انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فق برای امروز-بیست و سوم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

23 آبان نه صرفاً تلاش برای زنده ماندن

«در دوران مصرف، زندگی ما تلاشی برای زنده ماندن بود. اکنون بیشتر زندگی میکنیم

تا اینکه برای زنده ماندن تلاش کنیم.»

کتاب پایه

v

«ای کاش مرده بودم!» کلام تکراری و آشنای یک معتاد در دوران مصرف و آن هم با دلیل کافیست. تنها چیزی که انتظار داشتیم میزان بیشتری از همان زندگی مصیبتبار بود. اصرار ما به ادامه زندگی در بهترین شرایط ضعیف بود. انحطاط عاطفی، مرگ روحانی و آگاهی آزار دهنده از اینکه هیچ چیز هرگز تغییر نمیکند، همیشه وجود داشت. امیدی نداشتیم و زندگی رو به زوال ما معنا و مفهومی نداشت.

احیای عواطف، روح و سلامت جسمانی ما به طول میانجامد. هر چه بیشتر در زندگی، نه صرفاً زنده ماندن تجربه کسب میکنیم، بیشتر درک میکنیم زندگی چقدر گرانبها و لذتبخش میتواند باشد. مسافرت، بازی با کودکی خردسال، روابط عاشقانه، گسترش افقهای فکری، برقراری روابط از جمله فعالیتهای بیپایانی هستند که بیان میکنند: «من زنده هستم.» به دلایل بسیاری برای شادمانی و احساس سپاسگزاری از اینکه از شانس دیگری برخوردار هستیم، پی میبریم.

اگر در دوران اعتیاد فعال میمردیم، با تلخی و مرارت از بسیاری از لذتهای زندگی محروم میشدیم. هر روز به خاطر یک روز پاک دیگر و یک روز زندگی دیگر از نیرویی برتر خود سپاسگزاری میکنیم.

v

فقط برای امروز: از اینکه زنده هستم، سپاسگزارم. امروز کاری را برای سپاسگزاری انجام میدهم.

متبرک کسانی هستند که به درون خویش می روند وبه کانون خویش می رسند.آنهادیگر سرگردان نخواهند بود.
متبرک افرادی هستند که«آن یگانه »را می جویند.آنها به آن سو خواهند رسید.

بازتاب بیستم و سوم آبان ماه
شهود و وحی

ما از خداوند وحی و شهود می خواهیم برای تصمیم گیری آرام می شویم و ساده می گیریم.

الکلی های گمنام

زمان خود را صرف کاری می کنم که دوست دارم. گام یازدهم، برنامه ای است که به قدرت برتر و من اجازه می دهد با هم باشیم و به من یادآوری میکند که با کمک خداوند وحی و شهود امکان پذیر است.

تمرین این گام سبب می شود که خود را دوست بدارم. من تلاشی منسجم و استوار برای بهبود روابط آگاهانه خود با قدرت برتر دارم و گذشته ناسالم خود را با تمام احساسات اشتباه و قدرت طلبانه ام بخاطر می آورم. هنگامی که به دنبال قدرت برای انجام اراده خداوند هستم از ضعف و ناتوانی خود آگاهم. تواضع دوست داشتن خود، بطور سالم بایکدیگر سازگارند و نتیجه مستقیم تمرینات گام یازدهم هستند.
23 آبان
امروز قادر هستم كه به شكست‌ها و پيروزي‌هايم همانگونه كه اتفاق افتاده بودند نگاه كنم، بدون آن كه از آن اتفاق قصدي براي بهانه و توجيه برای تنبیه و مجازات خودم از طرف خداوند بدانم. تا وقتي كه روزم را با دعا و پذيرش اتفاقات از طرف خداوند آغاز مي‌كنم، به طور قطع آرامش و اعتمادبه نفس بيشتري خواهم داشت و ترس و نگراني كمتری به سراغم خواهند آمد. ادامه‌ی بهبودي با اين شرايط بسيار ساده و آسان و لذت‌بخش خواهد بود. مسلماً كساني كه از طريق خداوند شهامت و قدرت مي‌گيرند، رفتار انساني، بدون كينه و حسادت با ديگران را دارند. آيا چشمانم را روي وقايع گشوده و معجزات خداوند را درك مي‌كنم؟ امروز شهامت بيشتر دوست داشتن را تجربه خواهم كرد و از طريق دعا و مراقبه ارتباط نزديك با خداوند را تقاضا خواهم نمود. امروز با اراده و قدرت خداوند به زندگيم سروسامان خواهم داد، تا از آشفتگی خارج شود، به دوست و یار دیرینم همسر عزیزم خواهم گفت که دوستش دارم، امروز بدون شرمندگی و خجالت و هراس به ديگران اجازه خواهم داد كه مرا دوست داشته باشند.
ديگران را بدون چشمداشت دوست دارم!