انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست و دوم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

نه کامل 22 آبان

«قرار نیست کامل باشیم. اگر کامل بودیم، انسان نبودیم.»

کتاب پایه

v

همه ما درباره زندگی در دوران بهبودی انتظاراتی داشتیم. برخی از ما تصور میکردیم که بهبودی ناگهان ما را برای انجام کاری که میخواهیم در دنیا انجام دهیم، قادر یا قابل استخدام میسازد. یا شاید تصور میکردیم ارتباطات متقابل ما با دیگران به سهولت کامل انجام گیرد. به یاد میآوریم که زمانی از بهبودی انتظار داشتیم تا ما را کامل سازد و دیگر همچنان اشتباهات بسیاری را مرتکب نشویم. اما این انتظار به واقعیت نپیوست. این امر به دلیل بروز عوارض اعتیاد ما نیست؛ بلکه به دلیل انسان بودن است.

در معتادان گمنام برای دستیابی به بهبودی تلاش میکنیم، نه کمال. تنها وعدهای که به ما داده شده، رهایی از اعتیاد فعال است. کمال وضعیتی دستیافتنی برای انسانها نیست؛ هدفی واقعبینانه نیست. آنچه اغلب در کمال جستجو میکنیم، رهایی از ناراحتی ناشی از اشتباه است. در برابر رهایی از این ناراحتی، کنجکاوی، انعطافپذیری و فضای رشد و ترقی را مبادله میکنیم.

میتوانیم این مبادله را در نظر بگیریم: آیا مایلیم مابقی زندگی خود را در دنیای کوچک و محدود خود در امنیت اما شاید در خفقان زندگی کنیم؟ یا اینکه مایلیم برای ورود به دنیای ناشناختهها خود را در مخاطره بیندازیم، ریسک انجام دهیم و به هر چیزی که زندگی باید ارائه دهد، دست یابیم؟

v

فقط برای امروز: خواهان همه چیزهایی هستم که دنیا باید به من ارائه می‌دهد و بهبودی میتواند فراهم سازد. امروز، ریسکی را انجام میدهم، چیز جدیدی را امتحان میکنم و رشد میکنم.

صدای خدا دور نیست.
در هر ستاره با تو سخن می گوید.
در آفتاب درخشان ،فقط «او»ست که می درخشد.
چشم بگشا تا آن یگانه را در همه نظاره کنی ورها شوی
بازتاب بیستم و دوم آبان ماه
به دنبال سکوت

ما به دنبال رهایی از خواسته های شخصی هستیم و مراقب هستیم که هیچ درخواستی برای خودمان به تنهایی نکنیم. به هر حال ممکن است به دنبال خواسته های خود باشیم، اگر به دیگران کمک کنیم مراقب خواهیم بود که هرگز برای خواسته های خودخواهانه خود دعا نکنیم.

الکلی های گمنام

هنگامی که الکلی بودم، اجازه داده بودم که خودخواهی تمام زندگی مرا بگیرد. به شدت به نوشیدن الکل و دیگر عادت های خودپسندانه وابسته بودم و مردم و ارزش های اخلاقی بعد از آن قرار گرفته بود. اکنون که برای دیگران دعا می کنم و خواسته های خودخواهانه خود را کنار گذاشته ام، تمرین می کنم تا وابستگی های خودخواهانه را کنار بگذارم، مراقب همکارانم باشم و خود را برای روزی آماده کنم که قادرم از تمام وابستگی های زمینی رها شوم.
22 آبان
خداوندا: مرا ياري كن تا از ترس و استرس مشكلات رها شوم. از آنجايي كه تمام معجزات از طريق خداوند ميسر مي‌‌شود، با باوری که پیدا کرده‌ام، مي‌دانم كه اين اتفاق زیبا و معجزه در من ايجاد مي‌شود، كه با ارتباط مناسب معنوی از ترس و نگراني‌ها رها خواهم شد. مي‌توانم با اتكال به خداوند به ترس‌هايي كه در وجود من به صورت ريشه‌اي وجود دارد، مثل ترس از آينده، ترس از بيماري، ترس از مرگ خود يا عزيزان، نبودن امنيت اجتماعي و امنيت مادي و ... رها شوم. آيا شهامت و قدرت من از ايمان به خداوند و حضور او در تمام عرصه زندگيم نيست؟ من نياز به انرژيی دارم كه فقط با كف زدن و سوت كشيدن و احسن و بارك‌الله به دست نمي‌آيد. من اگر سفره‌ی دل و نیازم را باز کنم مطمئن هستم که خداوند ان را پُر خواهد کرد. می‌دانم کسانی که به خداوند وصل هستند و نیازی به خدایان پوچ زمینی به عنوان هم‌وابستگان ندارند، توسط خداوند مهربان تامین هستند. نياز همیشگی من به عنوان یک بنده به منبعي از انرژي لايزال مي‌باشد كه هرگز تمامي ندارد. آن منبع انرژي خداوند است، که همیشه می‌توانم با دعا و درخواست از خداوند صاحب آنها شوم!
معجزات در دوستي با خداوند است!