های خداوند را تکرار می کنم چرا که خداوند همه چیز را در بر می گیرد.

نیازی نیست که در یک گنجه در بسته باشم که بتوانم عبادت کنم در یک اتاق پر از جمعیت هم می توانم عبادت کنم. تنها برای مدتی ذهنم را خارج می کنم. هنگامی که برنامه نیایش ها ادامه پیدا کند من متوجه می شوم که نیازی به کلمات نیست و خداوند صدای ذهن مرا می شنود.
18 آبان
تا وقتي كه براي دريافت كمك از خداوند با دعا و مراقبه تمايل نشان مي‌دهيم، همه چيز سر جايش قرار دارد و زندگي به خوشی و در آرامش و صلح طي مي‌شود. ولي وقتي با خودم و ديگران درگیری و لج‌بازي مي‌كنيم، يأس و نااميدي به سراغم آمده و من را از ادامه‌ی برنامه‌های بهبودي منصرف مي‌كند. زماني كه خودم را در مقابل مشكلات خود ساخته تك و تنها مي‌بينم احساس ناتواني و عاجز بودن باعث مي‌شود، كه هیچ راه گريزي از اسارت هوای نفس نداشته باشم. چگونه مي‌توانم از نااميدي و عدم اعتمادبه نفس با خرابکاری قدرت فردي و اراده‌ام رها شوم؟ آيا متوجه هستم كه با پروراندن باور و اعتقاد و اعتماد و رسیدن به ايمان و خداوند هيچ دليلي براي نااميدي و ناتواني ندارم؟ متوجه شده‌ام تا زماني كه باد اضافي غرورم و مدیریت انکارم مرا حمايت و پشتیبانی مي‌كند، هرگز از آزارهای آن رهايي ندارم. ذهن من کانون ویروس خودآزاری و دیگر آزاری است و کاری به‌غیراز این بلد نیست، برای رهایی از این ذهن بیمار فقط خداوند مهربان قادر به کمک است و من فقط باید از او بخواهم. فقط برای امروز مشكلات را رها كرده و از خداوند براي رفع آن‌ها كمك مي‌خواهم.
خداوند هميشه با من است!