انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-نوزدهم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

19 آبان ترس یا ایمان؟

«مهم نیست چقدر دویدیم،

در هر حال همواره ترس را به همراه داشتیم.»

کتاب پایه

v

قبل از اینکه به معتادان گمنام بیاییم، ترس برای بسیاری از ما عاملی همیشگی بود. به این خاطر مصرف میکردیم که از احساس درد عاطفی یا جسمانی واهمه داشتیم. ترس از افراد و موقعیتها، بهانه راحتی را برای مصرف مواد به ما میداد. تعدادی از ما آن چنان از همه چیز واهمه داشتیم که حتی نمیتوانستیم بدون مصرف منزل را ترک کنیم.

وقتی پاک میمانیم، ترس خود را با اعتقاد به انجمن، قدمها و نیرویی برتر جایگزین میکنیم. وقتی این اعتقاد رشد میکند، به تدریج ایمان ما به معجزه بهبودی، همه جنبههای زندگی ما را تحت تأثیر قرار میدهد. رفته رفته متوجه تغییر خود میشویم. میفهمیم که موجودات روحانی هستیم و سعی میکنیم بر اساس اصول روحانی زندگی کنیم.

به کارگیری اصول روحانی به ما در از میان برداشتن ترس از زندگی خود کمک میکند. با امتناع از رفتار آسیبزننده یا غیر قانونی با مردم، متوجه میشویم لازم نیست بترسیم از اینکه در عوض چه رفتاری با ما میشود. وقتی عشق، همدردی، درک و صبر را در روابط خود با دیگران به کار میگیریم، در عوض با احترام و توجه با ما رفتار میشود. متوجه میشویم این تغییرات مثبت نتیجه این است که به نیروی برتر خود اجازه دادهایم بر ما تأثیر بگذارد. به این باور میرسیم—نه تصور، بلکه باور—که نیروی برتر فقط بهترین را برای ما میخواهد. صرف نظر از شرایط متوجه میشویم میتوانیم به جای ترس با ایمان قدم برداریم.

v

فقط برای امروز: دیگر لازم نیست با ترس بدوم، بلکه میتوانم با ایمان به اینکه نیروی برتر بهترین را برای من میخواهد، قدم بردارم.

بازتاب نوزدهم آبان ماه
احساس تعلق داشتن

شاید بزرگترین پاداش عبادت و مراقبه، احساس تعلق خاطری است که به دست می آوریم.

دوازده گام و دوازده سنت

احساس خوشایندی است - تعلق داشتن! بعد از جلسه مراقبه، متوجه شدم احساسی که تجربه می کنم، احساس متعلق بودن است چرا که آرام بودم.

در درونم احساس آرامش داشتم و بیشتر تمایل داشتم تا از ناراحتی ها دست بردارم.

ارزش احساس شوخ طبعی خود و تجربه ای را که از تمرین های روزانه ام بدست آورده ام می دانم.

رضایت محض از تعلق داشتن به جهانی است که خداوند خلق کرده است. برای ما خوب است که در روش زندگی خود مراقبه و عبادت را داریم.
19 آبان
امروز با محكم‌تر‌ كردن پيوند ارتباطم با خداوند مهربان، مي‌توانم به او نزديك‌تر شوم. دسترسي به اين خواسته و نیازم فقط تسليم در مقابل اراده و خواست او و قدرت اجرایش از طرف خودم است. امروز ياد مي‌گيرم كه چگونه از قدرت بي‌حد خداوند در جهت كمك رساندن به خود و همدردان استفاده كنم. اگر فكر كنم كه من نمي‌توام پيشرفت و تغيير كنم، در حقيقت به قدرت خداوند شك كرده و نااميد شده‌ام. ميل به تغيير و رُشد یافتن و بهبودي از نزديكي بيشتر با خداوند دادار ميسر مي‌شود. آيا امروز زندگي و اراده‌ام را به خداوند سپرده‌ام يا هنوز انتظار دارم ديگران مشكلم را حل كنند؟ تا زماني كه فكر می‌كنم مشكلم به دست ديگران حل مي‌شود. دريچه‌هاي ذهن و قلب خودم را در مورد ارتباط من و خداوند را بسته‌ام. من دوست‌داشتنی و ارزشمندم، به همین دلیل باید به دنبال راهی باشم که این دوستی و ارزشمندی را به اثباط برسانم و مانند انسان زندگی کنم و در این راستا فقط خودم را دوست داشته باشم و به دیگران آزار نرسانم، همان‌طور که من مورد لطف خداوند هستم، مسلماً آنها هم مورد لطف و توجه خداوند مهربان هستند. من به خاطر ارزش‌هايم كه خداوند به من هديه داده است، ارزشمند هستم!
وابستگي، بيماري كمبود ايمان است!